Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '14

 
Kategori
Şiir
 

Çanakkale Aşkı

Çanakkale Aşkı
 

"Çanakkale geçilmez."


Yurdumun gözbebeği, güzellikler diyarı,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

Tarihimin gururu, al bayrağımın yâri,

Asırlar öncesinden geleceğe uzanan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Bin Dokuz Yüz On Beş'te altından destan yazdı,

Düşmanın mezarını tırnaklarıyla kazdı,

Zaferle taçlandırdı, verdiği sonsuz hazdı,

Şehide yatak oldu, sakladı bağrında kan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Bunu cihan biliyor: "Çanakkale geçilmez!"

Şehidin al kanına asla paha biçilmez,

Yurdumun dört bucağı birbirinden seçilmez,

Mehmet'in göğsü siper, diyor ki: Önce vatan!

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Çanak- çömlek sanatı ile haklı nam salmış,

Antik kent Troya'dan bin bir güzellik almış,

Kale-i Sultaniye Osmanlılardan kalmış,

Adını böyle almış tarihten ve sanattan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Kazdağı'ndan Ayvacık Ege'ye aşkla bakar,

İlçenin Barajı'nın suyu hep coşkun akar,

İda Dağı başına zeytin dalı taç takar,

Ne kadar da yakışmış tarih, şeref, şöhret, şan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Selçuklunun beyleri pek çok Türkmen boyunu,

Buraya yerleştirdi Oğuzların soyunu,

Haçlıları püskürttü, anladılar huyunu,

Asırlardır bilinir haksız değildir bu san,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Görmeden dönülür mü Bezirgân Köyünü hiç?

Hükümdarlara mekân antik şehir Bayramiç,

Hadımoğulları'nın konağında ayran iç,

Efsaneler şehridir güneş parlak, kızıl tan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Osmanlı döneminde Biga önemli sancak,

Yarımada üstünde kurulmuş eski ancak,

En büyük ilçesidir sevgisi kucak kucak,

İnsana sıhhat verir kaplıca, deniz, orman,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Madeniyle ünlüdür, linyit yatağıdır Çan,

Okumuş insanıyla ülkeme ışık saçan,

Yüzde doksan yedidir ilimde çığır açan,

Yürekten çağlayarak ruha güzellik katan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Kestanbol Kaplıcası ile ünlü Ezine,

Akçin, Menderes Çayı ve Çığrı Tepesine,

Doymadım doğasına dost gezine gezine,

Allah'ımdan diledim olsam İda'da çoban,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Lâpseki'nin kirazı oldukça meşhur derler,

Gelibolugüzeldir, hayranlıkla gezerler,

Mavi, yeşil el ele benzersizdir bu yerler,

Beden ve ruh dinlenir, huzuru bulur insan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Boğazda sanki bekçi şanlıdır Eceabat,

Eski adı Maydos'tur Ece Bey etti abat,

Uygarlıkta ileri, ondadır çaba, sebat,

Ne yöne baksak tarih, doğa, tertemiz her yan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

En doğuda İnceköy, şimdi adı Yenice,

Duygulandım geçmişin izlerini görünce,

Asar Dağı Kalesi hırpalanmış iyice,

Kınık Türk'ü arıdır, burası ona kovan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Fatih Sultan alınca Venedikli ağlamış,

Bozcaadaadını, Pîri Reis sağlamış,

İkinci Mahmut, Limni Sancağına bağlamış,

Fransızlardan aldık, imzalanınca Lozan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Türkiye'nin en batı noktasında bulunur,

Yurdumuzda en büyük ada diye bilinir,

Gökçeada olunca İmroz adı silinir,

Bunu herkes bilmeli, dünyaya ettik ilân,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Harika'yım anlattım ilçelerle illeri,

Anlatmaya yetmiyor bütün dünya dilleri,

Çiçekten halı yaptım serdim al-ak gülleri,

Alkışlar Atatürk'e içime düştü sevdan,

Çanakkale bambaşka; benim gönlümde sultan.

 

Harika UFUK

 

NOT 1: Bu şiir 14. Hikmet Okuyar Şiir Yarışması’nda 9 Nisan 2011’de Türkiye birinciliğine lâyık görülmüştür.

 

NOT 2: Bu şiir 17. 03. 2012 tarihinde Edebiyat Defteri Kültür ve Sanat Platformunda günün şiiri seçilmiştir.

 

Çanakkale ilinin ilçeleri:   Merkez | Ayvacık | Bayramiç | Biga | Bozcaada | Çan | Eceabat | Ezine | Gelibolu | Gökçeada | Lâpseki | Yenice

 
Toplam blog
: 389
: 261
Kayıt tarihi
: 01.12.13
 
 

Adana'da doğdu. Öğrenim hayatına İstanbul'da Çengelköy İlkokulu'nda başladı. İstanbul Marmara Ünive..