Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '17

 
Kategori
Sınavlar
 

Çalışıyorum ama netler hep aynı neden?

Çalışıyorum ama netler hep aynı neden?
 

Çalışıyorum Ama Netler Hep Aynı Neden?


Çalışıyorum, çalışıyorum ama netlerde artış yok.
Şimdiye kadar 100’lerce soru çözdüm ama sonuç değişmiyor.
Çalışsam da olmuyor.
 
Bunlar öğrencilerin en çok şikâyet ettiği moda konuşmalar. Ama unutmamak lazım ki, “hayatta her şeyin bir sebebi var". Netler artmıyorsa onun da bir sebebi vardır elbet. Daha önceki sayılarımızda söylediğimiz gibi, sınav yaklaşırken deneme sınavların önemi bir kat daha artmaktadır. Konu çalışmasını bitiren ya da bitirmek üzere olan bir öğrenci için kendi başarısını görmek, eksikliklerini, hatalarını ortaya çıkarıp bunları gidermek adına deneme sınavları birer işaret taşları gibidirler.
 
Öğrenciler deneme sınavlarındaki durumlarına göre çalışma şeklini, saatini, çözeceği soru tiplerini, kısaca çalışma stratejisini yeniden düzenlemektedir.
 
O kadar çok çalışmama rağmen puanlarımda artış olmuyor; neden?
 
Bu durum çoğu öğrencide karşımıza çıkıyor. Puan durumundaki artış hızı, YGS’ ye yakın, bir miktar düşüyor. Bunun temel nedeni sınav yaklaştıkça konu eksiğinden kaçırılan soru sayısının azalmasıdır.
 
Sene başı itibariyle konu eksiğiniz çok olduğu ve çalışma maratonunun henüz başında olduğunuz için yaptığınız çalışmanın karşılığını gözle görülür bir şekilde fark edebiliyordunuz.
 
Şimdi ise konu eksiğiniz azaldığından, konu çalışarak puanınıza ekleyeceğiniz katkı azaldı.
 
Tabii bu durum, puanınızda hiç artış olmayacak anlamına gelmiyor.
 
Bir diğer faktör de ne tür deneme sınavlarının, ne şekilde çözüleceği ve her çözümün ardından ne yapılacağıyla ilgili.
 
Bir saniyede bu kadar iş yapılabildiğine göre sizin çalışmak için sahip olduğunuz milyonlarca saniyede (sınava kadar) neler yapılmaz.
 
“Zirvelerde kartallar da bulunur, yılanlar da. Ancak birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir. Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir.” 
 
C.Sahabettin
 
Toplam blog
: 60
: 233
Kayıt tarihi
: 09.10.12
 
 

Her türlü eğitim yazıları, özellikle sınavlara hazırlık sürecinde öğrencilere gerekli olan bilgil..