Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '11

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Caretta caretta aşkına…

Caretta caretta aşkına…
 

İlk duyduğumda kulaklarıma inanamadım… Tamam benim cahilliğim belki, haklısınız… Ama kaplumbağa yavrularının aşırı sıcağa maruz kaldıklarında cinsiyet değştirebileceklerini nasıl bilebilirdim ki… Hem bu olay neredeyse burnumuzun dibinde gerçekleşiyormuş da haberim yokmuş… Ege ve Akdeniz sahillerindeki caretta caretta kaplumbağalar 26 derece sıcaklıkta yumurtalarından erkek olarak çıkmalarına rağmen, suya varamadan 32 derece sıcaklığa yakalanırlarsa cinsiyet değiştirmeye başlıyorlarmış… Bu durum kaplumbağa nesli için büyük bir tehlike oluşturuyormuş…

İşin enteresan tarafı, kolay kolay hiçbir ihtiyaç anında zamanında harekete geçemeyen pek sevgili ve saygılı erk sahibimiz, kaplumbağa yavrularının aşırı sıcaklara maruz kalmadan denize ulaşabilmeleri için il valiliklerine sayfa sayfa genelge göndermiş… Tamam, yeri geldiğinde alabildiğine eleştiririm bu zatı muhteremi… Ama bu sefer adam akıllı davranıp iş işten geçmeden önlemler almayı bilmişler… Sezarı öldür ama Sezarın hakkı sezara… En azından caretta carettalar için büyük bir duyarlılık örneği gösterdiği için kutluyorum kendilerini…

Bütün bunlar olup biterken Denizli Pamukkale Üniversitesi de boş durmamış… 12 üniversite ile birlikte ortak bir çalışma başlatmışlar… 4 ana bölgede tespit ettikleri 1200 yuvayı gönüllülerin de yardımıyla 24 saat gözleyerek gerekli önlemleri almaktaymışlar… Biz görmedik böylesi bir duyarlılık, ilgi ve alaka… Hiç olmazsa yavru kaplumbağalara şefkat elini uzatmış olsun erk sahibi… Belki bir gün biz 70 milyona sıra gelir ve hatırlar sevgili ülkemin aslında hiç bir şeye değiştirilemeyecek değerde olan biricik insanlarını…

Bir an için hayal dünyamı harekete geçirip, eğer bu olay insanoğullarının başına gelseydi ne olurdu biz erkek milletinin hali diye düşünmedim de değil hani… Düşünsenize bir kere, doğumhanedesiniz… Yavrunuz dünyaya gelmiş nurtopu gibi maşallah… Önce erkek babası olduğunuzu söylüyorlar size… Sonra kesik olan elektriklerin de etkisiyle saunaya dönüyor içerisi ve siz daha çocuğunuzu kollarınıza almadan sevgili yavrunuz kıza dönüşüveriyor… Komik mi desem, traji komik bir durum mu desem, bilemedim açıkçası dostlar… Fantezimin ilk paragrafını yazdım… Gerisini getirmek artık sizin işiniz…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..