Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

09 Ağustos '09

 
Kategori
Heykel / Seramik
 

Canım Atatürk'üm

Canım Atatürk'üm
 

Fotoyu ben çektim.


Merhabalar,

Bugün sizlere Atatürk'ümü anlatacağım.

Atatürk'ümün büyük büstü, ya da rölyefi yada heykeli, ismi her ne olursa olsun yapımı, yapıldı ve bitti.

Atamın 40 metre yüksekliğindeki rölyefi İzmir, Şirinyer ilçesine sadece 2 km uzaklıkta, yüksek bir tepenin üzerine yapılmış çok büyük bir büstü oldu Atamın, bu büstün yapımı yaklaşık 2 yıl sürdü.

Çok uzun uğraşılar sonucu olan bu rölyef harika bir görüntü teşkil ediyor güzel ilçemizde, tam Otoban yoluna yakın olan yüksek tepeye yapılmış olan bu Rölyef gerçekten görüntüsü harikalar yaratıyor.

Bu Atamızın rölyefi yazdığım gibi 40 metre yükseklikte ve üç boyutlu olarak inşa edilmiş, yapanların ellerine sağlık diyorum.

Bu büstün yapım aşamasından bitim aşamasına kadar her hafta sadece yapımını incelemek için yaklaşık 2 yıl sürekli Şirinyere gidip geldim, maksadım Atatürkümün rölyefinin yapım aşamasını incelemekti ve artık Rölyefe
bakıldığında Canım Atamın yüzünü görebiliyorsunuz tüm güzelliği ve haşmeti ile, harika görünüyor.

Bu konuyu Sayın Arif Öğütçü 14.01.2009 tarihinde 'İzmire kazandırılan bir şahaser' adlı yazısında çok detaylı bir şekilde bizlere anlatmıştı, ama o zaman Rölyef henüz bitmemişti.

Bu güzel konuyu sizlere duyurmanın ve paylaşmanın mutluluğu içindeyim.

Önümüzdeki günlerde ışıklandırma sistemi de oluşacağını okudum yerel gazetelerden, işte o zaman çok daha güzel ve daha görkemli bir Atatürk Büstü çıkacak ortaya, bu da beni çok mutlu ediyor.

Atamızın Rölyefinin açılışı 30 Ağustos günü yapılacakmış.

İnşallah bir gün İzmir'imize geldiğinizde yolunuz şirin ilçemiz Şirinyere düşerse bu dev Rölyefi görebilirsiniz.

İnsanlar ne harikalar yaratıyor göreceksiniz.

Hepinize sonsuz ve sorunsuz günler diliyorum.

Hülya,

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...