Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Canım öğretmenlerim...

Bu güzel ve anlamlı günde öğretmenlerim geçiyor aklımdan...
Oturduğumuz lojmanda arkadaşlarım okula başlayınca ağlamaya başladım. Yaşım küçük diye alınmadığımı anlatıyorlar ama anlıyamıyorum; okumayı biliyorum ya.uzun lafın kısası okula kayıtsız başladım ve ilk öğretmenim Zübeyde Hanım. hafızamda kalan sadece ismi.

Tayinden dolayı 2.okulum ve öğretmenim Mediha Hanım.Kıvırcık kısa saçları, sert ifadeli yüzüve aklımda kalan;ben çocuklarımı şımarmasınlar diye uyurken öperim dediği sözleri.Beni nedense tembelliğe sürüklemişti.3. sınıfta doğum iznine gitmesi ile gelen Vekil öğretmenimiz.İsmini anımsamıyorum ama çok tatlı, genç, güleryüzlü; bana yeniden çalışma şevki ve hırsımı kazandıran öğretmenim.Yaz tatilinde ingilizce kursu aldığım Özürlü öğretmenim;bana yabancı dilin önemini anlatan ve sevdiren insan.4.sınıfta Cemal Bey.Andığım zaman aklıma ilk gelen ve hala içimi sızlatan bir olay.İzmir il genelinde okullar arası bilgi yarışması ve okul içindeki sınavı kazanmama rağmen tek kız sensin, senin yerine Cihat gitsin diye kız erkek ayrımı yapan ve belki de benim bugün bu kadar femine olmamı sağlayan öğretmenim.Tv.de ilk kez yayınlanacağı için ayrı bir önemi vardı bizim için, son matematik sorusunda okulumuz yarışmayı kaybetti.Cemal Beyin de içinde bir sızı kalmış olmalı ki;soruyu bana çözdürdü, sonuç olumlu, ben gururlu ama buruk tabii ki...

Ortaokulda ki Türkçe öğretmenim Yıldız İshakoğlu;ilerki yaşamınızda evlenirken kızlarda geçmiş erkeklerde geleceğe bakılır diyerek hayatıma yön vermemde etkili olan öğretmenim.Paytak yürüyüşleriyle bize;ben çok sevdiğim bir öğretmenimi taklit edeceğim diye paytak paytak yürümeye başladım, siz sakın yapmayın onların güzel yanlarını alın diye uyarıda bulunan çok tatlı Resim öğretmenim. Okuldaki erkek gibi hareketlerime bakıp bana erkeklerin attığı gülleyi attırarak bana kız olduğumu hatırlatan çok yakışıklı Beden öğretmenim.
Lisede matematik öğretmenim Güneşten Hanımın ağırbaşlılığı, yüzüğü kaybolunca ders boyunca ağlayan güzel İngilizce öğretmenimi, sınıfa girince gelişmiş koku alma duyularıyla kimin hangi parfüm veya kokuyu kullandığını bilen papyon takan tarih öğretmenim Coşkun Beyi ve diğerlerini.

Değişen okulumla(tayinden dolayı)yeni öğretmenlerimden beni kopya çektirdim diye disipline veren Tarih öğretmenimi, benimle akşama kadar okulda kalan arkadaşlarımı voleybol maçlarına gitmediğim için sınıfta "kız yoksa maç diye başka yerlere mi gidiyorsun"diyen matematik öğretmenim Orhan Anlayışlı yı, edebiyat öğretmenim çok çekici güzel gözleriyle Artemis Hanım ı, bana emeği geçen ismini yazamadığım, çocuklarımın yetişmesinde katkısı bulunan bütün öğretmenlerimizi sevgi ve saygıyla anıyorum.Kendi öğretmenlerimin ellerinden öpüyorum. Sizlere minnettarım.Bana öğrettiklerinizi ben çocuklarıma öğretiyorum hakkınızı helal edin lütfen....
 
Toplam blog
: 18
: 864
Kayıt tarihi
: 09.10.06
 
 

İç Anadolu doğumlu olup bütün okulları İzmir fakat lisenin 2 yılını asker olan babamın yüzünden Eski..