Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

28 Aralık '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Can yongam

Can yongam
 

internetten alıntıdır


Kaderleri güzel olsun, güzeller güzeli kızlarıma bakınca asla olmasalardı demiyorum ama bazen kendimi dört duvar arasına sıkıştırılmış hissediyorum. Uykusuzluk, yorgunluk, sürekli bir koşuşturma zamanlarının zorluğu da günü gelince yazılacak beyaz sayfalara. Bir yerlere gitmek için hep birilerine ihtiyaç duyup rica etmek bile zor geliyor ama onların “Annem” diyerek sarılmaları herşeye değiyor.

Onlara sahip olmak için elele az dua etmedik, kolay sahip olmadık, geçirdiğimiz evrelerin hepsi aklımda. Birlikte geçirdiğimiz geniş ve rahat zamanların bitmesi sıkıyor kimi zaman ama sahip olmanın bedelleri de var bunu bilecek yaştayız. Bu sıkıştırılmış zamanlar bile rahatlamaya başladı gibi. Onlarla birlikte olmanın mutluluğu neyle değiştirilebilir ki?

Sen bilemeyebilirsin, annelik bütün duyguların üzerinde bir sorumluluk-yorgunluk yüklüyor kadının üzerine. Buna rağmen “Pişman mısın?” diye sorsan hayır derim çünkü onlar artık var ve ondan öncesi yaşanmış zaman dilimleri rafına kaldırıldı tarafımdan özenle ve hiç toz kondurmuyorum bilerek ve isteyerek.

Narkozdan uyanırken “Ben razıyım Allah da ondan razı olsun” dediğim an kadar taze duygularım. Hiç sıkılmadan dolaştığımız yerler, gördüklerimizi birbirimize göstermelerimiz, sabahın erken-akşamın bitme zamanları kuş dinlemek için orman yürüyüşlerimiz, at binmelerimizin keyifli anları, çamurlu çizmelerle yaptığımız yürüyüşler, kısa çocukluk anlarımızın anlatımları, birbirimizden keyif alarak bahçe yapmalarımız, bahçemizin ürünlerini yediğimiz sofralarımız, elele gözlerimiz dolarak kabeyi ilk gördüğümüz an, sırf güneş batırmak için gittiğimiz yerler, benim çok konuşmalarım, senin beni gülerek dinlemelerin, bildiğimiz hikayeleri birbirimize anlatmalarımız, kısa ayrılışlarımızda yaptığımız konuşmalar, hadi seni kaçırmaya geldim diyerek beni alıp uzak ve güzel yerlere götürmelerin, ilkbaharın yeşilinin-sonbaharın sarılarının tonlarını seyredişlerimiz,... Seninle yaşadığım her şey, ufak-büyük ayırmadan çok ama çok kıymetli benim için gözümün ışıltısı.

Ben öyle sevinçlerini de üzüntülerini de ay-ay, vay-vay diye abartan kadınlardan değilim buna rağmen benim için yaptığın ve senin bile farkında olmadığın küçük ayrıntılar bile öyle değerli ki anlatsam yeterince anlam bulamaz diye korkuyorum. Geçen hafta “Hemen ahıra gel” dediğinde, gösterdiğin ve adını Candy koyduğun ikinci beyaz atı benim için aldığını söylediğinde çok mutlu oldum. Bu isim aramızda hala özelliğini koruyor mu? Çok sevindim. Atı severken, tepe tarlaya, ormana yürüyüşler yaptım seninle beynimde. Yeterince teşekkür edebildim mi bilmiyorum ama canı gönülden minnetimi kabul et canımın can çekirdeği.

Yine de zorlu günler içinde zaman-zaman gürültüden uyduruk bahanelerle kaçışlarını da unutmuş değilim yazdım beynimin en sağlam hafıza kaydına yakışıklı kaba sakal. Çiftli sorumluluklarda tek başına o sorumlulukla yüzyüze kalmak görünürden daha fazla yakıyor kadının canını. Bu gün hava çok güzel, bu gün benim için çok özel onun için araya parazit sokmayı düşünmüyorum, resmi beş senenin anlatımı bir sayfaya sığdırılamaz ki. Ben dilim döndüğünce, yüreğimin içinden geçenleri kelimeleştiriyorum zaman zaman. En güzel kelimelerim seninleyken senin olsun vazgeçilmezim ve umarım vazgeçilmezliğin hep korur geçerliliğini yüreğimde.

Yine anlatamadım, eksik kaldı ifadelerim sen anlarsın ne demek istediğimi ben anlatamasam da, sen bilirsin ne demek istediğimi, sen görürsün ben gösteremesem de görünmeyenleri,... Kanıtlamaya ihtiyaç var mı? Bilemiyorum. Korkmadan dile getirebilmek hissettiklerini. Korkmadan söyleyebilmek isteklerini. Korkmadan dokunabilmenin o cesur eylemleri. Pişman olmadan yaşayabilmenin dile gelişleri...

Ruhumun ev sahibi, karşılıklı aynı hislerle, nice mutlu ve nitelikli senelere, sağlıkla-güvenle ve huzurla hiç pişmanlık-bıkkınlık yaşamadan, bakışlarımızda kinli gölgeler olmadan, hep aynı istek ve keyifle, ne giyersek giyelim birbirimize hep güzel görünerek, nerede olursak olalım bulunduğumuz yerlerde sevgi hiç azalmadan, birbirimizi besleyerek çok uzun hatta ömrümüzün sonuna kadar yaşamak dileklerimle.

Senin söylediğin “Seninle yaşlanmak istiyorum” cümlesinin bütün kapsadıklarını ben de istiyorum ömrümün aydınlığı. Zaman ve hayat neler sunar tepsisinde bizlere yaşayarak göreceğiz benim dileklerim her zaman olduğu gibi saflıktan ve saydamlıktan arınmadan güzellikler üzerine. Evlilik yıldönümümüz kutlu olsun kutsanarak, meyvelerimin güçlü ağacı.

 

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..