Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Can eriği

Can eriği
 

..can baba ve can eriği....


Önce kuru dallar vardı. Bir gün baktım kuru dallar birdenbire gelinlik giymiş kızlar gibi bembeyaz oldu. Sonra dallar yeşile büründü. Şimdi bekliyorum, nisan yağmurları başlasın. Beyaz çiçekler dökülsün. Beyaz çiçeklerin bıraktığı tohumlar büyüsün, meyve olsun, can eriği olsun, canım olsun, canımın içi olsun. Bir çanağa iki avuç atayım, güzelce yıkayayım, üstüne tuz katayım. Rakı da varsa yanında değmeyin keyfime. Katır kutur, kütür kütür. Yaz günlerimin dostu sevgili can eriğim. Canım benim! Ağzınız sulandı değil mi? Hepiniz seversiniz can eriğini. Size B.R. Eyüboğlu’nun "Can Eriği" adlı şiirini verip, bir de "can baba" nın resmini yapıştırayım da keyfiniz tam olsun bari.

CAN ERİĞİ

Bir kelime buldum çın çın öter;
Adı candır.
Bir erik kopardım can dalından;
İçi can dolu,
Adı can, yaprağı can, lezzeti candır.
Bir gölge düştü önüme dedi ki:
Bir yüküm var benden ağır
Bir yüküm var beni taşır
Adı candır.

Toprak dedi ki:
Can Allahın yongasıdır
Fakat ben bir deri bir kemik
kaldım.
Bir de misafirim var adı candır.

Işık dedi ki:
Renklerden, kokulardan,
Seslerden önce koşup geldim
İnsanoğluna nur topu gibi
Bir müjde getirdim,
Adı candır.

Bedri Rahmi Eyuboğlu

***
EK: 6 nisan 2007

Bizim apartmanın girişinde bir caneriği ağacı var. Sevgili komşum, rahmetli Hasan Abi dikmişti. Yukarıda bahsettiğim, o ağaç... Ağaç dikmek ne güzel bir iş. Herkesin kolayca yapabileceği, hayırlı bir iş. Hasan abi 10 yıl önce vefat etti. Bu ağacı dikmeseydi belki unutup gidecektim onu. Ama şimdi her bahar rahmetle anıyorum. Bu gün, ağacı yine tetkik ettim. Çiçekler tamamen dökülmüş. Bezelye büyüklüğündeki taneler, dikkatle bakınca belli oluyor. Az kaldı, erik hazretleri yakında geliyor! Önce apartmana girip çıkarken, elimizin uzandıklarının tadına bakacağız. Elimizin uzanmadıkları serpilmeye devam edecek. Onları da biraz daha zahmet ederek ele geçireceğiz...

Can eriğim, canım benim! Allah rahmet eylesin, Hasan abim...Her bahar yeniden aç gönlümde!

***
EK: 1 nisan 2009

Bu gün eriğe baktım. Alt dalları çiçek açmış, üst dallarda daha bir hareket yok. Bu sene erik biraz keyifsiz gibi. Bilmem ki, yerel seçim sonuçlarını mı beğenmedi?
Ben de eskisi kadar heyecanla beklemiyorum meyvasını zaten. Verse de olur, vermese de...

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..