Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

güne_bakan(Nazenin yavrusu)

http://blog.milliyet.com.tr/gunebakanlar

04 Ekim '10

 
Kategori
İstanbul
Okunma Sayısı
762
 

Çarşı da İstanbul'da 3. köprüye karşı

Çarşı da İstanbul'da 3. köprüye karşı
 

ulaşamadığın yere gitmek için ağaçları ormanları hayvanları mı öldürmek gerek


Rahmetli Yazıcıoğlu'nun hayatından bir kesiti veren "Köprü" filminden o sahneyi unutamam.

"Ulaşamadığın, Gidemediğin Yer Senin Değildir" diye bağırmaktadır cesur ve yalnız vali..

Biz istanbul'da 2 köprü yaptık ulaşamadığımız karşı sahiller için, ormanları kestik, yerine yenilerini dikmediğimizle kalmadık, olanlarıda yakıp acaristanlar yarattık ve daha nice sermaye sahiplerini mest ettik. Ama yeter mi yetmez, köprüsüne yandığımın memleketinin taşı toprağı altın ya kalan 3-4 milyon ağaçtan 2 milyoncuğunu da kesip 3.köprüye niyetliyiz tez zamanda..

Şehrin her yanı deniz ama deniz trafiğimiz yabancı gemilere daha fazla açık hem de kılavuz gemi bulundurma zorunluluğu bile getiremiyoruz, tam tersi rahatça gece gündüz kıyılardaki yalılara dalabilme pasaportları var arkadaşların.

Marmaray trafiğimize ne getirecek ne götürecek onu bile test etmeye mahal yok, 3.köprüden hisse bekleyen inşaatçılar taşeronlar, sermayedaşlar üzülebilir sonra aman haa!!!!

Dünyada bir eşi daha bulunmayan 2 kıtanın köprüsü İstanbul'un metro haritası ile Konya ovasından küçük Londra'yı boş geç Paris'in metro haritasını yanyana koymaya utanırsınız yüzünüz kızarır, oyuncak tren haritası sanırsınız( **).

Fakat bizim tanesi 1.3 milyon euroya metrobüsler alabilecek kapasitemiz ancak varken öyle yer altından metrolar geçirtecek kapasitede zenginliğimiz ne arasın, komik komik şeyler düşünüyoruz durduk yerde, eli güldürüyoruz kendimize işte.. Mercedes Türkiye, tanesini 500 bin euroya ben burda yapayım demiş, hem paranız yanmaz hem ilave işgücü olur diye ama ne ayıp etmiş Hollandalı arkadaşların ve İstanbul belediyesinin ekmeğine taş koymaya çalışmış.

Var ya Hollandalıları da ne şaşırtmışızdır ama, olur olur da bu kadar saf (salak)lık nasıl mümkün olur diye ...

Hayır çevresel etkilerinden, iklim, bitki örtüsünden, börtüsünden, böcüğünden, kuşundan, kelebeğinden, ormanından ağacından vazgeçsek bile 3.köprü demek doğudan batıdan yeni göçecek bi 3- 5 milyon insan daha demek !!.

Yeni gecekondular, yeni sorunlar demek.. Tabi rant sahiplerine yeni kapılar da demek aynı zamanda..

Ey istanbul , gözümün nuru İstanbul daha ne kadar susacaksın, nereye kadar zalimin mezalimine boyun büküp ses çıkarmayacaksın?

Susma konuş iki gözüm yarim aziz İstanbul..(***)

Kaynakçalar:

* http://www.tuzlayorum.com/haber/887/carsi3kopruye-karsi.html

** http://www.itusozluk.com/gorseller/istanbul+metrosu/51611

http://www.bildirgec.org/yazi/dunyanin-her-yerinden-tasarimlar-metro

*** http://www.haber34.com/22-farkli-yerde-3-kopru-protestosu-yapildi-24720-haberi.html

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İki milyon ağaç gitti!! Sökülür başka yere dikilirler Güne_bakan!! Pamukşekerine uzun ömürler. Selamlar.

Ahmet Balcı 
 04.10.2010 21:53
Cevap :
valla ben hesap uzmanlarının yalancısı, çevrebakanı 543bin demiş, çevre mühendisleri 2milyon, malum mühendisler hesap yapar , bakanlar ceplerini kollar , istanbul(lu) kendi başının çare_SİZ_liğine yanar durur  04.10.2010 22:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 54
Toplam yorum
: 57
Toplam mesaj
: 42
Ort. okunma sayısı
: 989
Kayıt tarihi
: 05.10.06
 
 

Ata toprağı Karadeniz'den, terbiye ve eğitimi Trakya'dan, günebakan ve İstanbul sevdalısı eski bir m..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster