Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
 

Can Dündar Mustafa Kemal ATATÜRK

Can Dündar Mustafa Kemal ATATÜRK
 

Ruhun ŞAD olsun


Can Dündar ve Kalbindeki ATATÜRK

Filmden çıktığımda yaşadığım karışıklık ve hüznü anlatmam güç.

O günden sonra çok konuştuk ve yapılan eleştirileri, bakış açılarını tartıştık durduk. ATATÜRK ' e sevgimizde saygımızda en ufak bir değişiklik olmadan. Her insanın kendi algılamasına göre kafasında bir lider kalbinde sevdiği bir ATATÜRK vardı. Çıktığımızda yirmi kişilik bir guruptuk onlara dönüp bir bölümün altını çizdim, buna inanamıyordum.

Filmin ikinci yarısında alt yazı türkçe verilerek (seslendirmede türkçe) şu satırlar beynime o an kazındı "Biz ilhamlarımızı gökten değil, yeryüzünden alıyoruz, bizim ilkelerimiz gökten indiği SANILAN kitapların dogmalarıyla bir tutulmamalıdır"

Yakın dostlarımla bire bir bunu konuştuk tartıştık fakat sizin beklentileriniz doğrultusunda olmadığını bugün ki Ayşe ARMAN hanımefendi ile yaptığınız röpörtajınızı okuyunca yazmaya karar verdim.

Biz Atatürk hangi dine mensup yada inancı varmı sorgulamasına hiç girmeyen bir ülkeyiz.

Sorulara her zamanki içtenliğinizle cevap verdiğiniz kesin. Zaten sorunda burada.

"Burada sadece islama değil bütün dinlere gönderme var". Bu cümle size ait devam ediyorsunuz "Bütün insanlık tarihinde dinin tamamen siyasal ve toplumsal hayattan silinmesinden söz ediyor. Bu kadar radikal lider." diyorsunuz.

Nihayet kafamdaki soru işaretlerine cevap verdiniz. Söyleşi mutlaka okunmalı. Burada yıllardır saklı kalan ATATÜRK ve inanç konusunu işlemek için yapılan bir belgesel olduğunu bütün samimiyetinizle açıklamışsınız. Bundan ne elde edeceğinizi yada ne kaybedeceğinizi hiç hesap etmeden.

ATATÜRK Hıristiyan ya da hangi inançta olursa olsun veya inançsız Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olan hiç kimseye farklı yeni bir düşünce yerleşmez diye düşünüyorum. Ama açılımı insanlık tarihi olarak cesaretli bir şekilde dünyaya sunarsanız neler olur zamanla hep beraber izleyeceğiz. Şahsi kanaatinizi ön plana alarak bak benim ATATÜRK'ÜM bunu demiş diye siyasal ve toplumsal hayatta inanca yer yok derseniz bunu bir güzelde ARMAN hanımefendi ile topluma sunarsanız, bende acizene derimki siz bütün haksızlık olarak değerlendirdiğiniz yorumları hakettiniz.

Bu belgesel yalnızca sizdeki ATATÜRK.

Bu sizin kanaatiniz efendim. Belgelere dayansanızda kendiniz şunu söylediniz "bana yakın olan belgeleri seçtim" bu sizin şahsi fikriniz. Bunun için bir lider hemde bu ülkenin kurucusunu seçmenize böyle tarihten uzak içinde yalnız tekrar olan ve iki saatimizi çalarak belgesel yapmanıza gerek yoktu. Direk çıkıp fikirlerinizi söyleseydinizde bu kadar olmasada inancı olan herkes sizinle ilgilenirdi efendim.

 
Toplam blog
: 36
: 515
Kayıt tarihi
: 06.11.08
 
 

Dünyaya misafir geldim. Özel bir şirkette muhasebe bölümünde çalışıyorum. Kitap okumayı, yazmayı ve ..