Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
2286
 

Canlı bomba eylemleri PKK’nın yöntemi değil

Canlı bomba eylemleri PKK’nın yöntemi değil
 

Bu kargaşada bile kimin ne yaptığını, hangi olayın sorumlusunun kim olduğunu bilmek durumundayız. PKK yapmıştır, IŞİD yapmıştır demek olmaz. İstihbarat örgütümüz var, her olayın sorumlusunu tek tek ortaya çıkarmalıyız. Katil de olsa, düşmanımız da olsa birinin yaptığını diğerine yükleyemeyiz, kimseyi sorumlu olmadığı bir eylemden sorumlu tutamayız. Artı tümden kötülük yoktur, herkes işlediği fenalık kadar kötüdür.

MİT’in elinde bilgi yok ki benim elimde olsun; sonuçta gözlemlerimi ve tahminlerimi paylaşacağım. Öncelikle PKK özgürlük savaşı mı veriyor yoksa terör örgütü mü? Terör örgütü ile özgürlük savaşı arasındaki farkı bulursak PKK’nın ne olduğu ortaya çıkar.

En büyük fark bağımsızlık savaşının hedefi doğrudan devlettir. Devleti zayıflatmak için olsa bile başka eylemler yapmak örgütü terör örgütü yapar. Hedefi sadece devletin askeri, polisidir. Bu durumda ancak bir bağımsızlık savaşından bahsedilebilinir. Savaş bu, elbette hedeflenmeyen durumlar ortaya çıkabilir. Bu halde örgüt olarak yaptıklarının sonucuna değil ne yaptığına bakılır. Halka bomba atıyor, kurşun sıkıyorsan amacın ne olursa olsun terör örgütüsün. Ama senin ayaklanma çabalarında şehirler yanıp yıkılıyor insanlar ölüyorsa yaptığın hala bağımsızlık savaşı.

Şimdi PKK’nın durumuna baktığımızda görüntüde bağımsızlık savaşı veriyor fakat bu konuda pek de profesyonel değil artı işin yapısı gereği kontrolü sağlayamıyor ve bu yüzden de terör örgütü gibi görünüyor. Üstelik arkasında çok da fazla bu tür eylem var. Kendi yaptı ya da kontrolsüz guruplar yaptı PKK, “terör örgütü” yaftasını üzerinden atamaz. TC’nin ağzıyla konuşmuyorum, beni TC ilgilendirmiyor. Gerçekten durum bu.

Fakat başka bir şey var,  bir konuda PKK bizim gibi. Kürt’ler ve içimizde yaşadılar. Bize benzemişler. Şöyle ki- katilliği, acımasızlığı saklı tutulmak kaydıyla- PKK öldürüyor ama öldürme eylemini acımasız/canavarca (boğazını keserek, işkence ederek falan) yapmıyor. Tabii ki istisnalar vardır, genel de böyle diyoruz. Bir de böyle konularda düşmanlığınız doğru değerlendirme yapmanızın önüne geçmemeli.

Artı canlı bomba konusunda  (yani bu işin tekniği konusunda) PKK’nın pek de ehil olmadığını düşünüyorum. Dahası militanlarının yapısı uygun değil. Tarzları değil. Kişiliklerine ters. Yani PKK IŞİD gibi değil, daha medeni katil.  PKK çeker vurur, kalleşlik yapmaz demiyorum, öldürür ama canavarlık yapmaz diyorum. Bu tür eylemleri (canlı bomba, kelle kesmek, işkence etmek, tecavüz) yapmış olabilirler, denemişlerdir, halen belki yapıyorlardır ama şunu söyleyebiliriz: Canlı bomba PKK’nın işi değil. Bu nedenle bir olayda canlı bomba varsa sırf bu nedenle önce IŞİD ve bağlantılı (ya da bireysel hareket eden) güçler akla gelmeli.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Verdikleri hiçbir bilgiye inanmıyorum artık TV lerin.ABD evet dedi diyorlar,ama yarım saat sonra ABD den açıklama geliyor:Biz evet demedik,hayır dedik.Zaten yasaklar yüzünden bilgiye de ulaşılmıyor,tartışmalar yapılmıyor.Gerçeği öğrenmede sıkıntı yaşanılıyor...Selamlar.

Abbas Oğuz 
 21.02.2016 1:27
Cevap :
Hayret bu sefer milliyetçiler itiraz etmediler...Demek ki doğru söylüyorum. Ama bu sefer de itiraz PKK'dan gelebilir "Hayır, biz de canlı bomba var"  22.02.2016 10:09
 

Ayrıca resimde güzel bir kızı PKK li olarak koyduğunuz için sizi de PKK sempatizanlığı ile suçlayabilirler dikkat edin. Keşke çirkin bir kız resmi koysaydn :))

ünsal vural 
 20.02.2016 13:55
Cevap :
Ben PKK'lıyım zaten...Milliyetçiler de Atatürkçüler de beni pek sevmezler. Beni AKP'liler seviyor, onları da ben sevmiyorum!  22.02.2016 9:50
 

Bunun böyle olduğunu devlette biliyor. Ancak şu anda "IŞID yapmıştır" demek yerine "PKK yada PYD yapmıştır" demek daha çok işine geliyor. Çünkü PYD'nin aslında terör örgütü olduğunu Amerika'ya ıspat etmesi gerekiyor. Çocukca bir girişim ancak durum böyle...

ünsal vural 
 20.02.2016 13:53
Cevap :
Evet çok haklısınız söylediklerinize aynen katılıyorum. Selamlar saygılar beyefendi.  10.03.2016 10:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4981
Toplam yorum
: 13125
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster