Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '09

 
Kategori
Anneler Günü
 

Canım annem

Canım annem
 

Mayıs ayının 2. pazarı tüm Dünya'da Anneler Günü olarak kutlanıyor. Ben de tüm annelerin bu güzel gününü kutluyorum.

Anneciğimi kaybedeli neredeyse 9 yıl oldu. Daha dün gibi. Anneciğim her an aklımda. Müzik dinlerken, yemek yaparken, sahilde gezerken. Bunları yapmak annem için de bir zevkti. Yaşamı çok severdi. Ailesine, çocuklarına bağlı, kendisini eşine ve çocuklarına adamıştı. Babacığıma her yönden destekti. Bizler çocukken konfeksiyon bu kadar gelişmemişti. Hazır giyim yoktu gibi birşey. 'Burda 'dergilerinden (şimdi var mı bilmiyorum aylık moda dergisi) bizim beğendiğimiz elbiseleri bir günde diker bayrama yetiştirirdi. Üç kız annesi olmak kolay değildi. Tabi ki isteklerimizde hiç bitmezdi. Şimdi bizler çocuklarımıza söylüyoruz aynı şeyleri. İstekleri hiç bitmiyor diye. Bayramlar bizlerin en mutlu günü idi.

Babacığımla buluşalı üç ay oldu. Acaba orada da babamı düşünüyor mu? Amansız hastalıkla boğuşurken bile babamı düşünürdü. 'Kızım babanı doyurdunuz mu?' diye bizlere sorardı.

Hassastı, kibardı, düşünceliydi, yardımseverdi. Okula yeni başlayan tüm yakınlarımızın, komşularımızın çocuklarının önlüklerini hep annem dikmiştir. Herkesin duasını aldı anacığım. Yardım Sevenler derneğinde yıllarca çalıştı. Yoksul çocukları okutuyorlardı. Bunları kendisi zengin olduğundan mı yaptı? Babacığım emekli. Tek maaş. Kendi çapında dikerek, örerek katkı yapardı.

Anneler Günü, Babalar Günü... Böyle özel günleri hiç sevemedim oldum olası. Hep anasız veya babasız çocukları düşünürdüm. Şimdi ben de öyleyim. Çocuklarımı üzmemek için doyası ağlayamıyorum bile.

Annesi sağ olanlar lütfen bir gün değil her gün arasınlar onları. Sevgilerini haykırsınlar. Doyası sarılsınlar. Koklasınlar. Aynı şeyleri babalarına ve tüm sevdiklerine yapsınlar diyorum. Yarın çok geç olabilir. Beyler eşlerine bir pazar gününü farklı geçirtsinler. Pahalı armağanlara hiç gerek yok. Bir sevgi sözcüğü yeter.

Bu anneler gününde içim daha da buruk. Mardin'deki yetim, öksüz çocukları düşünerek kahroluyorum. Bilmem ki onlar için ne yapmalı. Acıları hiç dinmeyecek.

Tüm annelere saygı ve sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..