Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Can Dündar'ı okurken

Bugün, siz değerli Milliyet Blog okurlarıma okuduğum bir yazardan ve bir kitabından kısaca sözetmek istiyorum.

Can Dündar sevdiğim, takdir ettiğim bir gazeteci ve bir yazar. Geçenlerde bir arkadaşımın elinde gördüğüm bir kitabını görünce ben de merak edip okumak istedim. Arkadaşım "ben bu kitabı okudum, Alın sizde okuyun" demesi üzerine ben de kitabını aldım ve iki günde döne döne sabırla okuyup bitirdim. Kitabı okurken, bazen hoşuma giden cümlelerinin altını kırmızı kalemle çiziverdim . kitap çiçek tarlasına döndü. Kitabın adı:" YARİM HAZİRAN. İmge Yayınları arasında çıkmış baskı tarihi Şubat 2007. Bugüne değin kitabın 15, baskısı olmuş.

Sayın Can Dündar', kitabının bir bölümünde " BİR DOST" başlığı altında gerçek vefalı dostlar için şunları yaızıyor. Benim de hoşuma gitti. Bu bölümü sizlerle de paylaşmak istiyorum...ve buradan Gazeteci yazar Sayın Can Dündar'a selam ve saygılar gönderiyorum. Sayın Can Dündar şunları yazıyor:

" Saate bakmaksızın kapısını çalabileceği bir dostu olmalı insanın..." Nereden çıktın "? dememeli, ...bİr gece yarısı telaşla yataktan fırladığında;"gözünün dilini" bilmeli, dinlemili, ". Sormadan , söylemeden anlamalı....

Arka bahçede varlığını sezdirmeden mütemadiyen dikilen bir ağaç gibi köklenmeli hayatında; sen her daim onun orada durduğunu hissetmelisin. Kucaklamalı seni güvenli kolları....

Dalları bitkin başına omuz, yaprakları kanayan ruhuna merhem olmalı...

En mahrem sırlarını verebilmeli, en derin yaralarını acıp gösterebilmisin...Gölgesinde serinlemelisin sorgusuz sualsız. Teklifsiz kefil olmalı, hatalarının, günahlarının yegane şahidi olmalı...Seni senden daha iyi bilmeli ve daha iyi anlamalı... Sana senden daha çok güvenmeli. Güvenen bir sırdaş olmalı.. Gözbebekleri bulutlandığında yaklaşan fırtınayı sezebilmelisin... ve sen ağladığında , onun gözünden yaş gelmeli .....

Böyle söylüyor , böyle yazıyor vefalı dostlar için Can Dündar.. Tabi anlayana...

Can Dündar / Yarim Haziran. İmgeYayınları.Ankara, 15. baskı, Şubat 2007.s.53-54

**** **** ****

Ben bunları yazarken, ünlü şair rahmetli Cahit KÜLEBİ' nin " DOST" adlı şiiri aklıma geldi. Cahit KÜLEBİ'yi de bu şiiriyyle rahmetle anmadan geçmek istemiyorum. DOST adlı şiirini aynen sunuyorum.

DOST

Bir gece habersiz bize gel

Merdivenler gıcırdamasın

Öyle yorgunum ki hiç sorma

Sen halimden anlarsın.


Sabahlara kadar oturup konuşalım

Kimse duymasın

Mavi bir gökyüzümüz olsun, kanatlarımız

Dokunarak uçalım


İnsanlardan buz gibi soğudum

İşte yalnız sen varsın

Öyle halsizim ki hiç sorma

Anlarsın...

Cahit KÜLEBİ. - 1947. s.116.

Bütün Şiirleri / Ekim 1996- İstanbul

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..