Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
Anneler Günü
 

Canım annem

Canım annem
 

Mayıs ayının sıkıntısını her yıl ayrı bir acı olarak çekerim. Annemin yokluğundan kaynaklansa gerek. Her anne deyimi yürekte bir yara açar, film şeridi gibi geçişler başlar beyinde.

Önce annemi tasarlarım, sonra kahkahasını, konuşmalarını, bakışını o yüzündeki kırışıklıklarını her biri ayrı bir derdin çizgisi gibi. Suratına öyle bir çizilmiş ki ona baktıkca anlattıkları canlanır ilk çizgisini 62 de Varto depremiyle çizilmiş babasını ve abisini aynı mezera gömerek. Sonra 74'te 24 yaşındaki gencecik ögretmen oğlunu Diyarbakır'da kaybetmiş, en büyük acısı da buymuş. Yüzündeki bütün çizgilere bedelmiş. Her zaman ağıt yakardı içli içli. İnsanın içini sızlatır derecede, o ses her zaman insanlara o kadının çok acı çektiğini, içindeki yaranın çok ağır olduğuna kanat getirirdi. Ve öyledi de...

Annemin yokluğunu şimdi daha iyi anlamaktayım. Ve geçen günlerimin nasıl heba oldugunuda anladım. Varken kıymed bilinmez, yokken çok arzu edilir ama dönüşü olmayan bir yolculuktan da geri gelinmez ki... Bunu kabullenmek bile zor.

Ben hep annemle ilgili konularda virgülü koymuşumdur; ama artık nokta koymanın zamanı gelmiştir. Onun yokluğuna alışmalıyım.

Anlayacagınız, sıcak olan bir annenin, sevgisini o şevkatinin özlemini çekeli yıllar oldu. Ne de çok özlemişim anne demeyi...

Bu anlamlı günde kendi deyimimce; anne aday adaylarının, anne adaylarının ve annelerin anneler gününü kutlar, şefkatlerinin, sevgilerinin eksilmemelerini temenni ederek tüm annelerin ellerinden öperim.

Anneme yazmış oldugum küçük bir şiiri sizinle paylaşmak isterim.

SANA KAYIP ZAMANIN İÇİNDEN SESLENİYORUM
BEYNİMDEKİ ARBEDELERDEN,
YANLIZLIĞIMIN SORGUSUZ, SUALSİZ GECELERİNDEN.
VE ÖLÜMÜN SOGUK YÜZÜNDEN...
İÇİMDEKİ SEVGİMİ NASIL ANLATSAM
BİLEMİYORUM Kİ...
SENİ DÜŞÜNÜYORUM...
SENİ ÖZLÜYORUM...
VE SENİ ÇOK AMA ÇOK SEVİYORUM.

14.06.2001 FELEHYE
HOŞÇAKALIN VE DOTÇAKALIN...

 
Toplam blog
: 24
: 650
Kayıt tarihi
: 07.05.07
 
 

25.06.1974 Bingöl doğumlu olup, kamu yönetimi 2. sınıf öğrencisiyim. Çeşitli yerel gazetelerde mu..