Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ayhanın sesi ve kalemi

http://blog.milliyet.com.tr/ayhanicoz

14 Mart '12

 
Kategori
Şiir
 

Canım babama

Sıcacık kucağında parmak kadar çocukken,
Saçlarımı okşadığı o akşamları özledim...
Yaramazlık yaptığım zaman sırıtıp gülerken,
Tek ayakta durduttuğu cezalarını özledim.

Elimizden tutardı, lokantalarda yerdik kelle paça,
Hayatın anlamı vardı, bizim için yaşam her parça,
Zarar gelmesin bizlere diye çırpınırdı pervasızça,
Ailemize sahip çıkan adam gibi adamı özledim.

Tek bir şey öğretti bize onur,şeref ve şahsiyet,
Ahlaklı bir yaşam, benliğimizdeki oluşmuş meziyet,
Görev verdi bize devletine ve milletine hep hizmet,
Ben bana öğreten ilk öğretmenimi özledim.

Haçlıklarımızı verirken, emeğin varlığını bildiren,
Gelecekte yaşam zor ama güçlü bir insanlığı öğreten,
Sevgiyi şevkati ve iylikten hoşgörüyü belleten,
Yaşamaktan ders çıkaran en yakın arkadaşımı özledim.

Her hareketi bir işaret, attığı adımlar örnekti etrafına,
Bir çok insana hizmet, onlara emek verirdi sevabına,
Üçü beşi bilmez, denk getirirdi hep mutfak hesabına,
Canımdan çok sevdiğim benim geleceğimi çok özledim.

Şimdi yanımda olsa idi, destek olurdu maneviyattan,
Karşısına alır sohbetle karışık, çekerdi hoş nasihattan,
Kızgınlıkla öfkeyi yok sayardı, yaşanmış kabahattan
Beni ben olarak kabul eden evin resini özledim.

Yanlışta olsa bakmazdı ardına, hep doğru yolu çizerdi,
Bazen yanlışlarıma göz yumar, güler görmezden gelirdi,
Fakat masallarla karışık, uygunca nasihatlar çekerdi,
Yuvamızın direği başımızda dik duran erkeğimizi özledim.

Hiç hesapta yoktu, ebediyete yaşanan zamansız ölümü,
Sanki koskoca tiyatro, bitmişti hayatımın bir bölümü,
İçime attım acısını, ağlatamadım kör olsaydı gözümü,
Mezarında cenneti mekan, ben şimdiden babamı özledim.

Ayhan İÇÖZ 14.03.2012 saat :22.51

BUGUN CANIMDAN ÇOK SEVDİĞİM CANIMA CAN KATAN BABAMIN
ÖLÜM YIL DÖNÜMÜ ONU ÇOK ÖZLEDİM CENNETİ MEKAN OLSUN
CANIM BABAMA;

 


 

 
Toplam blog
: 105
: 295
Kayıt tarihi
: 08.12.11
 
 

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki artık ne kelimeler ne sözler ifadesiz kalmakta... Derimki şiir seve..