Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '11

 
Kategori
Dünya
 

Camdan atlayan tek kişi Türk çıktı

Camdan atlayan tek kişi Türk çıktı
 

Bugün gazetelere yansıyacak haberleri merakla bekliyordum. Acaba yurdum insanından bugün neler karşımıza çıkacak diye beklerken, yine yanıltmadılar ve değişik bir manşet karşıma çıktı. “Pencereden atlayan tek kişi Türk Çıktı.” 

Malumunuz olduğu üzere dün sabah saatlerini yaşadığımız anda Dünya üzerinde kaydedilmiş olan en büyük 5. Deprem Japonya’da yaşandı. Gün boyu yazılı ve görsel basında an be an bu durumla ilgili bilgileri anında alabildik. Özellikle akşam haber bültenlerinde izlediğimiz çeşitli görüntüler vardı. Bunların her birisi ders niteliğinde görüntülerdi. 

Bazı görüntüler korkutucu, suyun 500 Km/s hızla nasıl yıkım gücü olduğu, çaresizliği gösteriyordu. Ama asıl önemlisi insanların deprem anında nasıl davrandıkları, deprem sonrası nasıl hareket ettikleri ve ne denli soğukkanlı olarak başarı ile hayatta kaldıkları konusuydu. Ve tabi ki dün de yazımda belirttiğim gibi evlerin ne kadar sağlam inşa edilmiş olması gerektiğini de bu görüntülerde gördük. 

Hatta bir görüntüde bir köprü var ve altında kıyamet koparken, köprü üzerinde insanlar araçları ile seyir halindeler ve bazı insanlar ise köprüden olup biteni kayıt altına almaya çalışıyorlardı. 

Bu denli kendi hayatlarını koruması bilen insanların yanında, yine yapacağımızı yapmışız ve camdan atlayan tek kişi olma unvanını kimseye bırakmamışız. Sakın bu deyimimle insanları küçük gördüğüm hissi oluşmasın kafanızda. Zira benim burada değinmek istediğim şey eğitim ve kültürler arasında yaşadığı coğrafya üzerindeki eğitim farkı. Biz bu günleri görür müyüz bilmiyorum ama böyle yaşanan her bir olaydan ders almaya başlasak artık sanım iyi olacak. 

 

Her kese mutlu bir hafta sonu dileklerimle 

 
Toplam blog
: 15
: 1288
Kayıt tarihi
: 10.12.10
 
 

3 Ekim 1971'de Almanya'da dünyaya geldim. Hakedene sevgiyi vermek üzerine kurulmuştur dünyam. ..