Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '08

 
Kategori
Kitap
 

Can çocuklar

YENİ KİTAPLAR: Can Çocuklar

ŞİİRE GÖNÜL VERMEK

Ünal Şöhret DİRLİK


Şiir bir sevdadır. Onulmaz bir derttir. Hani ilk göz ağrılarımız vardır, unutamadığımız, aklımıza düştükçe ah edip göğüslerimizi yumrukladığımız.

Geceler boyu onu düşünüp, uykularımızı haram ettiğimiz ilk göz ağrılarımız. Şiir de öyledir, bu sevdaya tutuldunuz mu bitti. Ölünceye kadar sürecektir çaresiz. Birdal Can Tüfekçi’ nin şiire gönül vermesi ilk gençlik yıllarıyla yaşıttır. O yaşları atlatınca pek çoğu şiiri rafa kaldırır, vaz geçer giderler. Ara sıra şiirden söz edilince de “gençliğimde ben ne şiirler yazdım” derler. O kadar.

1970 li yılların başında bir kucak şiirlerle geldi bana “İlle kitap bastıracağım” diyordu.

Onun Seka’ dan temin ettiği yeteri kadar kağıdı vardı. İyi kötü bir düzen verip Fethiye’de, Yeni Akdeniz Matbaası’nda ilk göz ağrısını kitaplaştırdık. 1-hamur kullanıldığı için al benisi de iyi idi (Kitabın adı BİRDAL)

Zaman zaman şiir yazdı, ama acele etmedi, sonraları evlendi çoluk çocuğa karıştı, Emekli oldu. Yıllar sonra bir gün gene geldi, biraz daha gelişmiş, iyiye yönelmiş, akmış, durulmuş, ben ben demeyen, ama yine sevdalarla dolu şiirlerdi bunlar. Düzenleyip bir kitap haline getirdik, İKİNCİ BAHAR adıyla bir kitap sunduk okuyuculara (2000)

Bazı dergilerde şiirlerimiz yan yana çıkıyordu. Bir çok antolojilerde de birlikte yer aldık. Bir dergi ve dostluk çemberi oluştu. Uzak yerlere dinletilere bile gidiyorduk. Ama ben bir gidersem. Birdal Can Tüfekçi üç gidiyordu. Çevre genişleyince ve davetlere katılınca, daha çok okumaya başladı. Kısacası kendini geliştirme yönünde boş durmadı.

Bu arada 2002’de yeni bir şiir kitabı yayınlattık. Yayınlattık diyorum; her üç kitabının da adını ben koydum. Sayfa düzenlemelerini yaptım, iyi kötü düzeltmelere bile el attım.

YÜREĞİMDEKİ KASIRGALAR ilgi ile söz ettirdi kendisinden. Şimdi FRT’de Salı akşamları sunduğum Kültür Sanat programlarının demirbaşı oldu. Ta Dalaman’ dan gelip şiirler okur, son gittiği etkinlikleri anlatır. Şiir dendi mi hiç üşenmez. Benim tanıdığım şairler arasında “Gökte şiir dinletisi var “ deseler merdiven aramaya başlayan dört kişi vardır. Söke’den Şair Abdülkadir GÜLER, Dalaman!dan Birdal Can TÜFEKÇİ, Ankara’dan rahmetli sevgili ağabeyimiz Halil SOYUER ve Simav’dan şair dede, Ali ABDÜLKERİMOĞLU. Halil Ağabey ve Ali Abdülkerimoğlu hakka yürüdükten sonra bunlar ikiye indiler. Ben bu güzel etkinliklere yakın olursa katılabiliyorum. Ne de olsa yaş biraz ilerledi.

Eğeli Araştırmacılar ve Yazarlar Birliğinin 2003 yılı şiir özendirme ödülünü kazandı 2000 yılında Kütahya’ da düzenlenen ATEŞTE AÇAN ÇİÇEKLER ŞİİR YARIŞMASINDA Mansiyon aldı, 2005 yılında Salihli Sevgi yolu Dergisinin şiir yarışmasında yine mansiyon aldı.Yine EGAY-DER in Denizli-Honaz’da yapılan etkinliğinde “Şiir okuma jüri özel ödülü “ aldı. Onun üst üste ödüller alması en çok beni sevindiriyor. Zira otuz yılı aşan bir zamandan beri onun şiir yolculuğunda birlikte olduk.

Şimdi elinizde onun bir kitabı daha var. Bu kitabında düzenlemesini ben yaptım, Adını da kendisiyle FETAV’daki imza günlerinde görüştükten sonra verdim. Onun olgun bir şair ana olarak çocuklara yönelmesi de çok iyi bir davranıştır. Diğer dostlara örnek olsun.

Onu ve şiirlerini övmüyorum. Bu ön sözde de gerçekleri yazdım. Şiirde de ilerleme çok okumaya bağlıdır. Gerisi laf. Bir de bir çok sanat dergisinde yazmaya başlayınca, şiir ufku genişledi. Ondan daha nice güzel şiirlerle okuyuculara ulaşmasını diliyorum.

Tebriklerimi ve şiiri bırakmadığı için teşekkürlerimi sunuyorum.

Hoşça kalın

Ünal Şöhret Dirlik

 
Toplam blog
: 264
: 285
Kayıt tarihi
: 25.06.08
 
 

1952 Fethiye/MUĞLA doğumluyum. Yaklaşık 36 yıldır şiir, çocuk şiiri , masal ve hikaye dallarında ..