Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
185
 

Çapakçur'un dili olsa da konuşsa

Şu Çapakçur`un dili olsa da konuşsa… Kendisi hakkında verilen vaatleri bir bir anlatsa… Meydana gelen kazalarda kaç kişinin hayatını kaybettiğini, kaç kişinin yaralandığını haykırsa…Kaç kişinin söz verip, sözlerini tutmadığını yüzlerine vursa… Kaç seçim döneminde yenileneceğini duyarak sevindiğini, seçim sonrasında unutulduğu için üzüldüğünü anlatsa…

Bingöl’ün simgesi olan Çapakçur Vadisi ve her yıl onlarca trafik kazasının meydana geldiği Çapakçur Köprüsü, son günlerde Bingöl’ün en önemli gündem maddesi haline geldi. 
 
Bu köprünün, artan nüfusa, araç trafiğine cevap veremez hale geldiği için yenilenmesi isteniyor. Siyasetçiler yıllardır söz vermelerine rağmen, sözlerini tutmuyor. 
 
Bingöl Milletvekili Prof. Dr. Eşref Taş, Ocak 2012’de yaptığı bir açıklamada, “Yaptığımız çalışmalar ve Sayın Bakanımız Cevdet Yılmaz’ın katkılarıyla önceki hafta Karayolları Elazığ Bölge Müdürlüğü teknik ekiplerince ön çalışması yapılan Bingöl Çapakçur Köprüsü, Karayolları Genel Müdürlüğünce Etüt Projeye alındı.
 
Önümüzdeki haftalarda yapılacak etüt proje çalışmaları sonucunda viyadük mü yoksa köprü mü olacağına karar verilecektir” dedi. 
 
Bu açıklamanın üzerinden bir yılı aşkın süre geçmesine rağmen somut bir çalışma yapılmadı. Herhalde daha da köprü mü, viyadük mü olmasına karar veremediler… 
Onlar karar vere dursun geçen hafta sonu Bingöl açısından talihsiz bir durum yaşandı. Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz Bingöl’e geldi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Habip Soluk da bakana eşlik ediyordu. Habip bey, resmen Bingöllülerle bakanın yanında dalga geçmiş. 
 
Önce köprü ve viyadüğün tanımını yapmış. ‘Biz, altından su geçene köprü, geçmeyene viyadük diyoruz’ demiş… Çapakçur Köprüsü’nün altından su geçeceği için viyadük olamayacağını söylemiş… Dünyada yapılan ilk viyadüğün bir nehir üzerine kurulduğunu bilmiyor herhalde… 
 
Bununla da yetinmemiş… 
 
“Bingöl’ün 3 ayı yaz, 3 ayı ayaz, 6 ayı da beyazdır. Biz buraya viyadük yaparsak şu anki kaza oranı 2 katına çıkar. Çünkü 6 ayı kış olan bir bölgede rakım yüksekliği nedeniyle sürekli buzlanma oluşur ve kazalara sebep olur. Bingöllüler Viyadük talebinde bulunuyor. Özellikle şunu belirteyim ki viyadük altından su geçmeyen 2 dağ arasında inşa edilen bir yapıdır” demiş… 
 
Dahası da var… 
 
Genç yolundan Gayt köprüsüne bağlanan çevre yolunu bitirmeden Çapakçur Köprüsü’ne karışmayacaklarını söylemiş… 
 
*** *** *** *** *** 
 
Önce VİYADÜĞÜN tanımından başlayalım. Viyadük (Köprüyol olarak da bilinir), yüksek iki nokta arasında kalan alanı, genellikle bir nehrin ayırdığı vadiyi birleştiren yapıdır… Tarihteki ilk köprüyol (viyadük) 1844-1847 yıllarında nehir üzerinde inşa edilmiştir…
 
Kaynak: wikipedia.org 
 
*** *** *** *** ***
 
Bingöl’ün 3 ayı yaz, 3 ayı ayaz, 6 ayı da beyazmış… Rakım yükselirse, buzlanma oluşur ve kazalara sebep olurmuş…
 
Resmen dalga geçmiş… 
 
Bingöl’e ayazı beyazı gösteren müsteşar bey acaba Erzurum’a, Erzincan’a hiç gitti mi? Bingöl’e göre kat kat soğuk olan Erzurum’da, Erzincan’da kaç tane viyadük var haberi var mı? Kendi bakanının dediğine göre Erzincan’da 20’ye yakın viyadük varmış veya yapılıyormuş. Oralara oluyor da Bingöl’e neden olmasın. Yani gelip hikayesini anlatıp gitti…
 
*** *** *** *** ***
 
Çevre yolunun bitmesi konusuna gelelim. O yolun bitmesiyle birlikte Diyarbakır’dan gelen araçlar, Genç yolundan ayrılan çevre yolundan girip Gayt köprüsü yanından çıkacak. Dolayısıyla artık şehir içinden geçmeyecek, Çapakçur Köprüsü’nü kullanmayacak. Bu köprü şehirlerarası yoldan çıkacağı için karayolları ağından da çıkmış olacak. Yani şehiriçi yol olarak belediyeye kalacak. 
 
Müsteşar bey o zaman ne diyecek, ‘Yol karayolları ağında olmadığı için yapamayacağız.’ Dolayısıyla Bingöl için önemli, bakanlık için küçük bir sorun olan Çapakçur Köprüsü belediyenin sırtına kalacak. Belediye de bu köprüyü yapamayacak. Sorun olduğu gibi devam edecek. 
 
*** *** *** *** ***
 
Bana göre asıl sorun, müsteşar bunları anlatırken yanında olan bakanın, Bingöllü idarecilerin sessiz kalmasıdır…
 
Bingöl’de inşaat sezonunun 15 Nisan’da başlayıp Aralık ayına kadar, yani yaklaşık 9 ay boyunca devam ettiğini kendileri benden daha iyi bilir… Buzlanma olsa dahi, karayolları bir köprü de tuzlama çalışması yapamıyorsa, kurumu kapatıp gitsinler…
 
*** *** *** *** ***
 
Bu iş, siyasilerin sırtında. Bakan bey ne yapıp edip, Bingöl’ün simgesi konumunda olan Çapakçur’a viyadük yapılmasını sağlamalıdır.  Aksi taktirde müsteşar da, bakan da şunu iyi bilsin ki, Çapakçur’u gündemden düşürmeyeceğiz…
 
Viyadük yapılıncaya kadar gündemde tutmaya devam edeceğiz… Bingöl, o kirli görüntüden, kaza köprüsünden kurtulana kadar devam edeceğiz. İş işten geçmeden, başka insanlar ölmeden viyadüğün yapılması dileğiyle…
 
Ömer ŞANLI

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 11
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 269
Kayıt tarihi
: 05.08.09
 
 

15.02.1981 tarihinde Bingöl Merkez'e bağlı Emtağ Köyü'nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bingöl'de..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster