Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Çalışmak Ruhun gıdasıdır !

Çalışmak Ruhun gıdasıdır !
 

çalışmak


Doğrusu insana çalışmasından başka bir şey yoktur.”
“Ve çalışması da yakında görülecektir.”
“Sonra ona karşılığı tastamam verilecektir.”
NECM SURESİ, 39, 40, 4
 

 

Niçin çalışıyorsunuz? Hep bir ağızdan “Para kazanmak için!” diyor sanki bütün Türkiye. Acaba hiç “Çünkü çalışmayı seviyorum” diyen var mı? Çok değildir sanırım ve böyle insanlara da zaten “deli” gözüyle bakar diğerlerimiz. 

Voltair, “Candide ya da iyimserlik üstüne” adlı kitabında, dünyada çaresizce iyiliği arayan bir genci anlatır. Candide iyiliği arayarak bir çok yeri dolaşır ve hep acı, kederle karşılaşır. Kitabın sonlarında İstanbul’a gelir ve bahçesinde çalışan bir bahçıvanla karşılaşır. Bahçıvan mutlu görünmektedir. Candide bahçıvana gelip iyiliği, iyimserliği sorar. Bahçıvan Candide’de, dünyada bunun bir tek yolu vardır der: çalışmak! 

Bu kitabı gençliğimde okumuştum ve tam bir hayal kırıklığına uğramıştım. Böyle bir sonucu küçümsemiştim, anlamamıştım. Sonra orta yaşlarımda, yaşlı bir Alman heykeltıraşla çalıştım. Sabahleyin kalkar, tam saatinde işe başlar, öğle üzeri tam saatinde mola verir ve akşamüzeri yine tam saatinde işi bırakırdık. Bu hiç şaşmadan devam eden çalışma düzenimizdi. Akşam olup işi bıraktıktan sonra o, “oh oh oh İzzet, bugün ne güzel çalıştık!” derdi. Ben de içimden “Bunak mı acaba bu adam, o kadar parası serveti var ve her gün bu yaşta benimle birlikte eşek gibi çalışıyor, ve üstelik de bana gıcık vermiş gibi oh oh bugün ne güzel çalıştık diyor” diye geçirirdim aklımdan. Onu anlamaya çalışıyor, ama anlayamıyordum. O da bunun farkındaydı. Beni sürekli izliyordu çünkü. Bir gün, “bak İzzet” dedi. “ Biz Almanlar çalışmayı severiz, bundan zevk alırız, siz Türkler para kazanmak için, zorunlu olduğunuz için çalışıyorsunuz, sizinle bizim aramızdaki fark bu!” dedi. “Çalışmanın nesi sevilir yahu” diye düşünürken, aklıma Candide gelmişti. Oturup düşünmüştüm uzun uzun çalışma kavramı üzerine. 

“İŞLEYEN DEMİR IŞILDAR!” 

Bu da bizim atasözümüz; o an aklıma gelseydi Dietmar Amcaya söylerdim kesin; ama ortada bir gerçek vardı: İkinci Dünya Savaşında, bundan daha altmış yıl öncesinde yerle bir olmuş Almanya’nın bugünkü durumu ve işte bizim durumumuz! İyi ki söylememişim bu atasözümüzü ona değil mi? Çünkü bunu ona değil, kendime söylemem gerekiyordu! 

Çalışmayı seven ve bundan mutlu olan bir toplum değiliz. Çalışmayı fakirlere, işçilere, atfeden bir zihniyetimiz var. Hatta çalışma eşeklere mahsus görülüyor olmalı ki, bir de “eşek gibi çalışmak” deyimimiz var. Daha az çalışma ve daha çok para! Çünkü çalışmak para için! 

Araplar bizden daha da kötü, İslam alemi adeta çalışmaya küsmüş! Oysa Kuranı Kerim’deki ayetler işte ortada! Çalışma konusunda bir yığın hadis de var! Sorun çalışmaktan alınan hazzın unutulmuş olması. Çalışmayla ilgili yanlış düşünceler! Sevmediğimiz işlerde çalışmak ya da çalıştığımız işi sevememekte yatıyor. “İş mi var ki çalışalım?” diyen zihniyeti duyar gibi oluyorum. Bu bir sistem sorunu değildir! Çalışana her zaman bir iş vardır. İşe yarayan düşünceler üretmeliyiz önce! (Bu da bir çalışmadır!) 

Çalışma konusunda hiç unutamadığım bir söz de Urfalı bir boya işçisindendi. Akşamları benimle birlikte bir dernekte heykel yapıyordu amatör olarak. Bütün gün çalıştıktan sonra bir de, taşla toprakla “debeleniyordu”! “Yahu yorulmuyor musun?” diye sordum bir gün. “Çalışmazsan, yorulmazsan, bedenin tadı mı çıkar abi?” demişti. Bu benim çalışmayla ilgili duyduğum en özlü söz olmuştu yaşamımda! Şimdi “atom karınca” diye takıldığım eşim de benzeri bir şey söylüyor: “Çalışmak bedenin zekatıdır!” 

Eğer kendinizi kötü hissetmekten hemen kurtulmak istiyorsanız, çalışın! Çalışmak ruhun gıdasıdır! Bundan daha etkili bir NLP yöntemi olamaz! Yalnızca para için değil; ruh sağlığınız için, beden sağlığınız için, bedenin tadına varmak için, bedenin zekatını vermek için! “Oh oh oh, bügün ne güzel çalıştım!” diyebileceğiniz bir gün olsun, dileyen herkese! 

izzetbalci@ziprotek.com 

 

 
Toplam blog
: 75
: 1163
Kayıt tarihi
: 06.06.11
 
 

Zihinsel Programlama Teknikleri(NLP, Hipnoz, Meditasyon..vs.) alanında, uzun yıllardır araştırma ..