Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '08

 
Kategori
Şiir
 

Canım Babam 1

Canım Babam 1
 

Sabah erken kalkıp gitmişsin,
Öküzlere boyunduruğu germişsin
Bizi, doya-doya öpmemişsin,
Sesini, kokunu özledim babam

Mübarek ramazan ayıydı,
Yıl 1982, mevsim sonbahar
Namazını kılıp da gitmişsin
Sesini, kokunu özledim babam

Küçüktüm, küçük bir kız
Akşam üzeriydi, kaydı yıldız
Kahvaltı yapmadan gitmişsin,
Sesini, kokunu özledim babam

Kim bilir, nasıl acı çektin
Hani baba, akşam gelecektin?
Gelmeden, O'na gitmişsin
Sesini, kokunu özledim babam

Kim bilir, kaç kere vurdular
Kim bunlar? neden kudurdular?
Oturup, onlarla sohbet etmişsin
Sesini, kokunu özledim babam

Çok bekledik, babamız gelir diye
Uyumuşuz, baktım ki beş var on iki ye
Siz gidin biz geliyoruz demişsin
Sesini, kokunu özledim babam

Cenazeni getirdiler tabutla
Ağlarım ben, kardeşim ağla
Kalk baba kızım diye çağla
Sesini, kokunu özledim baba,

Dağlar inliyor sala sesiyle
Cemaat ağlaşıyor ihtiyarı, genciyle
Katillerini, ahbap diye bekletmişsin
Sesini, kokunu özledim babam

Cenazen geldi, doldu hüzün
Kanlar içindeydi güzel yüzün
Bakıyordu sanki bana gözün
Sesini, kokunu özledim babam

Akmıştı temiz kanın ağzından
Moskoflar vurmuş boğazından
Bizi çok severdin cancağızından
Sesini, kokunu özledim babam

Donmuş kalmışım cenazeni görünce
Allah’ım kavuşturur mu bizi ölünce
Anam ağlar sarılmış gelin görümce
Sesini, kokunu özledim babam.

Sohbet edip ahbap çıkmışsın
Akşam oldu diye misafir yapmışsın
Annemi, ağabeyimi yollamışsın
Sesini, kokunu özledim babam.

Dört kız, iki erkek kardeşiz biz
Yetim kaldık, Mutlumuzsunuz siz
Bu cinayet, artık tarihe oldu giz
Sesini, kokunu özledim babam,

Öğrendik görenler olmuş cinayeti
Neydi baba, neydi onların niyeti
Sohbet ederken gülüyormuşsun
Sesini, kokunu özledim babam

Öküzleri alıp da bırakmamışlar
Canına kastedip bıçaklamışlar
Hani Bunlar akrabamız demişsin?
Sesini kokunu özledim babam

Ah babam ah! biliyor musun
Neler gelip geçti görüyor muydun
İftira, hakaret sözleri duyuyor muydun
Sesini, kokunu özledim babam

Altı kardeş kaldık ortalıkta
Aşağılandık, dövüldük kalabalıkta
Sonunda mutluluk varmış bahtımda
Sesini, kokunu özledim babam..

Özledik baba hepimiz seni
Duyuyor, görüyor musun beni
Kıyamete kadar unutmam demişsin
Sesini, kokunu seni özledik baba

Altı kardeşimde seni hep gözledik baba
Sesini, kokunu özledik baba, özledik baba...

Sebiha TÜRKMEN
 
Toplam blog
: 48
: 325
Kayıt tarihi
: 29.06.08
 
 

Şair- yazar 1968 Boyabat doğumlu şair- yazar, Yaşar Türkmen, Saraydüzü Yukarı Arım Köyü nüfus..