Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '10

 
Kategori
Dünya
 

Cameroon kızlarının acısı

Cameroon kızlarının acısı
 

Kadınlar günü kutlandı daha iki gün önce. Amaç ne hala bilmiyorum. Böyle bir gün kutlanırken kendi ülkemizde dahil olmak üzere kadına uygulanan şiddet, ayrımcılık... Hangi olumsuzluğu yazayım bilmiyorum ama günlük gazetemde okuduklarım beni dehşete düşürdü. Cameroon... Afrika da bir ülke. Harıtada yerini bulabilir misiniz?

Ergenliğe giren kız çocuklarının cinsel duygularını köreltmek, seks yaşamını engellemek ve HIV ve çocuk yaşta hamile kalmalarını önlemek için bir yöntem uygulanıyormuş. Jamie Rich WASHİNGTON POST ta yazmış. BREAST İRONİNG. Yeni gelişen gögüslerin üzerine bazan kendi anneleri tarafından bile kızgın taş vb kızgın maddeler bastırılıyormuş. Acı tarif edilebilir mi acaba? Elinizi kazara sıcak ütüye dokundurun bakalım. Hemen çeşmeden akan akan soğuk suyun altına koyacaksınız ya da acıyı dindirecek krem vs uygulayacaksınız kesinlikle. O küçük kızlar ne yapıyor dersiniz? Gelenek deyip inanç deyip dişlerini sıkıyorlar mı acaba? Ya onlarda yarattığı travma. Daha sonraki yaşamlarını nasıl etkiliyor.

Efendim 12 yaşındaki kızın gelişen göğüslerini erkekler görürmüş. Sekiz dokuz yaşında gelişse bile hemen gelenek uygulanıyormuş. Devlet bu tür uygulamalara yaptırım getirmiş ama ne analar hala uygulamadan yana. Ne yaparlarsa yapsınlar çocuk yaşta hamile kalan kız çocuklarının sayısında azalma olmuyormuş. Öyle ise hangi akla hizmet hala uygulama devam ediyor körpe vücutlar kızgın taşlarla ya da diğer araçlara dağlanıyormuş.

Bir yanda göğüslerini alabildiğince sergileyen giysilerle dolaşanlar. Onlar ne olacak? Sakın Cameroon'a gitmesinler !

Yazımı inanç ya da gelenek başlığı altında vermek istedim ama böyle gelenek inanç olmaz olsun diyerek vazgeçtim. Afrika ve bazı Arap ülkelerinde kadınların cinsel dürtülerini bastırmak için yapılan uygulamalar nasıl durdurulur. Yasal yaptırımlarla insanları bu uygulamadan vazgeçtirmek için ne yapmak gerekir bilmiyorum . Ama bu tür uygulamayı yapanlara 10 yıl hapis cezası verildiği halde hala uygulama devam ediyormuş. İnançlar yasaların üstünde. EĞİTİM bir çözüm olarak düşünülebilir. Ama gelişmekte olan bu ülkelerde eğitimden çok gelenek ve inançların ağır bastığı bir gerçek.

Ama kadınların özellikle küçücük kızların erkeklerin cinsel duygularını uyandıracak düşüncesiyle vücutlarının çağ dışı uygulamalarla acılar içinde bırakılmasını kınıyorum. Kadın haklarına aykırı bir uygulama.

Bu tür gelenekleri uygulayanların ve destekleyenlerin akıllarını başlarına devşirmeleri dileğiyle.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..