Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '13

 
Kategori
İnançlar
 

Çalışmak ibadet midir?

Çalışmak ibadet midir?
 

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla.

1 — Senin göğsünü açmadık mı?

2 — Yükünü üzerinden atmadık mı?.

3 — Ki o senin belini bükmüştü.

4 — Ve senin şanını yükseltmedik mi?

5 — Muhakkak ki güçlükle beraber bir kolaylık vardır.

6 — Elbette güçlükle beraber bir kolaylık vardır.

7 —O halde bir işi bitirince hemen (başka işe) sarıl.

8 — Ve Rabbına koş.

( İNŞİRAH SURESİ )

Allah bir ayette insanları kendisine kulluk etsinler diye yarattığını söylüyor. Dünya bizi aldatabiliyor. Piknikler, alışverişler, eğlenceler, diziler, maçlar, magazin sohbetleri ile ömrümüz geçiyor.

Daha geçenlerde Isparta'da bir uçak kazası oldu (Bu yazıyı 2007 de yazmıştım) ve 57 kişi öldü. Uçağın yolcuları sanırım ölümü hemen beklemiyorlardı. Ama ölüm kaçınılmazdır ve heran olabilir.

Ölüm gelmeden önce günahlara tövbe edelim. Ben de 2002’de tövbe ettim ve Kuran’ın Türkçe Mealini okuyarak ve Peygamberimizin SAV hayatını okuyup dinimi öğrenmeye başladım ve hala hergün yeni şeyler öğreniyorum.

Bizler çalışmanın ibadet oluşunu yanlış anlıyoruz. Peygamberimiz SAV çalışmak ibadettir derken aslında bizim kulluk ibadetlerimizi yapmanın yanında çalışmanın ibadet olduğunu söylüyor.

Yani namaz, oruç, zekatını veren insanın, günde mesela 12 saat dünya işlerine çalışması ibadettir.

Adam içki içiyor, haram yiyor. Para kazanma amacı ise arabasının modelini yükseltmek. Yani dünyalık şeyler... Sizce bu çalışma ibadet midir?

Yani ibadetlerimizi yapmak asıl görevimizdir. Ben maçları seyrediyorum ama ibadetlerimi aksatmadan.

Ben yukarıdaki 7. ayetin dediği gibi yaptığım zaman dinleniyorum. 

İşten eve gelince namazımı kılıyorum sonra kitap okuyorum. Sonra bilgisayarımda düşünce yazıları hazırlıyorum.

Bir işten sıkılınca başka birşeye yöneliyorum. Yani bu şekilde ayette Allah’ın dediği gibi yapınca dinlenmiş oluyorum.

Allah'a şükürler olsun ki, bizi Müslüman, üstelik Türkiye gibi bir cennette dünyaya gönderdi.

Hindistan'da öküze tapan bir babanın oğlu da olabilirdim. :)

Celal Çelik             

Ankara  ( Konya-Ereğli )

 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..