Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çalışma Biraz Çalışıyor Olma

Çalışmak biraz da çalışıyor olmak; para kazanmak için çalışılır; ya paraya ihtiyacı yoksa…

Biz çalışan herkesin para için çalıştığını düşünüyoruz ama milyarder Fettah’ın oğlu da çalışıyor.

Yerleşik bir anlayış, çalışmazsan işsiz güçsüz serseri diyorlar. Ben merak ediyorum adam zenginse niye çalışmak zorunda?

Ahlak düsturu gibi bir şey, bana göre bilinçsiz yaklaşım; aslolan paraya ihtiyacı varsa çalışır, değilse… Sana ne benim çalışıp çalışmadığımdan, babam mısın? Babadan şuradan buradan üç beş gelirim var, bana yetiyor; çalışmayı da sevmiyorum… Kız vermezler valla!

Zengin çocuğusun mal mülk gani, bir işle meşgul değilsen serseri serseri dolaşıyor derler, üç kuruş maaşlı hamaldan aşağı görürler.

Çalışmanın bu şekilde neredeyse mecbur olması ilkel toplum anlayışı. Yetecek kadar gelirim varsa çalışmam! Çalışmak Allah’ın emri falan olmalı!

Yani insanlar sırf toplumun bu anlayışı nedeniyle, çalışıyor olmak için ihtiyaçları olmadığı halde çalışıyorlar.

Bir de çalışmanın moral yanı varmış, Allah Allah! Zamanını değerlendirecek başka bir merakı, uğraşı, hobisi olmayan kimseler ne yapsınlar vakit geçiremiyorlar. İhtiyacın varsa çalışırsın. Çalışmayan insan olur muymuş, ne demek yani. Adamın öyle merakları uğraşları vardır ki… Eh ihtiyacı da yoksa… Trilyoner olsam insanların bu bakış açısı yüzünden çalışmak zorundaydım biliyor musunuz?

Sevdiğim bir işi mesleği yürütmek için -ki bunu ben çalışma saymıyorum-uğraşırdım. Çalışmadığında eksiklik var, çalışınca hayatında bir şeyler tamamlanmış oluyor sanki. İnsanların bakış açısı umurumda değil, ihtiyacım vardı çalıştım olmasaydı çalışmazdım; benim için zaman geçirmek çocuk oyuncağı, hayata yetişemiyorum bile!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..