Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '12

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Canoş'um hasta oldu çok üzgünüm (var mı bir çözüm öneriniz?)

Canoş'um hasta oldu çok üzgünüm (var mı bir çözüm öneriniz?)
 

Yorgun, yerine gitmeden kendini böyle yere bırakıveriyor


Canoş 8 yaşında artık senior oldu. İlk defa hastalandı. Türkiye'de yolun kenarında bir karton kutu içersinde; henüz bebek iken hayvansever bir bayan tarafından bulunmuştu. Taa oradan buralara gelip bizim bir aile bireyimiz oldu. Ben ve oğlum onu çok seviyoruz. 

 

Tahminime göre yaklaşık, iki haftadır büyük tuvaletini yapamıyormuş anladığım kadarıyla.  Dışarı çıktığı için daha erken farkına varamadım. Oysa mamasının yanında her zaman taze su bulunur ve yeteri kadar içerdi. Son zamanlarda pek mama yemek istemediği ve az su içtiği dikkatimi çekmişti. Değişik bir kuru mama almıştım. Belki sevmediği için yemiyordur diye düşünmüştüm.

 

Ağrısı geldikçe sık sık tuvalete gidiyor, dakikalarca bekliyor ve başarılı olamıyordu. Yorgun bir hali vardı. Habire olduğu yere yatıyor, arada bir tuhaf sesler çıkarıyordu.  'Acaba  ağrısımı var?' demişti oğlum. Ben hiç düşünemedim ağrısı olduğundan öyle bir ses çıkaracağını. Kediler kavga ederken homurdanır gibi sesler çıkarıyordu. Belki rüyasında kedilerle kavga ediyordur diye düşünmüştüm.  Daha  sonra dikkatimi yoğunlaştırarak takip etmeye başladım hal ve durumlarını.

 

Evet kabız olmuştu.

 

Veterinere götürdü oğlum. Muayene etmiş. Serum vermiş. Verdiği parafini ağzından ve poposundan verdik. Hiçbir iyileşme olmadı ve  üç gün sonra;

22 Mart 2012 perşembe günü saat 09:00'da  kliniğe götürmek zorunda kaldım. 

 

Önce karın bölgesinin röntgeni çekildi ve anüsdan üç santim kadar geride bağırsaklarının dolu olduğunu ben de gördüm.

Başka  bir hastalığının olup olmadığını anlamak için; kan muayenesi yapıldı.  Şeker hastalığı yoktu. Böbrekle alakalı veriler de normaldi.

 

Yumuşatıcı ilaç verdiler denemek için. Bir etkisi olmadı. Serum verdiler. Ve kontrol altında olması için ilk defa bir klinikte kalmak zorunda kalmıştı.

 

Ertesi gün narkoz altında  yapılan uygulamalar da işe yaramadı.

 

Karnını kesip bağırsaklarına yakından  dokunup masaj yaparak boşalmasına destek verilmesini deneyebileceklerini fakat bizim onayımızın gerekli olduğunu söylediler  ama ben istemedim. Çünü en son çare olarak ertelenmesini daha uygun buldum.

 

Bugün üçüncü gün, hala klinikte fakat  narkozdan çıkarılmış. Ve bugün ancak kendi kendine 4/1 bir boşalma olmuş. Böyle devam eder mi yavaş yavaş boşalma yoğunlaşır mi; bu konuda veteriner kesin birşey söyleyemiyor.

 

Bekliyoruz. Çok üzgünüm. İnşallah ameliyata gerek kalmadan kendi kendine başarır.

 

NOT: Bu ve benzeri durumlar hakkında bilgileri olanlar veya kendi kedilerinin böyle durumlar yaşadığını ve uygulamalarından iyi sonuçlar almış değerli okuyanların acilen desteklerine ihtiyacım var. İlginiz için şimdiden teşekkürler.

 

mine objektif / 24 Mart 2012

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..