Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Çanakkale...

Çanakkale...
 

Seyit Onbaşı ve 275 kilo ağırlığındaki top mermisi...


Benim bebekliğimden beri en çok merak ettiğim şehir Çanakkale'dir. En büyük hayalim hayalim orada onlar gibi şehit olmak, en büyük kızgınlığım ise koskoca ülkede sadece erkeklerin askere gitmesidir. Sanki ülke sadece onların. Sanki kadınlar vatanı için ölümü göze alamaz. İşte ben bunları düşünüp bir gün Çanakkale'ye gideceğim ve ben de asker olacağım derdim hep...

Bir ay önce yine sınıfta ders işliyoruz, kapı çaldı.Öğretmenimiz "girin" dedi. Gelen müdür yardımcımızdı. Ve dedi ki:

- Arkadaşlar! 18 Mayıs Pazartesi günü okulumuzun "Çanakkale'ye" gezisi var, dedi. Ben duyduklarıma inanamadım. Çanakkale'ye gidiyorduk, gidecektim, gitmeliydim. Ücreti ne kadar olursa olsun bulup buluşturup gitmeliydim. Belki askere değil de, geziye gitsem bile oranın kokusu, havasını, suyunu bilmeliydim. Ve de öyle oldu. Ücreti hemen getirdim, ama sıra büyük günün gelmesini beklemeye kaldı. Sabırsızlanıyor, günleri sayıyordum. Ve hele şükür büyük gün geldi, çattı.

Akşam yola çıktık ve saat sabah tam 6:12'de orda olduk. Gelibolu'yu, Gelibolu Yarımadası'nı, Cephanelikleri, Truva Atı'nı, Conk Bayırı'nı, Eceabat'ı (özellikle de Alçıtepe'yi), ve Çanakkale'deki tüm müzeleri gezdik. Ama en güzeli de 57. Alay'ı gezdik. Çok güzeldi her yer... Size bi şi diyim mi? Rehberimiz anlatırken denize baktım da, sanki hala denizin bir bölümü kırmızı gibiydi. Belki o psikolojiyle bana öyle geldi, ya da sahiden de öyleydi. Ama Çanakkale kesinlikle her Türk evladının gezip görmesi gereken bir şehir bence...

Çanakkale'de beni en çok etkileyen şey de Seyit Onbaşı'ydı. Allah'ım o nasıl bir vatan sevgisidir. Hayran kaldım. Sen nasıl tam tamına 275 kiloluk bir top mermisini kaldırabilirsin? Seyit Onbaşı mermiyi kaldırırken yanında bir de arkadaşı varmış ve arkadaşı "Seyit'in mermiyi kaldırırken kemiklerinin çatırdağını duydum, kırılmış gibilerdi. Normale bir insan bunun acısına dayanamazken, o bunu hissetmemişti bile" demiş.

21'inde geri döndük. Ama bir daha gezi olsa, bir daha giderim. Herkesin de gitmesi temennisiyle...

Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 52
: 1454
Kayıt tarihi
: 23.10.07
 
 

Merhabalar. 1997 Antalya doğumluyum. Zonguldak'ta yaşıyorum. 2007'de aranıza katıldım. Burası ben..