Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '10

 
Kategori
Kitap
 

Can can Durucan

Can can, Muhsin Durucan

Sevgili Muhsin Durucan ile 1968 yılında Isparta’da asker ocağında tanıştık. Nerelisin, kimsin derken can-ciğer olduk. Bir vesileyle O’nun 23 Nisan 1948 doğumlu olduğunu öğrendim. O’nun doğum günü, dostluğumuzun başlaması ve devamı için yetti de arttı bile. Asker ocağında O’na 1965 baskılı “Çim” adlı şiir kitabımı da verdiğimi sonradan öğrendim. Değerli eşleriyle birlikte Fethiye’ye geldiklerinde Ünal Şöhret Dirlik ve beni ziyaret ettiler. Birlikte bir televizyon programına katıldık.

Şimdilerde ise sadece bilgisayar mektuplarıyla birbirimizin hal ve hatırın sorabiliyoruz.

Birkaç günden bu yana işte o asker arkadaşım Muhsin Durcan’ın, Güneydoğu Anadolu gezisi notlarını topladığı son kitabını okuyorum.

Önce kitabın ön kapağına baktım “GÜNEYDOĞU ANADOLU SEVDASI” MUHSİN DURUCAN, D Yayıncılık yazıyor. Arka sayfasını çevirdim, üstte bir cadde ortasında Muhsin’in resmi, resmin altında da bir yazı:

“Gezi-yorum, yazı-yorum

Can kardeşim, Dupduru Can kardeşim,

Son blog yazınızı okudum. Yazıyı önce bir solukta sonuna kadar okudum. Sonra önüme bir harita koyup bir kez daha okudum.

Uçakta, otobüste yanınızda ben de vardım, nasıl görmediniz beni? Antep baklavasını götürürken, Urfa kebabını içini çeke çeke dişlerken, badem şekerini kırarken yanınızdaydım, yanı başınızda…

Siz şiir okurken, ben “Mardin kapı şen olur, “Urfalıyım ezelden” türkülerini çığırıyordum, nasıl duymazsınız! Siz kelaynak kuşlarını seyrederken ben bir kelaynakla konuşuyordum, nasıl görmezsiniz! Recai Şahin”

Gelelim kitabın içine. Bu kaynak kitap üç bölümden oluşmuş. Birinci bölümde Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Diyarbakır illerimizin tarihi, yüzölçümü, nüfusu, tarihi turistik yerleri, mesire yerleri, iklimi, bitki örtüsü, yerüstü yeraltı zenginlik kaynakları, tarım ve hayvancılık durumu, gezilecek görülecek yerleri, bölgenin Türk ekonomisine katkıları konusunda ayrıntılı bilgiler verilmiş.

Kitapta bölgenin genel özellikleri ise söyle anlatılmış:

Türkiye’nin öteki bölgeleriyle karşılaştırıldığında; alan bakımından en küçük, nüfusta sonuncu, ormanda sonuncu, ekili-dikili alanda dördüncü, hayvancılıkta ikinci, Antep fıstığı, mercimek, karpuz yetiştirmede, fosfat ve petrol kaynaklarında birinci sırada yer alıyormuş.

Buharlaşma ve yaz kuraklığının en fazla olduğu bölgede, hiç doğal göl yokmuş.

Eğer bir gün Güneydoğu Anadolu bölgesine gitmek isterseniz Muhsin’in bu kitabı mutlaka cebinizde olmalıdır. Muhsin, kitabı için; “Güneydoğumuzu tanıma isteğinde olanlar için bir el altı yapıtı özelliği de taşır” demektedir.

Bu kitapta, bölgeye nasıl gideceğiniz ve neler yapmanız gerektiği konusunda da ayrıntılı bilgiler bulacaksınız

Kitabın ikinci bölümünde folklorik şiire ve edebiyatımızda ilklere yer verilmiş. Üçüncü bölümde ise güneydoğu Anadolu’dan görüntülere yer alıyor.

Muhsin sonuç olarak demiş ki; “Okurlarımın Güneydoğu Anadolu sevdasına tutulmalarını dilerim.”

Bizim buralarda sevdaya, hatta biraz da kara sevdaya kısaca, “zevde” deyiverirler. Muhsin’in bu on ikinci kitabını okuduktan sonra bırakın Güneydoğu Anadolu sevdasına tutulmayı, “zevdelisi” bile oldum diyebilirim.

Durucan, Türk dilini en iyi kullanan yazarlar arasında ilk sıralarda yer alır. Onu güler yüzüyle içten ve insancıl tavırlarıyla yüz yüze tanımak da ayrı bir şanstır.

O’nu tanıdıktan ve kitaplarını okuduktan sonra, “Gerçek dost” yazar, iki nokta koyarsanız, bu iki noktanın önüne mutlaka Muhsin Durucan yazarsınız.

İletişim: muhsindurucan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..