Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '12

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
551
 

Çardak kahvelerinde hatem akrepleri

Çardak kahvelerinde hatem akrepleri
 

http://www.mimdap.org/?p=6642


Bu hafta elimde İskender Pala’nın Katre-i Matem romanı var.

Muhteşem.

Zamanınızı almamak için hemen bir bölüm sunayım, sonra da meramımı kısaca yazayım…

Eski İstanbul’da Çardak kahveleri vardı. Kimi deniz üzerinde, kimi sur üstünde. Uzatılan bölümlere asmalar verilir hasırlar üzerinde kabadayılar önlerinde toprak kaselerde şarap ellerinde nargileleri ile devlet ve saltanat sohbetleri yaparlardı.

Bu Çardak Kahve hanelerinin en ünlüsü Eminönü’nde Yeni Cami önünde denize uzanmış kayıkların üzerinde heybetle yer edinmiş olan Çardak Kahve’siydi. Buranın fikirleri kadar müşterileri de çok çeşitli idi. Yazlık kışlık bölümleri olan kahve haneler bir tür muhalefet merkeziydi. Buralar şehzadelerin padişah, padişahların hal edildiği komplolar cennetiydi. Osmanlının son elli yılında dedikodu ve politik tartışmaların yanında devlet politikalarının çoğu bu kahve hanelerde yeniçeri zabitleri, yeniçeri ocakçıları, çorapçıları, neferleri, hatta matruş civelek bıyığı terlememiş gülemaçlar tarafından pişirilmiş ve servis edilmişti.

Hatem akrebi adı verilen Vezir casusları zindankarası mezarlığına çok adam götürmüştü buralardan!…

İskender Palanın Katre-i Matem’inden bu bölümü neden seçtim?

Akşam R.T.E Üniversitesi önünde, üst geçidin hemen altında, denize nazir bir güzel yerde sohbet ettik. Çardak Kahve hanesi burada aklıma geldi.

Çeşitli şeyleri tartıştık. Cemaat, Hükümet, Dünya Türkiye hemen hemen her şey, ama terör aklımıza gelmedi.

Onlarca şehit verilen bayram günleri ve sonrasında bir feryat yüreğime ateş düşürdü.

MHP li tutuklu milletvekili Engin ALAN paşa “göğsüme madalya taktılar, şimdi BDP’li vekiller kadar kıymetim yok.” diye feryat ediyor . Ama Çardak kahve hanesinde konu bile edilmiyor.

Acaba Çardak kahvesi’ nde mi mahkum edilmişti? Sayın ALAN’IN dediği gibi “ bir sabah uyandığımda “darbeci oldun” denilip, içeri mi tıkanmıştı?

Bu soruların yanıtını ne yazık ki aramadık akşam.

Etrafımızda vezirin hatem akrebi denilen casusları yok ama ortam dinlenme cihazları var şimdi.

Bu durumu bildiğimiz için PKK ile kucaklaşan alçakları konuşmadık Putin- Medvedev ikilisinin yer değiştirerek Koca Rusya’yı yönettiği dünyada aynı şeyi yaşama ihtimalinden söz ettik boşuna. Yani Erdoğan köşke çıkacak, Gül Başbakan olacak, sonra Gül Reisicumhur, Erdoğan Başbakan…

Eli kanlı çeteleri konuşmadığımız bu mekanlar eski Osmanlı çardak kahvehanelerine hiç  benzemiyor aslında. Çoluk çocuk, yaşlı genç, tıfıl, efil efil kızlar, yemeler içmeler, gülüşmeler, kahkahalar… Matem havası hiç yok.

Mehmetçiklerimiz vurulmuş o tertemiz alnından, kutsal vatan toprağında şehit düşmüş bizleri koruma adına. Biz hafif müzik eşliğinde dalga şırıltıları arasında İstiklal marşımızın dünyada okutulduğu okullardan bahsediyor, Hükümetin bunlarla neden mücadele ettiğinden bahsediyorduk. Kimimiz eleştirdi, kimimiz hak verdi hükümete.

Millet casusları türemedi Allahtan. Milletimizi bu alçak saldırılara  verilecek cevaba uyandırmıyorlar Allahtan. Belki en iyi yol da budur. Halkımız sağduyulu…Kışkırtmaya gelmiyor Allahtan..Yoksa bu acılar dayanılacak gibi değil.

Sevgi ve saygılarımla

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

çocukları ve masum ölüleri bol bir Anadolu'da yaşamak...ne kadar acı...acı ve acıklı..."hatem akrebi'ni" bilmiyordum,öğrendim...ülkemin başına el birliğiyle çorap ören kara örümcekleri biliyorum...bu inceden yazı için teşekkürle,saygıyla eyvallah...

nedim üstün 
 26.08.2012 9:39
Cevap :
Nedim bey.MB bu anlamda hepimize çok güzel bir ortam yarattı. Binlerce insan birbirinden sitifade ediyor.bizde sizden çok şey öğreniyoruz MB sayesinde. Çok güzel bir değerlendirme olan yorumunuz için çok teşekkür ederim.sevgi ve saygılarımla   26.08.2012 12:38
 

sayın abim şair hasan hüseyin korkmazgil'in dediği gibi "acıyı bal'mı eyledik.." ? terörün bitmesi için önceliğimizi aklımızla bu konuya vermemiz lazım . yazı için teşekkürler

Murat Küçükaydin 
 25.08.2012 16:15
Cevap :
Milletlerin tarihinde acıyı bal etmek terimi zannedersem bizde var. O kadar vakarlı o kadar hoş görülü bir o kadar da dayanıklıyız demek ki... Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için... sevgi ve saygılarımla...  25.08.2012 20:32
 

Merhaba,bunlar tehlikeli sular! Bu günlerde cemaat ile iktidar barışmış görünse de, birileri kovana çomak sokuyor! Selamlar...

Mesut KARİP 
 25.08.2012 12:09
Cevap :
Konum o olmasın istedim sayın karip...))) siz beni bulanık sulara çekyonuz...))) çok teşekkür ederim ..sevgi ve saygılarımla...  25.08.2012 20:34
 

Üstadım yine döktürmüşsün, kalemine, yüreğine sağlık. Yazıdaki zeka dolu ince mesajları algıladım merak etme ve bu yazını da çok sevdim. Saygılarımla.

S Zobu 
 25.08.2012 10:22
Cevap :
sayın zobu... işte bütün emeğimi helal ettiğim an bu andır. Size çok teşekkür ederim.hele o derinliği gören yüreğinize bir kez daha teşekkür ederim. en derin saygı ve selamlarımla....  25.08.2012 20:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 449
Toplam yorum
: 481
Toplam mesaj
: 37
Ort. okunma sayısı
: 603
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster