Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '15

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Çantanız Kartvizitinizdir…

Çantanız Kartvizitinizdir…
 

Vovi


 
Sırları taşıdı, 
Bir parfüm şişesinin kesesi, bir aşk mektubunun sığınağı oldu. 
Farklı modelleri ile geçmişten geleceğe değişerek, gelişerek yolculuğuna devam ediyor.
 
Çantanız Kartvizitinizdir…
Tarihteki yolculuğu ihtiyaç olarak başladı 
Bir günü içine sığdırabilirsiniz
Her şey ondadır 
 
Onefineday…
Michelle Pfeiffer ve George Clooney’in başrolünü paylaştığı  “OneFineDay”  filmini izleyenler bilir.
Michelle Pfeiffer ‘ın film boyunca omzunda asılı duran çantası adeta kurtarıcısıdır. 
Kadın ile çanta arasındaki bağ çok başarılı bir üslupla anlatılmıştır. 
Doğru bir çantanın içinde barındırdıkları ile rolünü asla kimseye kaptırmayacağının en net örneğidir.  
 
Tüm şıklığı ile ait olduğu kadın hakkında aslında birçok ipucu verir
Aksesuar olarak düşünülen çanta kadının sosyal hayatının en önemli parçası ve prestij göstergesidir.
Moda akımlarının vazgeçilmez parçası.

Farklı dünyalara ait birçok kadına hitap eden çantalarıyla zamanın özgürlüğünü bazen ağırbaşlı formlarla bazen bohem ama hep şık çizgilerle kadınlara sunan Vovi markasının kurucusu İpek Utlu ile sizin için bir röportaj gerçekleştirdik. 
 
Hiç hayal kuranlarla kurmayanlar bir olur mu?
Hayal kuran kadının hayalini gerçekleştirebileceğinin en güzel örneklerinden birisin. 
Vovi nasıl hayat buldu, nasıl başladı bu yolculuk?
Hayal etmenin yanı sıra bir gün gerçekleşmesini çok dilediğimi ve bunun için evrenden bir çağrı beklediğimi de eklemem gerek 
Kariyerimin son 10 yılında moda perakendesinde marka yönetimi alanında çalıştım; markalar ve ekipler yönettim. 
Marka yaratmak ve yönetmek “doğru ekibi kurgulamak ve doğru yönetme” meselesi özetle, ama uzun soluklu bir süreç. 
Çok fazla değişkeni içinde barındırıyor. 
Tüketici ihtiyacını ve tercih sebeplerini iyi analiz etmek, doğru bir ajanda kurgulamak gerekiyor. İletişim mesajlarını ve yollarını, satış politikasını da yola çıkmadan belirlemek önemli. 
Çanta markası yaratmaya karar verdikten sonra, pazarı daha farklı bir gözle inceledim.
 Tüketicinin mağazalarda suni malzemelerden yapılmış çantalara verdikleri fiyatlara, gerçek deriden ve kaliteli işçilikle çantaların yapılabilme koşullarına baktım. 
Ve gördüm ki, mağazalardaki çanta fiyatlarının yüksek olmasının, ürün kalitesinden çok, mağaza giderlerinin ürüne yansıtılmasıyla ilgisi var.
 Böylece Vovi’nin satış stratejisinin online olmasının rasyoneli şekillendi. 
Evet gerçek deriden ve çok kaliteli bir işçilikle günümüz trendlerini yansıtan çantalar yapıp, mağazalardaki suni deri çantaların fiyatlarının bile altında akıllı fiyatlarla, online olarak tüketiciyle buluşturabiliyordum. 
Ve düğmeye bastım
 

O benim çocukluk kahramanım
 
Neden  ‘Vovi’ oldu marka ismi?
Bir marka yarattığımda isminin Vovi olacağını çok önceden belirlemiştim. 
O benim çocukluk kahramanım. 
Bir marka adı olarak benden sonra da yaşamasını arzu ediyorum.
 
 
Tüm çantaların iç astarı bereketin, asilliğin, kendine güvenin ve şansın temsilcisi Mor
Vovi’nin çantalarını diğer çantalardan ayıran, fark yaratan aktörleri nelerdir?
Vovi’nin; sezonun trend ve renkleriyle yaptığı iç yolculuğunun, gerçek deri ve akıllı fiyatlarla harmanlanarak çantada vücut bulması en önemli özelliği.
Tüm çantalarının içinin mor olması da markanın alamet-i farikalarından biri. 
Bereketi simgeleyen bu rengi, Vovi çantalar aracılığıyla kullanıcılarına bolluk getirmesi için seçtim.
Özellikle yerli deri kullanmayı çok önemsiyorum
 
Çantalar nerede üretiliyor?
 Vovi koleksiyonlarında yer alan tüm çantalar Türkiye’de üretiliyor. 
Türkiye’de üretilen deri kalitesi yabancı tasarımcılar ve premium markalar tarafından tercih ediliyorken, alternatif hiç düşünmedim. 
Özellikle yerli deri kullanmayı çok önemsiyorum ve Vovi markasının güçlü bir yönü olarak görüyorum.
Çanta kadının kişiliğini de ele veriyor
 
Tasarımlarını kişiselleştirme aşamasında senin kahramanların nasıl kadınlar?
Çanta;  sadece kıyafeti tamamlayan bir son dokunuş değil,  kişinin aynası olduğunu düşündüğüm bir aksesuar.
 Ve bana göre,  hakiki deri çanta kullanmak bir prestij  göstergesi. 
Vovi kadını; gardırobuna seçkin parçalarla değer katmayı seven,  akıllı tercihler yapan; parasını hak eden ürünleri, hak ettiği rakamlarla satın almayı ilke edinmiş bir kadın.  
Zarif ama güçlü, değerli olanı fark eden, gusto sahibi, şık ve akıllı bir kadın. 
 
 
Farklı bir alanda sürekli yükselen bir başarı grafiği çizerken neden dümeni başka bir yöne doğru kırdın?
Teşekkür ederim iltifatınız için. 
Yıllar içinde zihnimde olgunlaşan; birçok sebeple doğru zamanı yaşadığımı hissettiğimde düğmeye bastığım bir girişim. 
 
Vovi’nin hedefi nedir?
Türkiye moda perakendesi çok büyüdü, mesafe aldı. 
Tüketici bilinçlendi, markalar tüketiciyi çok dikkate almak zorunda olduklarını öğrendi.
 Bu gelişim süreci, Vovi’nin başlangıç ivmesini kazandırdı: ”Bu yeni bilinçli tüketici, kaliteli ve şık bir deri çantayı, mağaza giderleri gibi kendisini hiç ilgilendirmeyen maliyetlere ortak olmadan akıllı bir fiyata almayı ister.
 Vovi sadece online satılan bir marka olarak,  işte tam da bu akıllı tüketicinin beklediği bir marka!” Vovi’nin hedefi;  bu stratejinin ışığında deri çanta kullanmanın ayrıcalıklı hissini, marka dostlarına akıllı fiyatlarla yaşatmak.
 
Ve kelimelerin gücü adına
Materyal –  Doğal olan
Zanaatkâr –Erbap
Asimetri –Başkaldırı
Sinerji-Başarı
Nostalji –Güven
Geometri-Analitik bakış

Handan KOLTUK 
 
 
Toplam blog
: 47
: 121
Kayıt tarihi
: 06.03.15
 
 

Moda ..