Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Çapulcuyum ben

Çapulcuyum ben
 

Vurulmuş sokak çocuklarıdır martıları denizin


Mehtapsız bir gece karanlığında

Güneşten yüzünü saklayanlar dolanırken

Ekmeği çalımmış saframızda.

Bir annenin sükûnete durmuş

Süt liman yüreğinde açtı dünyaya gözümü..

Karanlık sularda dolanan yıldızlar asılı

Kimsesiz bir ay gökyüzü de!

Masumiyetin ilk çığlığıydı sesimde eskiyen

Hayat denen uzun bir yol beni bekliyor

Yılanı çıyanı ve satılmış iktidarlarıyla!

Adıma Çapulcu denildi, çapulcu değilim ben..

Yüreğim lal bir dilin isyanında!

Kendi sesiyle haykırması kadar kendine sağır,

Annemin gözlerindeki o sevinç

Dilinde şiirler bestelendiği dudaklarında ki o sevgi

Kollarında anlamsızlığa yeni anlamlar yükler gibi

Saf ve günahsız yüzüme dökülürken!

Sevinç gözyaşları, Çapulcu değildim..

Büyüdükçe yüreğimdeki sevda;                                                    

Gönül çukurlarında aşk büyüdü!

İki elimle sarıldım yaşama!

Dudaklarımda bitmek bilmeyen acili tiryakilikler!

Ertelenmiş zamanlara devredilirken duygular

Ayaklandı içimdeki o masum çocuk!

Çapulcu değildim ben…

Yalanların ve yılanların cirit attığı kentlerimizde!

Şiirleri hüküm giymiş bir şairim,

Kendine yasak insanların volta attığı kaldırımlarda

Dünden kalan biber gazı genzimde kokan!

Güven parkta gaz bombaları sıkılmış düşlerime

Solmuş içindeki aşk dilimde sessiz bir çığlık!

Çapulcu değildim ben…

Mavileri çalınmış gökyüzünde Gaz bulutları!

En acıyan yerinden ateşe verdiler umutlarımızı

Ezbersizacılar eşliğinderesmedilirken

Mavinin imkânsızlığı,

Umut kâbus olup büyür geceler boyu

Karanlığın uğultulu yollarında,

Başlarsın kendimde barışık olmaya

Dilinde o büyük isyan çapulcuyum ben…

İlkbahardan yaz a uyanırken seher-i İstanbul,

Gezi parkında düşlerim vurulmuş martılar dökülür

Sabahın en doyumsuz uykularıma!

Her yar biber gazı her yer polis

Uyanırım kan uykulardan yüzüme düşer avuşlarım,

Gözlerimde bir mavi yangın aylardan bir haziran

Öylesi kimsesiz ve unutulmuş Çapulcuyum ben..

Paylaşım sofrasında yağmadadır emek

Ve karanlık eler dolaşmaktadır şerefsizce

Çocuklarımızın lokmasında!

Yok, sayılmış emek Üreten tam köle

Satılırken yağmacı işbirlikçilerce, sermayeye

Bu kirliliğe dur dediğim için çapulcuyum ben….

Geçmişinden borç çıkarılarak

Sandıktaki kefeni çalınırken emeklinin,

SGK yasalarıyla linç edilirken haklılığım

Kölesi sayılıyorsan yaptığım işin,

Parklarında kendime sefer üstüne sefer eylerim.

Çocuklarımıza yaşanır bir dünya kalsın diye,

Çapulcuyum ben..

Bulutsuz perçinli gözlerimde gaz yangını

Gün ağarmadan

Vurulmuş sokak çocuklarıdır martıları denizin

Bir yağmur damlası lekesinde patlar,

Morarmış bedenlerimizde gaz bombaları.

Gayrı kendinle övün ey yüreğim. Çapulcuyum ben..

Abdullah Oral

 
Toplam blog
: 151
: 648
Kayıt tarihi
: 05.10.08
 
 

Kısa öz geçmiş: Gecenin kara yüzünde dişlenirken çığlıklar bir kadının sancılarının sükunete durd..