Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

21 Haziran '09

 
Kategori
Babalar Günü
 

Canim babama

Canim babama
 

Canim babam, seni cok ozledim.


Bir dizi oyuncusunun yilin babasi secildigi canim ulkemde, babalarimizla ne kadar ovunsek azdir sanirim. Ve diyorum ki eger o kisi sadece rol yaparak yilin babasi secilebiliyorsa, benim babam demek ki cagin babasi olmaya aday.

Bunun nedenlerini anlatmak icin bir akrostij siir denemesi yaptim. Cunku benim babami anlatmak kolay degildir. O baba ki omru hep caba ile gecmis, bizim icin, ogretmek icin, birilerini uyandirmak icin cabalamis. O baba ki hic pes etmemis, yapilan haksizliklar karsisinda hic yilmamis, karsi koymus ve kazanmis, o baba ki hic kimseye boyun egmemis, hic kimseye kendi isi olsun diye agiz egmemis. O baba ki ansiklopedilere Izmir hakkinda bölüm yazmis , o baba ki basilmis kitaplariyla aldigi odullerle hc bir gun ovunup "ben" diye soze baslamamis, ve o baba ki sabirla sevgiyle 3 evlat yetistirmis. O baba ki eli hic bos gorulmemis, ya bir kitap ya bir dergi ya bir gazete ile gezmis. Cocuklarina hep okuyun okumaktan zarar gelmez demis. O baba ki kocaman yuregiyle bizi her hatamiza karsi hep sevmis, kollamis. O babaki ben her "geliyom gidiyom dedikce bikmadan usanmadan "rum"lar tatile mi cikti cocum demis :), O babaki bize vatan miillet sevgisi verip, Cumhuriyeti, Atatürk'u sevdirmis. Canim babam, sizi cok seviyorum, sizinle, bize ogrettiklerinizle yaptiklarinizla hep gurur duydum. Babalar gununuz kutlu olsun.,

Benim babam
Adam gibi adamdir
Bir kerede der diyecegini
Ardindan degil yuzune der

Sevgiyi, saygiyi
Emegi , emekciyi
Nezaketi,
Insanligi

Sessiz kalmamayi
Ezilmemeyi
Verip karsilik beklememeyi
Iyilik yapip denize atmayi
Yoktan varetmeyi
Ortamlara uyum saglamayi
Riyakar olmamayi
Uyanik ve
Merhametli olmayi ogrettin bana




ps: Resmi yapmak icin vaktini ayiran sayin yazarim Sadi Özbay' a tesekkur ederim.
 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..