Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Can Dündar'ın 'Mustafa' sı

Can Dündar'ın 'Mustafa' sı
 

(Sevgili Can Dündar'ın hoşgörüsüne sığınarak...)

'Amacını aşmış' diye düşündüm. 'Bir çocuğum olsa elinden tutup 'Mustafa'ya götürmezdim...'

Filmin sonunda tüm salon buz kesmişti kanımca. Coşkulu Türk insanı büyük önderini, kurtuluşunu anlatan her sanat olayını canla başla alkışlardı benim bildiğim...Salon çok sessizdi.

Filmin başından sonuna herbir olayda, olayların birbirine bağlanışında Büyük önderimizle ilgili bir çok ayrıntıya vakıf olmak hoştu belki. AMA, onunla ilgili bazı ayrıntılarda yorumun yaşanan olayların önüne geçtiği ve toplumu derinden yaralayacak sonuçlara varıldığı fikrildeyim.

Amacını aşmıştı. Bunu Can Dündar'ın çok saygı duyduğum gazetecilik geçmişine güvenerek söylüyorum, kötü niyeti aklımın ucuna bile getirmem. Ama günümüzde yaşanan pek çok tartışmanın odağında ATA'nın fikri olarak sunulan bazı şeyleri çok sakıncalı buldum. Ata'nın her konudaki fikri yaklaşımları bence ayrı ayrı film, kitap konusu olabilecekken, hepsinden aynı filmde söz etme çabası Atatürk'ümüzü eksik, yarım bırakmıştı.

Biz 'Yüce Önder Atatürk'ün' 'Mustafa' olduğunu zaten biliyoruz. İnsanca acıları, zaafları ve coşkuları olduğunu tahmin edebiliyoruz. Ama günümüz ortamında bu özelliklerinin (onun dehasını şöyle bir yalayıp geçilerek) abartılı bir şekilde gündeme getirilmesini doğru bulmuyoruz.

Bu 'biz' kim biliyor musunuz...Sinema salonundan buz gibi kalkan kalabalık.

rahatsız edici bir nokta şu ki;

Sevgili Can Dündar 'Mustafa' nın karanlıkta uyumaktan rahatsız olması ile ilgili bir açıklama getirmişti. O konuşmasında kısaca karanlıktan korkan bir çocuğun da ileride büyük bir lider olabileceğini, çocuklarımıza vurgulamak istediğini belirtti.

Ama öyle büyük bir lider olunduğunda, sonunda yapayalnız ve mutsuz kalındığı söylemi öyle hakimdi ki filme... Çocuğum olsa götürüp izletmezdim.

Bir Atatürk kadını olarak diyorum ki;

Atatürk, ATATÜRK'tür. Yarattığı eser TÜRKİYE CUMHURİYETİ'dir. Günümüz koşullarında CUMHURİYETİMİZ didik didik hırpalanırken, 'Mustafa'yı bu kadar abartılı YORUMLAMAK..? ne kadar doğru kaçmıştır.

Kaldı ki;

Yorum yazar ve yönetmene yani Can Dündar'a aittir. Can Dündar çok benimseyerek okuduğum bir gazetecidir, ama insan psikolojisini derinden inceleyecek bir donanıma sahip olduğunu sanmıyorum. Böylesi önemli bir yapıtta bu donanıma sahip birilerinden yeterince destek alınmış olduğunu da sanmıyorum. Sevgili Dündar'ın taradığı belgeler benim elime geçse çıkaracağım sonuçlar, çok daha parlak ve aydınlık olabilir...Bir başkasının elinde, seyrettiğimizden daha da can sıkıcı olabilir.

Dolayısıyla, filmi bir kaynak gibi değil

'CAN DÜNDAR'ın MUSTAFA yorumu' diye izlemek gerek...


 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..