Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Casper zedeler var mı?

Casper zedeler var mı?
 

Bilgisayar konusunda bir inceleme yapmadan ve çevrenizdeki kullanıcılar sormadan karar vermeyin...


Bu yazımda Casper bilgisayarları hakkında kamuoyunda oluşmuş olan ön yargıların doğru olup olmadığını anlatacağım. Gerçekten Casper mağdurları var mı? Kendimde bu markanın kullanıcısı olarak kendi izlenimlerimi yazımda dile getireceğim.

*** **** ***

Yerli malı mı?

İlk olarak neden Casper markasına yöneldim. Sorusunu cevaplamak gerekirse yerli malı olduğu için… Kendi teknolojimiz gelişsin diyerek küçükte olsa böyle bir girişimde bulunduk. Fakat bilgisayarı aldığımda bunun öyle olduğu ilk olarak bilgisayarın kolisinde yazan yazıdan böyle olmadığını gördüm. Hard diskler Samsung! aldıktan 3 ay sonra ekranının arızalanması ile piyasada dolaşan Casper bilgisayarların içindeki parçaların dış ülkelerden geldiğini ve İstanbul Ümraniye’deki bilgisayar fabrikasında parçaların toplandığı yönündeki söylentilerin doğru olduğuna kanısına vardım. 3 aylık bilgisayarın ekranında sorun çıkması elektronik aletlerde olması normaldir. Sonuçta kul yapısı ekran fabrikaya gitti 25 gün kaldı. Sonunda sorunun çözemediler ve bir üst model siyah ekranı yolladılar.

Ekranı aldıktan yaklaşık iki ay sonra 2009’un Mayıs ayında bilgisayarın kasası açılmıyordu. Yine bulunduğum ilin servisine götürdüm. Serviste ilk olarak kasanın içini açıp baktılar bir baktım hard diskler Samsung olduğunu gördüm. Sonrada aslında sevindim. İyi bari Güney Kore bizden üstün teknolojide kendi kendime iyi ki Samsung, kasa İstanbul’a fabrikaya gitti. 20 günde kasayı bekledik. Geldi sorun ana kartı yanmış ve değiştirilmiş. En son arızası ise 2009’un ekim ayında bilgisayarın sürücüsünün takılan CD ve DVD’yi tanımaması ile tekrar servise götürdüm.

Servis her zaman olduğu gibi sorunu sordu ve direk İstanbul yolcusu olarak koliye koydular. 20 gün beklemek artık normal geliyordu. 3 haftanın ardından DVD sürücüsünü değiştirilmiş olarak geldi. İşin özeti 12 aylık bilgisayarın 3 ayı İstanbul’daki Ümraniye’deki vatanında (fabrikasında) geçirdi. Artık bilgisayarı bıraksam kendi kendine Adapazarı- İstanbul/Ümraniye arasında gidip gelecek. Şimdiye kadar 3 gidiş 3 geliş 6 sefer yaptı. Umarım artık gezmek istemez…

*** **** ***

Servislerin kalitesi tartışılır

Burada benim dikkatimi çeken en önemli olay servise her götürdüğümde sorunu bize sormaları tamam sorunu sordun içini açıp bak senin elinde parça yok mu? Bir sürücü için 3 hafta bekledim ve servisler hasar tespit bedeli adı altında 10 TL para alıyorlar. Zaten sorunu biz söylüyoruz! Artık ne diyeceğimi şaşırdım. 10 TL için 3. sayfa haberlerine mi çıkmak lazım illa bir şeylerin düzelmesi için. Halkın teknoloji alanındaki söylemlerini dikkate almanın önemini anladım. Ama sonuç olarak ne oldu. Casper’a ambargo uyguluyorum. Başka bir tek parça daha almam. Kullanıcı olarak memnun kalmadım. Ve benim gibi birçok insan olduğunu biliyorum. Özellikle servisler konusunda firmanın denetimlerini arttırması lazım. Hizmet-Ücret konusunu tekrar incelemelerini öneririm. Hizmet yok ücret var…

-

Sonsöz; Yerli malı nasıl olsa halk alıyor diyerek hizmet kalitesini düşürmeye hiçbir markanın hakkı yoktur. Bu düşünceye sahip olan firmalar bir an önce bu düşünceleri değiştirmeleri gerekmektedir. Yoksa insanlar kullandıkları eşyalarının markasını değiştirebilir.”

-
SAMET SERBEST

S&S (Her Zaman Önde)

Serbestler@windowslive.com

 
Toplam blog
: 112
: 2756
Kayıt tarihi
: 15.09.09
 
 

Ülke meselelerine kafa yoran ulusal çıkarları korumaya çalışan düşünen bir genç. İlkelerim; Üstün..