Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '13

 
Kategori
Spor Eğitimi
 

Çardak Güreş Ağası Ramazan Güven...

Çardak Güreş Ağası Ramazan Güven...
 

 

 

 

 

"Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim." 

K. ATATÜRK

 

 

 

                                                           

              Atatürk, Türk sporcusunda sadece beden gücü ve yetenek değil, buna koşut olarak iyi ahlak ve zekânın da bulunmasını isteyerek düşüncesini bu özdeyişiyle ortalamıştır.

              Bir bakıma, Atatürk’ün yıllar önce sporcunun nasıl bir insan olması gerektiğine bakışıdır. Dile getirdiği bu cümle, elbette ki derin anlam içermektedir. Sadece zeki olması yetmez diyor, sadece çevik olması da yetmez, elbette ahlaklı da olacak…

              Kamuoyunun gündemini alan spor konularına şöyle bir bakınız. Bunları Atatürk’ün değerlendirmesinden geçirerek yeniden analiz ediniz. Saymakla bitmeyen olumsuzlukların hangisi ahlak ölçütlerine uyar?

                                                                                   *

               Gelelim biz güzel insanlara...Ya da sporcuların erdemli olanlarına.. İki güzel ağa: Yazoğlu  ve  Güven... Kırkpınar Yağlı Güreşleri Ağası, Edirne’ye okul yaptıran ve Kırkpınar'a anıtı dikelen Alper Yazoğlu ile kimi günlerde sohbetlerimiz olur. Son görüşmemizde özenle yayımladıkları Destan-ı Kırkpınar dergisi konuşma merkezimizi oluşturdu. İstekleri üzerine ben de yazı verdim. Adı geçen derginin 2. Sayısının 17. Sayfasında; görkemli oturuşu ile dikkatimi çeken Ramazan Güven’i sordum. Bildiklerini gülerek ve içtenlikle bana aktardı. “Bir gün çayını içmeye gider, tanışırız.” dedi.

              Ne ki aradan uzun süre geçti. Birlikte gidemedik. İlgi duyduğum ya da ilgilendiğim önemli bir sektörde işadamı olan Ağa Ramazan Güven ile tanışmamız gerekliydi. Bir rastlantı, yolum yakınlarına düştü. Kendim tanıtarak gerekeni söyledim. Bir süre sonunda da yanında oldum.

              İçten, güler yüzlü ve tanıdık yaklaşımla karşıladı. Yazoğlu’nun selamlarını ilettim. Çayımızı yudumlarken söyleşimiz koyulaştı. Gözlerim ofis içinde gezindi. Neler mi gördü? Yağlı güreş kispetleri ve özenle düzenlenmiş benzer görüntüler... Her yer şiir gibi...Dergiden, güreşlerden, bu alanda yayımlanmış kitaplardan ve geniş yelpazede kimi konuları konuştuk.

              Ağa Güven’in özgüven sahibi, sözcükleri seçerek kullandığını, vefalı bir karaktere sahip olduğunu okuma ve araştırmaya zaman ayırdığını gözlemledim. Güreş konulu kitapları gösterdi. Temin ederek ilgi duyan derneklerin hizmetine sunacağını belirtti.

              Seçerek kullandığı tümcelerinde şunları aktardı: “Alper Yazoğlu üstadımdır. O dağ ise biz ancak tepe olabiliriz. Kendilerini örnek aldım ve rehberimdir. Birlikte olduğumuz zamanlarda başkaca edinimlerim olmaktadır. Sayar ve severim. Çardak güreş ağası olmaya beni o yönlendirdi. Çardak güreşlerinde yanımda oldu. Ağalık, bir başkadır ve bambaşka bir duyguyu tatmaktır! Bundan da büyük haz duyuyorum. Mutlu oluyorum.”

               Bu sırada içeri giren genç şık bayana tanıştırdı. Damla Güven ...Ramazan Bey'in kızı. Damla'yı tanımaktan da mutlu oldum! (Sonradan Damla'nın müdürlüğünü yürüttüğü bölüme geçtik. Çalışanlarla kimi görüşmelerimiz oldu.)

                Ayrılmak üzere izin istedim ."Muhsin Bey, her zaman beklerim. Özellikle Alper Ağamla… Lütfen selam ve saygılarımı iletiniz." Sözlerini duyarak vedalaştım ve odasından ayrıldım.

                                                       

                                                  Ramazan GÜVEN kimdir?

                 1960 yılında İzmir ili Dikili ilçesi Merdivenli Köyü’nde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Dikili’de okudu. Bergama Meslek Lisesi’ni bitirdi.. 1979 yılında İstanbul Yüksek Teknik Öğretmen okuluna girdi. Okul,  Marmara Üniversitesi’ne bağlanarak Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi adını aldı. 1984 yılında Fakültenin Metal işleri Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu.

                  1981–1984 yılları arasında Necdet Uçar, Süleyman Akbayır, Osman Şener hocaların öğrencisi olarak Haydarpaşa Demir Spor’da amatör olarak serbest minder güreşi yaptı.

                   Kısa süre makine parçaları ve plastik kalıp üretiminde çalıştı. 1985 yılının temmuz ayında makine üzerine kendi firmasını kurdu. 1987 yılında makine firmasını arkadaşına devrederek öğrencilik yıllarında hem çalışıp hem de okuduğu matbaacılık işine adım attı. İdeali olan ajans ve matbaacılığın başlangıcı Ege Ajans’ı kurdu.  Önceleri serigrafi (ipek baskı) ve fason grafik işleri yaptı. 1992 yılında ofset baskının başlangıcı olan gestetner baskı makinesi alarak kendi bünyesinde ofset baskı işine başladı.

                   1995 yılında firmasını Ege Reklâm Basım Sanatları Ltd. Şti. (Ege Basım) adı altında şirketleştirdi.  Ege Basım; Şimdilerde 100’ün üzerinde çalışanıyla kaliteli, saygın yeri olan önemli basımevi konumunda Ataşehir’de çalışmalarını sürdürmektedir.

                    2009 yılından bu yana Dahi Yayımcılık adı altındaki yayıneviyle üretim ve yayıncılık yapmaktadır. Sahibi olduğu Yesevi Anadolu Sağlık Meslek Lisesi, 2011–2012 yılında öğretime açıldı.

             Çalışmalarını sürdürdüğü kimi sosyal etkinlikler şöyle sıralanabilir:

*  Doğuş Üniversitesi’nde öğretim görevlisi,

*  İstanbul Teknik Öğretmenler Derneği Kurucu ve Başkan Yardımcılığı (8 yıl),

*  2002–2008 yılları Basın Sanayi Vakfı Yönetim Kurulu Üyeliği,

*  2008–2013 İstanbul Sanayi Odası Basın Yayın Komitesi Başkan Yardımcılığı,

*  2013–2017 yılları Basın Yayın ve Ambalaj Komitesi Başkanlığı,

*  Ataşehir Eğitim ve Kültür Derneği Kurucu ve üyeliği,

*  İstanbul Masa Tenisi Vetaranlar Derneği üyeliği,

*  Çardaklıyız Biz Derneği yönetim kurulu üyeliği,

*  İstanbul Sanayi Odası Organize Sanayi Bölgeleri… 

.

                                                     * 

                                                                         

                                                                Video izle:       

                                      http://www.kanal17.com.tr/node/1725

 

                                                                    *

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..