Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '07

 
Kategori
Otomobil
 

Çalmak veya çalana destek olmak..!

Çalmak veya çalana destek olmak..!
 

Sabah uyandıktan sonra taze ekmek düşüncesiyle fırının yolunu tuttum. Zaten topu topu sadece haftasonları şöyle adam gibi bir kahvaltı yapıyoruz; fırından yeni çıkmış çıtır çıtır bir ekmekle yapılan kahvaltı da bu kısıtlı keyfimizin olmazsa olmazı.

Fırın yolunda ilerlerken evin yan tarafına park edilmiş arabama göz ucuyla bakıyorum. O da ne? Aracın üzerine örttüğüm brandada yaklaşık 50cm' lik bir yırtık var. İyice yaklaşınca tablo netleşiyor. Birisi bilerek bir falçata veya bıçak yardımıyla brandayı yırtmış. Amaç belli. Arabanın müzik sistemine bakmak veya içeride değerli birşey bırakılmış mı onu görmek. Aracın müzik sistemi fabrika çıkışlı olduğundan olsa gerek böylece bırakıp gitmişler, herhangi bir zorlama izi yok. Anlayacağınız oldukça ucuz atlatmışım.

Yaklaşık bir yıl önce kayınbiraderim benden kendisinie şöyle orta halli bir araba teybi almamı istedi. Ben de uygun bir vakit yakalayıp Tahtakale' ye uzandım. Aklımın bir köşesinde buralarda daha iyi fiyatla alış veriş yapabileceğim düşüncesi saklı kalmış. Vardığımda yıllar önce bıraktığımın Tahtakale' sinde pek birşey değişmemişti. Yine daracık bir sokağın her yanına saçılmış satıcıların müşterilerini bekler durumdaydı. Gitmezden evvel bir fiyat araştırması yapmıştım.

Gerçekten satıcıların önlerinde çok sayıda ve farklı modellerde araba teypleri vardı. 300-400 milyon civarı cihazlar 80-90 milyon gibi fiyatlarla satılıyordu. Bunun açıklaması ne olabilirdi? Satanın da alanın da çok iyi bildiği gibi bu cihazların hemen hemen hepsi çalıntıydı. Tetiği çekmek veya çektirmek sizce farklı mı..! Hangisi daha kötü bir suç sizce... İnsanların emek verip aldıkları araçlarının içlerinden teyplerini zorla söküp çalmak mı daha büyük bir suç, yoksa bu tür çalıntı cihazları:

-Bana ne kardeşim, ben mi çaldım sanki. Ben verdiğim paraya bakarım; gerisi beni bağlamaz..!

diyerek bu kişilerin ihtiyaç duydukları pazarı canlı tutmak mı?

Bana göre her ikisi de eşit derecede suç. İnsanların kucak dolusu para vererek binbir hevesle aldıkları müzik sistemlerine gerçek bedellerinin %20 veya %30' unu vererek sahip olduklarını düşünen ve karlı bir alış veriş yaptıklarını zanneden kişiler büyük bir yanılgı içindedir. Kültürümüzde çok güzel bir söz vardır:

"Ağlayanın malı gülene kar etmez..!"

Ve bilinmelidir ki aynı kişiler fırsatını bulduğunda bu kişinin aracından da bu teybi çalıp başka kimselere satmakta en ufak bir tereddüt duymayacaktır.

Benim ne yaptığımı merak ettiyseniz söyleyeyim. 70 milyon verip gerçekte de 70 milyon eden vasat bir araba teybini orjinal kutusuyla beraber aldım. İçim rahat bir şekilde evime geri geldim.

Başımıza kötü birşey gelmesini istemiyorsak öncelikle bunun karşısında durmamız şart. Aksi halde kötülükler hep tanıdık birilerinin, arkadaşımızın veya komşumuzun başına gelmeyecektir. Bir gün sıra bize de gelecektir..!

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..