Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Çamaş'ta yıldız köyler

Çamaş'ta yıldız köyler
 

Çamaş, Ordu ilimize bağlı bir ilçe. Fatsa'dan Ordu'ya gitmek isterseniz 18 km kadar ilerde sağa doğru dönerseniz Bolaman Köprüsü'nden sonra ÇAMAŞ ilçesi' ne bir merdivenden çıkar gibi varmanız olası. İşte bugün bu yazımda sizleri Çamaş'a götürmek istiyorum. 1993- 1995 yıllarında Söke' den ters bir rüzgar eserek Çamaş İlçesi'ne atandım. Geri dönmek istiyordum. Ancak Çamaş 'taki insanların samimi ve cana yakın olmalarından dolayı Çamaş'ta kalmaya ve orada görev yapmaya karar verdim.

Çamaş, Ordu ilimize bağlı küçük bir ilçedir. Ordu'nun diğer ilçelerinden biri olan Gürgentepe'ye de yakındır. Bu yazıyı yazdığım şu günlerde ve saatlerde ( 28 Kasım 2009 ) şimdi Çamaş ve Gürgentepe dağlarında sis ve karın bol olduğunu tahmin ediyorum. Çamaş'ta güzel günlerim geçti. Belki mesleğimin en tatlı günlerini burada geçti, yaşadım diyebilirim.

İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak görevli olduğum günlerde Çamaş'ın bütün köylerini, mezralarını görevim gereği olarak birbir hepsini gezdim. Her köye, en az iki, üç kez gittim diyebilirim. Çamaş'a giderken ağlamıştım, çünkü bir haksızlığa uğramıştım, Sorgusuz, sualsız olarak bir parti başkanının emri üzerine oralara gitmiştim. Dönerken de daha çok ağlamıştım.Şimdi aradan yıllar geçti Çamaş'ı ve Çamaş'ın sayıdeğer, konuksever insanlarını ama hiç unutmadım.

Çamaş'ta ve birçok anılarım vardır. İşte o güzel ve tatlı günlerin anısına uzun soluklu bir şiir yazmıştım. "ÇAMAŞ'TA YILDIZ KÖYLER " adını taşıyan bu uzun soluklu şiirimi burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Sizinle biraz olsun bir yolculuk yapmak istiyorum. Hiç unutmadan burada sevgili Çamaş halkına, orada çalışan değerli öğretmenlerimize, Çamaş Belediyesi çalışanlarına, İlçe MilliEğitimTeşkilatına ve köy muhtarlarına, ayrı ayrı saygı, sevgi ve selamlarımı sunuyorum. Çünkü o günlerde bu yörenin insanlarıyla bütünleştim, çaylarını, kahvelerini içtim ve yemeklerini yedim. "Bir acı kahvenin kırk yıl ( 40 yıl) hatırı vardır" derler. Ben de sevgili Çamaş'lıları hiç unutmadım..Bu yöre inrsanlarının bayramlarını kutlar sağlıklı günler diliyorum.

ÇAMAŞ'TA

YILDIZ

KÖYLER

- I -

Ey dost karadeniz'i bilirsiniz

Çamaş diye bir yer var oralarda

Can dostlarım

Taşkapı, tahta yapı

Köyler, evler, özgür, ama dağınık

Serender daha başka

Mısır koçanlarıyla dopdolu

Ama güzel, ama şirin ve aydınlık

Ünye'den Fatsa'ya köyler biraz daha uzakta

Bunlar yıldız köylerdir

Sakargeriş'te bir pınar suyu

Serçe parmak kalınlığında

Ötesi aydınlık, sağlık...

- II-

Az ilerde Bolaman Köprüsü

Biraz daha ilerde Örencik köyü

Meşebükü, sağ salim selama durmuş

Yolları kıvrım kıvrım, cümleye kucak açmış

Mert, yiğit, eli açık konuklarını bekler

- III -

1485 ' lerde

Timur Beyi Mehmet Çamaş

Buraya " ya destur " ÇAMAŞ" demiş

"Hoşça kalın" diyerek

İnanç dolu, sevgi dolu bir yürek

Buraya insanca bağdaş kurmuş...

- IV -

Ne İtatalya, ne Roma

Gaga Gölü'nden sonra

Yollar çıkar ÇAMAŞ'a, alın teri, göznuru

Kazma, kürek ve maşa

Fındık toplayan kızlar

Çamaş'ın bereket gülü

Sizler bin yaşa, çok yaşa

Hasretim var, selamım var, dağa, taşa

- V -

Bu Örmeli, bu Uzunali

Şu Gaziosmanpaşa

Allah'ım çok şükür, Ezanlar hür

Bayraklar özgür,

Çamaş'ta daha başka

Köylerimiz de var

Tepeli, Hisarbey, Akpınar, Kocaman

Kemalpaşa, Saitler, Akköy, az ilerde Danışman

Sakargeriş, Geden, Dumandağı tozduman

Gürgentepe, Işıktepe bir başkadır Bolaman

Bir güzel memleket, bir şirin vatan


- VI -

Ve

Dahası var

Kar altında köyler var

Sarıyakup, Domşu, bir de Çavuşbaşı var

Ünlü karalahana'da bin bir aşıvar

Hasılı azizim ÇAMAŞ'ta aydınlık, mavi, yeşil

Dağınık ama sevimli yıldız köyler var

Buralarda güneş bir başka doğar

Bir başka batar...

Kartal başlı suvari

Teberrük, Köyceğiz, yolları uzak

Bürünlük, Kışlacık, yolları ırak mı ırak?

Yol varsa Fatsa 'dan uzakta Budak

Kemençenin eşliğinde biraz da horon oyna

Yarına Allah kerim, sen keyfine bak...


- VII-

Söylencelerde

Bir de Gelin Kayası var

Görkemli mi görkemli

Bir doğa harikası

Haznedaroğlu Kalasi'ne inat durmuş

Saçayağı yekpare çömelmiş

Gönlünce Canik Dağları'na bağdaş kurmuş

Ana kızmış, gelin gitmiş, taş kesilmiş,

Halk dilinde bir doğa harikası efsane olmuş


- VIII-

Hep yağmur yağsın

Güneş doğsun Çamaş'a

Konuksever insanlarıyla

Bin yaşa, çok yaşa

Mısır gibidir sıcak

Yaprak, toprak ve nacak

Sakargeriş dağlarında

Fadimem türkü söyler

Bir elinde, bir belinde kılıç gibi

Tırmık, kürek ve nacak

- IX-

Yeter gayri can dostum

Çok söyledim

Naz eyledim

Doğrusunu söyledim

Çamaş'ta yıldız köyler var

Kanı sıcak, konuksever insanlar

Halil İbrahim Sofrası kurulmuş beyler

Sözü fazla uzattık yine Çamaş'ta yıldız Köyler

Abartma değildir, şairim gerçeği söyler

Tanıdığım mert insanlar, gördüğüm yerler

SÖKE'den SÖKEN'e kısmetim varmış

Özlemi o denli evren kadarmış

Çamaş'ta çocuklar bir başka yarmış

Yemyeşil dağları etrafı sarmış

Hayat böyledir can dostlar

Bir varmış... bir yokmuş... ( 1 )

Abdülkadir GÜLER

29 Ekim 1994- 04 Ocak 1995. / Çamaş.

Not: SÖKE Aydın İline bağlı bir ilçe, SÖKEN İse Çamaş İlçesine bağlı bir köy ismidir. (1 ) Yaz Güneşi Bengisu / Şiirler- Abdülkadir Güler.Söke 2004.

Fethiye Gazetesi 18 Temmuz 20002.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..