Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Can Bonomo'un Eurovision 2012 Türkiye şarkısı başka bir şarkıyı andırıyor, çalıntı olabilir mi?

Can Bonomo'un  Eurovision 2012 Türkiye şarkısı başka bir şarkıyı andırıyor, çalıntı olabilir mi?
 

Can Bonomo'nun Eurovision 2012 de bizi temsil edecek şarkısı sonunda internet sitelerinde TRT de çalınmaya başladı.

Beğenenler de oldu.

Şaşıranlarda.

Can Bonomo’nun şarkısı bu

http://www.youtube.com/watch?v=d_F6H6--FrU

Ne var ki şarkı Gogol Bordello’nun şarkısını andırıyor.

Başlangıcı aynı.

Onun da linki bu

http://www.youtube.com/watch?v=AJz-T9GabjY

Şarkı benziyor.

Dansı da bana göre benziyor.

2012 Eurovision şarkımız günlerce büyük bir sır gibi saklandı.

Sonra 22 şubatta, 1930 da açıklanacak diye haberler geçildi. 

Ve aynı saatte, büyük bir çoşkuyla açıklandı. 

Sonuç işte bu.

Tıpatıp olmasa da, şarkı, diğer şarkıyı andırıyor sanki.

Gogol Bordello şarkısına olan bu benzerlik beni şaşırttı, açıkcası..

Belki sizi de şaşırtmıştır.

Bilmiyorum, müzik otoriteleri bu duruma ne diyecek.

Belki de bu kadar benzerlik olur da diyebileceklerdir. 

Siz de dinleyin.

Kararınızı verin

Yorum size ait.

Aslında Gogol Bordello bize pek yabancı değil. 

Roman punk grubu Gogol Bordello, kentsel dönüşüm kapsamında evleri yıkılan Sulukuleliler için yaptığı şarkı var. şarkıda kentsel dönüşümün, insanlarda yaptığı mağduriyet anlatılıyor. Şarkının ismi de "Sulukule, komşunu uyandır." Şarkının linki bu.

 http://www.youtube.com/watch?v=hXHHeBMPLEU

Türkçe sözleri de şöyle: 

Sulukule sokakları
Yerle bir, yerle bir, yerle bir
Kentsel dönüşüm kabadayıları
Çalıyor Sulukule'nin tacını
Çıkarken daha ilk nota
Başlıyor sokağın ritmi
İşte o zaman çıkıyor ortaya
İflas eden kimin ruhu, kimin kalbi
Ne bu tebessüm, ne de bu gözler
Gerçek yorgunu, yalan yorgunu
İnanıyor musun, emir kesebilir mi demiri
Mahalleli taştan çıkarırken ekmeğini
Uyandır komşunu
Uyandır dostum komşunu
Uyandır komşunu
Uyandır dostum komşunu
Uyandır komşunu
Kentsel dönüşüm tuzağına
Yeni bir otopark adına
Kültürün üstüne dökülen asfalta
Uyandır komşunu
Uyandır katliama
Üstümüzden geçiriyorlar buldozerleri
Satın alabilirlermiş gibi binlerce yıllık tarihi
Ne bu tebessüm, ne de bu gözler
Gerçek yorgunu, yalan yorgunu
İnanıyor musun, emir kesebilir mi demiri
Favelalar taştan çıkarırken ekmeğini
İster bir kadeh Porto şarabı eşliğinde
İster fokurdatırken bir nargile
Uyandır dostum komşunu
İzah et ona, nedir hadise
İster poker çevirirken
İster sevişme ertesinde sigara içerken
Ağızdan çıkan sözün uyandırıcılığı
Sollar TV'yi ve dahi internet olayını
Benim nabzım Barrios atar
Benim nabzım Soweto atar
Benim nabzım Sulukule atar
Benim nabzım getto atar
Aklın kesiyor mu, emir keser mi demiri
Favelalar taştan çıkarırken ekmeğini
Uyandır komşunu
Uyandır dostum komşunu
Uyandır komşunu
Uyandır dostum komşunu."

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..