Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'ne kitap

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'ne kitap
 

Abdülkadir Güler kitaplarını Çanakkale'ye gönderirken.


Yaklaşık yarım asırdır okuduğum, satın aldığım ve topladığım kitaplarımın sayısı 5000'leri çoktan geçti. Paylaşmayı seven bir öğretmen olarak okuduğum kitapları okullara, köylere, köy muhtarlıklarına, okuma odalarına, cezaevlerine v.s. yerlere bağışlıyorum. Bundan da mutluluk duyuyorum. Kitaplara ve PTT' ye verdiğim parayla bugün rahat bir daire alabilirdim. Çünkü 50 yıldır bu kitaplarla haşir, neşir oluyor ve bu işlerle uğraşıyorum. "Bana ayaklı kütüphane" diyenler vardır.

Üç yıl önce Söke / Yenikent Mahallemizde bulunan Emekli Öğretmlen Nebahat Alpan İlköğretim Okulu'na da yaklaşık 1000 adet kitabımı bağışladım. Öğretmenlerimizin, sevgili öğrencilerimizin okumasını istedim.... Hiç bir kimseden de her hangi birşey de beklemiyorum. Vatanladaşlarımız okusunlar, aydınlansınlar diyorum.

Kitaplarımın ideolojik herhangi bir yanı da yoktur....Bunlar daha çok sanat -. edebiyat ağırlıklı , halk edebiyatı, folklor, ( halk bilimi ), şiir, hikaye,rolman, masal, tarih, deneme, ve çeşitli alanlarda bilgi veren ansiklopedeler v.s. kitaplardır. 25-26 Haziran 2013 tarihleri arasında önce 7 koli daha sonra da 9 koli daha gönderdim. Yaklaşık 1000 adet kitabı Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Mehmetçik Kütüphanesi'ne bağışladım.

Bu kitaplar, evlerimizin sıkışık odalarında veya bodrum alt katlarında tozlu raflarda kalmasına gönlüm rahatsız oluyordu. İmkanım olasaydi sadece onlar için bir daire alır ve kendi adıma bir küphane kurardım. Bu da olanaksızdı.... Buna da gücüm yetmiyor. Onun için bir miktarını yine kendi evimde özel kütüphanemde saklı tutuyor ve diğerlerini gönül rahatlığı içinde Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Mehmetçik Kütüphaneskine bağışlıyorum. Halende göndermeye çalışıyorum.

Şu anda 5 koli daha hazırlamış bulunuyorum. Bunları da MNG Kargo vasıtasıyla göndereceğim. Daha önce de Anadolu'muzun üçra köylerine, köy okullarına bu kitaplarımdan bir miktar göndermiştim. Öğrenciler, öğretlmenler ve vatandalarımız okusunlar diye... Şimdi konuyla ilgili haberi Söke Ekspres gazetemizde yayımlanan haberi aynen aşağıya aliyorum.

Elinde fazla kitapları bulunan vatandaşladımızın kitaplarını Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'ne göndermelerini de tavsiye ediyorum. Kitaplar okunsun, tozlu raflarda ve bodrum katlarında  yalnız kalmasınlar, üşümesinler  diyorum.... Şimdi konuyla  ilgili haberi burada alıntı yaparak  sizlerle paylaşak istiyorum:

29/06/2013

Söke Ekspres :

Gazetemiz yazarı Abdülkadir Güler, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi bünyesinde kurulan Mehmetçik Kütüphanesi'ne>>>

SÖKELİ YAZAR GÜLER BİN ADET KİTAP BAĞIŞLADI

Gazetemiz yazarı Abdülkadir Güler, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi bünyesinde kurulan Mehmetçik Kütüphanesi'ne bin adet kitap bağışlayarak katkıda bulundu. Hayatı ve eserleri hakkında doktora tezi hazırlanıp, yayınlanmış 25 adet kitabı bulunan eğitimci - yazar Abdülkadir Güler, 'Çanakkale' adlı kitabıyla kurduğu kültür köprüsünü, Mehmetçik Kütüphanesi'ne bağışladığı 1000 adet kitapla sürdürdü.
Başta kendi kitapları olmak üzere, sanat, edebiyat, şiir, tarih, folklor, hikaye, deneme ve roman konularında yayınlanmış kitaplardan oluşan 7 koliyi Söke'de MNG Kargo görevlilerine teslim eden Abdülkadir Güler'in gönderdiği kitaplar arasında; Dicle Köprüsü, Harran'da Atatürk Çiçeği, Yerli ve Yabancı gözüyle Yunus Emre, Sökeli Yazarlar ve Şairler, Mardin Folklorü, Hayatı ve eserleri ile Mahmut Özay, Yazgüneşi Bengisu, Umurlu^'dan Mustafa Kemal Yılmaz ve Çanakkale bulunuyor. Sökeli yazar ve şairlerin kitaplarının yanı sıra kendisine gönderilen ve satın aldığı kitaplardan oluşan zengin koleksiyonu bağışlayan Abdülkadir Güler, bugüne kadar özellikle köy okullarına kitap, dergi ve gazete göndermeyi sürdürdü.

Haber: Hamdi Akgül

-----------------------------------------------------------------

Not: 26- Haziran 2013 'ten sonra 19 koli  daha kitap  gönderdim. Gönderdiğim kitapların sayısı 1600' zü geçti. Daha da göndermeğe devam edeceğim...Herkes okusun  diye  düşünüyorum...

  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..