Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '16

 
Kategori
Şiir
 

Çamaş'ta yıldız köyler

Çamaş'ta yıldız köyler
 

Çamaş'tan bir görünüş...


1993  - 1995 yılları arasında Ordu iline bağlı Çamaş İlçesinde İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak görev yaptım. Görevim gereği  bu yöreyi adım adım gezme olanağını buldum. Bu uzun şiirimi o günlerin anısına yazdım. Sevgili Çamaş halkına öğretmen ve öğrencilerime selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

-1-

Ey

Dost

Karadenizi

Bilirsiniz

Çamaş diye bir yer var

Can dostlarım

Taş yapı, tahta kapı

Köyler, evler özgür, ama dağınık

Serender daha başka

Ama güzel, ama şirin ve de aydınlık

Ünye’den Fatsa’ya köyler biraz daha uzakta

Bunlar yıldız köylerdir

Ötesi sağlık

-2-

Az

İlerde

Bolaman Köprüsü

Biraz daha ilerde Örencik

Meşebükü sağ salim selama durmuş

Yolları kıvrım kıvrım cümleye kucak açmış

-3-

1485 ‘lerde

Tımar Beyi Mehmet Çamaş

Gür dağlara bağdaş kurmuş

Buraya Çamaş demiş

Hoşça kalın diyerek

İnanç dolu, sevgi dolu bir yürek

Ne

İtalya

Ne Roma

Gaga Gölü’nden sonra

Yollar çıkar Çamaş’a

Alın teri, göz nuru

Kazma, kürek ve maşa

Fındık toplayan kızlar

Sizler bin yaşa, çok yaşa

-4-

Bu

Örmeli

Bu Uzunali

Şu Gazi Osman Paşa

Allah’ım çok şükür

Ezanlar hür

Bayraklar özgür

-5-

Çamaş’ta

Daha başka

Köylerimiz de var

Tepeli, Hisarbey, Akpınar, Kocaman

Kemalpaşa, Saitler, Akköy, az ilerde Danışman

Sakargeriş, Geden, Işıktepe bir başkadır

Bolaman

Bir güzel memleket

Bir şirin vatan

-6-

Ve

Dahası var

Kar altında köyler var

Sarıyakup,  Domşu, bir de Çavuşbaşı var

Ünlü Karalahana’ da bin bir aşı var

Hâsılı azizim Çamaş’ta mavi, yeşil

Dağınık, ama sevimli, ama sıcak  yıldız köyler var

Buralarda güneş bir başka doğar

Bir başka batar

Kartal başı süvari

Teberrük, Köyceğiz, yolları uzak

Bürünlük, Kışlacık yolları ırak

Yol varsa Fatsa’dan uzakta Budak

Sen olur olmazı zamana bırak

-7-

Söylencelere

Efsanelere göre

Bir de Gelin Kayası var

Görkemli mi görkemli

Görmeye  değer

Bir doğa harikası

Haznedaroğlu Kalesi’ne inat durmuş

Saçayağı yekpare çömelmiş

Gönlünce Canik Dağlarına  bağdaş kurmuş

Ana kızmış, gelin gitmiş, taş kesilmiş

Halk dilinde bir doğa harikası efsane olmuş

Hep yağmur yağsın

Güneş doğsun Çamaş’a

Konuksever insanlarıyla

Bin yaşa, çok yaşa…

Mısır gibidir sıcak

Yaprak yaprak ve nacak

Sakargeriş dağlarında

Fadimem türkü söyler

Tırmık, kürek ve nacak

-8-

Yeter

Gayri

Can dostlarım

Çok söyledim

Naz eyledim

Doğrusunu söyledim

Çamaş’ta yıldız köyler var

Kanı sıcak, konuksever insanlar

“ Halil İbrahim sofrası” kurulmuş beyler

Sözü fazla uzattık Çamaş’ta yıldız köyler

Abartma değildir, şairim gerçeği söyler

Tanıdığım insanlar, gördüğüm yerler

SÖKE’den SÖKEN’e kısmetim varmış

Özlemi o denli evren kadarmış

Çamaş’ta çocuklar bir başka yârmış

Yemyeşil dağları  etrafı sarmış

Buralarda ne denli sevimli

İnsanlar  varmış....

 

                             Abdülkadir GÜLER

              29 Ekim 1994- 4 Ocak 1995- Çamaş / ORDU

     NOT:  Çamaş,  Ordu ilimizin şirin bir ilçesidir. Fatsa’dan 18 km içeriye doğru tırmanırken, sanki göğe dayanmış bir merdiveni çıkıyor gibi olursunuz. Dağınık, yıldız köylerin seyrine doyum olmaz. Şairin diline sağlık....

       Şevki KİLİM

Fethiye Gazetesi  18 Temmuz 2002

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..