Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '14

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Canımı acıttı

Canımı acıttı
 

Problemli çıkmaya çalışan yirmilik dişlerim"nereden çıktı bu dişler !"dedirtti malesef.

Yanakta şişme, yiyecekleri çigneyememem, abse oluşumu sonrası kendimi doktorda buldum bunun çözümü nedir.

Doktor ; "Size zarar vermeye başlamış dolayısıyla çıkarıp almamız gerekiyor,

Almazsak ;

Çürük,
Diş eti enfeksiyonu
Ortodonti gerektirebilir ilerleyen zamanlarda yer darlığı nedeniyle özellikle ön bölgede diş çapraşıklıklarının artmasına neden olur. "dedi
 
Diş çıkarma operasyonundaki zorluklar Operasyondan sonraki benim hissedeceklerim ve göreceklerim (Ağrı, acı, şişlik, morluklar)  yapmam ve dikkat etmemem gerekenler özenle anlatılır ve benim tansiyonum o anda düşer.

"Doktor bey, vazgeçsem mi acaba !" derim, gülüşmeler...

Fakat vazgeçmem daha kötü sonuçlar olabileceginden, kendime "dogum yapmış bir kadınsın bunu da atlatırsın" telkini verip operasyon için gün alırım.
O gün geldiginde o ürkütücü dişçi koltuguna oturup anestezi yapılır operasyon zar, zor tamamlanır. Geçmiş olsun, herşey bitti sanmıştım; taki o korkunç acı 5 saat sonra beni yerimden zıplatına kadar, acı ile tekrar diş doktorunun yanına koşarak gittim, tekrar uyuşturan bir igne yapıldı eve gidip uyudum. Hemen acısı geçsin istiyordum, kalktıgımda iyiydim bugün

2.gün yanagımdaki şişlik hala göze batar vaziyette aklıma gelen soru ise bu işe yaramaz diş başımıza dert olsun diye mi çıkmış, bir yararı bir yaratılış sebebi yok mu? Diyerek araştırdım biraz. Ögrendigim ilginç sebebi size aktarmak istiyorum

"Aslında çiğnemede pek fonksiyonu da olmayan bu dişler bize henüz yiyeceği pişirerek yemeyi keşfedemeyen atalarımızın mirasıdırlar. Onların çiğ yiyecekleri yemek için daha kuvvetli bir çeneye ve dişlere ihtiyaçları vardı.

Zaten diğer bütün dişlerimiz de aynı anda çıkmaz. Önce süt dişleri çıkmakdır. Onlar döküldükten sonra ön dişler ve köpek dişleri çıkar sonra da azı dişleri… Yirmi yaş dişleri bu sırayı biraz gecikerek takip eder. Bütün bu olaylar olurken de çenemiz gelişmeye devam eder; ancak 20 yaşını geçtikten sonra yirmi yaş dişlerine çene kemiğimizde yer açılmaktadır.

İnsanlık geliştikçe yirmi yaş dişine de çenemizde o kadar az yer kalıyor, yani insanın evriminde çene gittikçe küçülmektedir. Bu nedenle bazı insanlarda bu dişler hiç çıkmadan gömülü olarak kalabilmektedir. Yerine tam oturamadığından dolayı çürüyebiliyor, iltihap yapabiliyor. Bir fonksiyonu olmadığından da diş hekimleri çekip almayı tercih ediyorlar. "

Sebepsiz birşey yok evrende birkez daha anlamış oluyorum ayrıca. Bu rahatsızlıkla başı dertte olanlara çok geçmişler olsun hayatı sevin sevgiyle kalın.

 


  

 
Toplam blog
: 23
: 435
Kayıt tarihi
: 12.11.07
 
 

 Öğrenmek, birşeyler paylaşmak adına Milliyet Blog'dayım. ..