Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '09

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Camili (Macahel) Artvin

Camili (Macahel) Artvin
 

Artvin dört mevsim kışkırtıcıdır :)


Sevgili Blogdaşlarım;

Dilimiz de bir deyim vardır bazen lafa başlarken deriz ya ''Memleketin dört bir köşesinde...'' ben de öyle başlamak istiyorum. Zira bunu demeyi hakedenlerdenim diye düşünüyorum :)

Evet, canımıniçi ülkemin dört bir köşeşinde hatta daha fazlasın da görev yaptım, iyi ki de yapmışım.
Şöööyyle ! bir yakışıklı haritamızı gözünüzde canlandırırsanız hak vereceksiniz. Artvin, Hakkari, Çanakkale ve Antalya'nın en batısı. Bahse konu çalıştığım iller bunlar efendim. (dahası var tabii, ama konu dağılmasın diye kısa kesiyorum.:)).)

Daha önceki yazım da Kekova'dan bahsetmiştim şimdi sıra (1993-1996) yılların da görev yaptığım hangi sıfatla anlatacağıma bir türlü karar veremediğim can Artvin ve bu canın içi Camiliden ip uçları vermek istiyorum.

Camili, yöresel adıyla (macahel) Borçkaya bağlı, harikuladelikleri içine sindirmiş, serpiştirmiş bir beldenin adı. Gürcistan'a komşu dağların tepesin de bulutlara yakın bir yer. Ulaşım bizim zamanımız da zordu. Şimdi sanıyorum yolu asfalt olmuştur. Berrak bir havada dağlara baktığınız da yeşilin tonlarını sayabilirsiniz. Havasının ne denli saf olduğunu, insanlarının ne kadar sıcak kanlı, doğal, sohbet ehli olduklarına sevinerek tanıklık edersiniz.

Kendinizi çok mutlu ve güven de hissedeceğiniz bir yerde geldiğinizi anlarsınız.
Gezilecek, görülecek ve yaşanarak tadılacak öyle zenginlikleri var ki bir tanesini ben söyleyim diğerlerini resimler anlatsın. Sisin olmadığı bir zaman da Karagölü mutlaka görün derim..

Benim güzel yerleri aktarırken amacım ip uçları vermek. Hem insanları sıkmak istemiyorum hem de muhteşem güzellikleri yazıya taşıyacak maheretim yok. Güzelliklere haksızlık etmek istemem..

Sevgili Dostlar;

Tabi ki bu güzel belde de görmenizi önereceğim bir çok yer var. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim Camili'yi ve Artvinin diğer yerlerini ilk defa görenler kendilerine çok kızacaklar :)

''Neden bu kadar geç tanıdım''...Diyecekler. :)

Artvin şehir merkezi çok ilginç. Çünkü mukayese yapabileceğiniz bir ikinci şehrimiz daha yok. Görünce hak vereceksiniz..

Kafkasör'e çıkmalısınız, kuymak yemelisiniz..

Yusufeli'nden Karçallar'a 4000 m çıkmalısınız, yine Demirkent köyünü görmelisiniz, kılıçkaya beldesine yolunuzu düşürmelisiniz.

Mutlaka sabahın ilk ışıklarıyla çoruh'a su içmeye inen dağ keçilerini bir yere saklanıp izlemelisiniz ki neden bu kadar ısrarcı olduğumu anlayabilesiniz.

Şavşat evleri ki duvarı ahşap, tabanı ahşap, tavanı ahşap, merdiveni ahşap, balkonu ahşap hülasa herbir yanı doğadan. Bu evlere dokunmalısınız. Resimlemeli ve taşımalısınız yörenize..

Ardanuç Şavşat arasından Bülbülan yaylasına çıkıp gündüz geceyi yaşamalısınız. Sis'in oyunlarına tanık olmalısınız, şaşırarak.:)

Murgul ve Maden e uğrayıp muhtemelen Türkiyenin ilk Bakır madenin çıktığı açık işletmeyi görmelisiniz. Bilmiyorum buraları görmeye engel bir durum var mıdır, ama görülmeli ülkemizin tüm zenginlikleri gibi.

Elbette Hopa, kemalpaşa, sarp sınır kapısı ve Arhavi denizle yeşilin kendilerini koruyarak buluştukları görülesi yaşanılası yerler.

Artvin de dağlarla yeşilin birbirine çok yakıştığını göreceksiniz. Bu bölgede ilkbahar'la kış başka yaşanır.

Ah ! Az kalsın unutuyor dum. Güzel olan sadece doğa değil Artvin de insanı da inadına güzeldir. Bir de gençlerin attıkları hiç bir yerde duymadığınıza emin olduğum çığlık la kahkaha arası bir nara var. lütfen onu da duyun tebessüm edeceksiniz.:))

İşte sevgili dostlar kendimi zorlayarak kısa yazmaya çalıştığım ben deki Artvin bu.

Aradan geçen 14-15 yıl sonra ancak bu kadar sunabildim, eksiklerimle kabul ola..

Ben de özlemişim ilk fırsatta gideceğim.:)

Herkesi sevgiyle selamlıyorum, sağlıcakla kalınız..

www.camili.gov.tr ve Artvin.biz adreslerin den resimler den yararlandım size de öneririm.

 
Toplam blog
: 18
: 1436
Kayıt tarihi
: 14.03.09
 
 

............ ..