Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
284
 

Can Sıkan Uygulama: Hesap İşletim ve Kredi Kartı Kullanım Ücretleri

Can Sıkan Uygulama: Hesap İşletim ve Kredi Kartı Kullanım Ücretleri
 

Her yıl banka ve kredi kartı sahipleri ile banka müşterilerinin karşılaştıkları ana sorun Hesap İşletim ve Kart Ücretleri...

Müşterinin canını sıkan bu uygulama ısrarla sürdürülmeye çalışılıyor. Şubelere itiraz kabul edilmiyor. Sizi Genel Merkez müşteri temsilcisine yönlendiriyorlar. Ve bazen saatler süren bir sürecin parçası oluveriyorsunuz. Müşteri temsilcileri aldıkları talimat gereği müşteri deyimi ile size ''kabir azabı'' çektiriyorlar. Kartınızda veya hesabınızdaki işlem hacmi bankaya göre düşükse iade kabul edilmiyor. Edecek olsalar bile adamakıllı canınızı sıkacak bir süre bilgilendirme, tanıtım ve reklam bombardımanı ile karşılaşıyorsunuz. Bankanın gözden çıkarmayı göze alamayacağı bir müşteri iseniz en az hasarla atlatmak için değişik seçenek sunumları ile canınızdan bezdirme süreci devam ediyor. Güçlü müşteri iseniz sonunda ilkelerinizden taviz vermiyor ve iadeyi kabul ettirebiliyorsunuz.

İşlemin kendisi kadar müşteri temsilcileri ile yapılan görüşmeler de onur kırıcı olabiliyor. İyi eğitim verilmemiş veya bankayı kendinin sanan kraldan çok kralcı müşteri temsilcileriyle karşılaşırsanız vay halinize. Neyse ki bu tip görevliler gittikçe azalıyor.

Unutulmamalıdır ki; hangi ad altında olursa olsun satıcı ve hizmet sağlayıcıların müşterilerine verdiği kartlar, satışı artırmak ve müşteriyi daha uzun süre portföyde tutabilmek amaçlı satış araçlarıdır ve tamamen ticaridir.

Müşterinin iradesi ve talebi dışında üretilen bu kartların parayla satılması kadar; yıllık ücret, hesap kullanım ücreti, indirim kartı adıyla ücret alınması da o derece hukuk dışı görülmekte ve etik kabul edilmemektedir.

Bu kartlarda müşteriye sunulan veya sunulduğu iddia edilen tüm hizmet ve olanaklar, müşteri kazanma odaklı eylemlerdir. Aynen tanıtım ve müşteri çekme amaçlı reklam faaliyetleri gibi...

Nasıl ki reklam, afiş, tanıtım broşürü, vb.. bedellerini firma kendisi ödüyorsa; banka kartı, kredi kartı, indirim veya puan toplama amaçlı tüm kartların bedelleri firmalar tarfından ödenmeli ve bu maliyet müşteriye yansıtılmamalıdır kanısı hakim.

Bu tip ücretlere itiraz amaçlı görüşmelerde '' ama efendim bu kartla biz size ..şu şu ..olanaklar sağlıyoruz...'' gibi  savları da vatandaş yanlış bulmakta...

Yurttaşımız diyor ki:

''Bu kartı üretirken bana sordun mu, fikrimi ve onayımı aldın mı..? Bu kartın getirilerine veya firmanın karına ben ortak mıyım ki maliyetini bana yüklüyorsunuz..?''

'' Yapılan işlem, mal ve hizmeti çekici hale getirmek, beni müşterilerinin arasına katmak; rakiplerine göre tercih edilmede önalmak için fark yaratıcı eylem. Amacın ticaretini geliştirmek, daha fazla müşteriye ulaşarak daha fazla kar elde etmek.  O halde maliyeti bana neden yansıtıyorsun..?''

Özetle, vatandaş hesap işletim veya kart ücreti gibi kesintileri yasal kılıfa sokulmuş bile olsa hukuka uygun bulmamakta ve etik olarak değerlendirmemekte.

Kanun koyuculara, yönetenlere, mal ve hizmet üretenlere, tüccarlara, bankalara iletelim ve hatırlatalım dedik.. 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 43
Toplam mesaj
: 36
Ort. okunma sayısı
: 1451
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

Artvin Şavşat doğumlu, İstiklal Savaşı Gazisi oğluyum. Emekli subayım. Binicilik Engel Atlama mil..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster