Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
 

Çanakkale geçilmez değil(miş) artık

Çanakkale geçilmez değil(miş) artık
 

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ... Hiçbir şekilde.....


İsmail Küçükkaya'nın haberlerini izliyordum az önce Foks'da. Beynimden vuruldum desem, yeridir.

Hemen yazıyorum...  Belki biraz sakinleşirim paylaşınca.   

Olmaz, bu kadar da olmaz....  

Sen bir ülkenin başbakanısın. Belki sözlerinde kötü bir niyet yok. Dilerim öyledir... Böylesine hassas, böylesine kırılgan bir dönemden geçiyoruz, insan ağzından çıkana dikkat etmez mi...   

Çanakkale'den İstanbul'a köprü yapılacakmış. Ücreti şimdiden belli olmuş 15 euroymuş, haber bu. Beş yıla kadar bitecekmiş...  İyi güzel, hayırlı olsun...

Başbakan; haberi, elinde köprünün krokisi ile duyuruyor. Diyor ki, "Çanakkale geçilmez, deniyordu, şimdi "her şekilde" Çanakkale geçilecek  ... 

Olmaz, gerçekten olmaz bu kadar. Siz; gerçekten, sabır mı sınıyorsunuz   beyefendiler...  

Ben, böyle sesli olarak salonda tek başıma söylenirken eşim geldi "ne oldu?" diye. İsmail Küçükkaya da, aynı anda tepkisini içeren sözlerle yorum yaptı başbakanın sözlerine. 

Çanakkale'de akıtılan kanlar, verilen canlar hesap sormaz mı bizlerden... En hassas yerimizden vurarak neyi kanıtlamaya çalışıyorlar; anlıyorum da anlamak istemiyorum...   

Ömrünün on üç yılını savaş meydanlarında  tüketmiş bir dedenin torunu olarak, canım yandı gerçekten bu sözlerden... Kolera salgını nedeniyle tedavi için cepheden İstanbul'a gönderilmiş dedem, subayı tarafından. Tedavisi biter bitmez tekrar cepheye koşmuş, esir düşmüş... Din adamları, bazı azınlıklar gibi askere alınmayanların haricinde topyekun bir savaş yaşandı seneler süren. Dolayısı ile hemen hepimizin dedeleri, nineleri sayesinde, bayrağımız dalgalanıyor bugün...

Nasıl geçilir Çanakkale... Hem de her şekilde? Ne demek... Bence, sözlerinin yanlış anlaşılmasından dolayı özür dilemeli başbakan...  "Elbette Çanakkale geçilmez.. Biz, Anadolu'dan Trakya'ya  -geçişi - gerçekleştireceğiz"  diyebilirdi örneğin. Daha uygun, daha nezih bir anlatım olmaz mıydı?

Mustafa Kemal'in bize verdiği en önemli mesajlardandır : "Ya istiklal, ya ölüm"...   Geçildiğini görmektense, yaşamaktansa, ölelim hep beraber ...

Geçilmez... Asla geçilmez....  Hiçbir şekilde...   

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ ...    

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..