Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '10

 
Kategori
Şiir
 

Cam Kırığı Sancım

Cam Kırığı Sancım
 

Cam Kırığı Sancım


Şiiri çok severim

Sevgidir sıcak sıcak

Güzelliktir bakım bakım

Yaşam yaşam canda şiir

Şiir sıcağında mutlanırım

Artar, büyür, gelişir

Şiir şiir sevgim.

<ı>MD

Türkan Aslan’ı yıllardır tanırım. Dilem Yayınevi’ne uğradıkça görüşürüz. Genelde şen, şakrak, kitaplarla içli ve dergilerle dışlı ve coşkuludur. Şiirlerini kitaplaştırma ereği beyninde yer etti. Sonunda “Cam Kırığı Sancım adıyla şiir severlerin eline ve kitaplığına ulaştı. Yayınevi’ne yolumun düştüğü bir gün, Aslan, güzel sözcüklerle imzalayarak bana uzattı.

Adı geçen yapıt ile ilgili değerlendirmeyi en güzel tümcelerle uğraştaşlarım Ünal Şöhret Dirlik ile Hüseyin Erkan’ın kalemlerinden okudum. Karınca kararınca ben de değerlendirme yapmaya çalıştım.

Şiir yazmak ve kitaplaştırmak kolay değildir. Gerçekten zordur. Bunu şairimiz, başarmıştır. Yapıt, ön ve arka renkli Türkan görüntüsü ile bezeli. Renkler uyumlu ve canlı. Birinci hamur kâğıtta duygu yağmuru onlarca güzel şiir var.

Şiir; derinlik ve içerik demektir. Göze, kulağa ve beyne girmektir. Türkan Aslan: “<ı>öyle<ı> severim ki uzaktan uzaktan seni / esen rüzgârlarla okşarım saçlarını / yağmurlarla öperim dudaklarından<ı>.” derken, duygusal derinliği okura güzel ve anlamlı yansıtıyor, Cam Kırığı Sancım adlı elimize ulaşan sevgi şiirlerinden yepyeni yapıtında…

Şairinin gözünde ve gönlünde yapıta ad olan Cam Kırığı Sancım’ın kimi dizelerini okuduğumuzda(s.12); uzun soluklu ve serbest ölçüyle kaleme alınmış olduğunu görüyor, derin ve duygusal anlam içerdiğinin de ayırdına varıyoruz: “…..<ı>Mevsimler boyu bekledim seni / Bekledi gönlüm / Hep sevecen açan papatyaları / Ilık esen yelleri / Çok bekledim / Bulunca sesini / Şaşakaldım / Ve / Ne zaman ayrı kalsam senden / Cam kırığı bir sancı saplanır yüreğime / Gözlerim gözlerini arar …..”

Severek ve sindirerek okudum. Dahası anlatılmaz, okunur. Umarım, siz de edinir ve tad alarak bir bir okursunuz. Aslan’ı kutluyor ve başarılarının artarak sürmesini diliyorum.

(İletişim: e-mail: tuana_ist34@hotmail.com - cep: 0538 300 74 11)

*

Muhsn DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..