Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '10

 
Kategori
Teknoloji
Okunma Sayısı
1625
 

Casper zedeler var mı?

Casper zedeler var mı?
 

Bilgisayar konusunda bir inceleme yapmadan ve çevrenizdeki kullanıcılar sormadan karar vermeyin...


Bu yazımda Casper bilgisayarları hakkında kamuoyunda oluşmuş olan ön yargıların doğru olup olmadığını anlatacağım. Gerçekten Casper mağdurları var mı? Kendimde bu markanın kullanıcısı olarak kendi izlenimlerimi yazımda dile getireceğim.

*** **** ***

Yerli malı mı?

İlk olarak neden Casper markasına yöneldim. Sorusunu cevaplamak gerekirse yerli malı olduğu için… Kendi teknolojimiz gelişsin diyerek küçükte olsa böyle bir girişimde bulunduk. Fakat bilgisayarı aldığımda bunun öyle olduğu ilk olarak bilgisayarın kolisinde yazan yazıdan böyle olmadığını gördüm. Hard diskler Samsung! aldıktan 3 ay sonra ekranının arızalanması ile piyasada dolaşan Casper bilgisayarların içindeki parçaların dış ülkelerden geldiğini ve İstanbul Ümraniye’deki bilgisayar fabrikasında parçaların toplandığı yönündeki söylentilerin doğru olduğuna kanısına vardım. 3 aylık bilgisayarın ekranında sorun çıkması elektronik aletlerde olması normaldir. Sonuçta kul yapısı ekran fabrikaya gitti 25 gün kaldı. Sonunda sorunun çözemediler ve bir üst model siyah ekranı yolladılar.

Ekranı aldıktan yaklaşık iki ay sonra 2009’un Mayıs ayında bilgisayarın kasası açılmıyordu. Yine bulunduğum ilin servisine götürdüm. Serviste ilk olarak kasanın içini açıp baktılar bir baktım hard diskler Samsung olduğunu gördüm. Sonrada aslında sevindim. İyi bari Güney Kore bizden üstün teknolojide kendi kendime iyi ki Samsung, kasa İstanbul’a fabrikaya gitti. 20 günde kasayı bekledik. Geldi sorun ana kartı yanmış ve değiştirilmiş. En son arızası ise 2009’un ekim ayında bilgisayarın sürücüsünün takılan CD ve DVD’yi tanımaması ile tekrar servise götürdüm.

Servis her zaman olduğu gibi sorunu sordu ve direk İstanbul yolcusu olarak koliye koydular. 20 gün beklemek artık normal geliyordu. 3 haftanın ardından DVD sürücüsünü değiştirilmiş olarak geldi. İşin özeti 12 aylık bilgisayarın 3 ayı İstanbul’daki Ümraniye’deki vatanında (fabrikasında) geçirdi. Artık bilgisayarı bıraksam kendi kendine Adapazarı- İstanbul/Ümraniye arasında gidip gelecek. Şimdiye kadar 3 gidiş 3 geliş 6 sefer yaptı. Umarım artık gezmek istemez…

*** **** ***

Servislerin kalitesi tartışılır

Burada benim dikkatimi çeken en önemli olay servise her götürdüğümde sorunu bize sormaları tamam sorunu sordun içini açıp bak senin elinde parça yok mu? Bir sürücü için 3 hafta bekledim ve servisler hasar tespit bedeli adı altında 10 TL para alıyorlar. Zaten sorunu biz söylüyoruz! Artık ne diyeceğimi şaşırdım. 10 TL için 3. sayfa haberlerine mi çıkmak lazım illa bir şeylerin düzelmesi için. Halkın teknoloji alanındaki söylemlerini dikkate almanın önemini anladım. Ama sonuç olarak ne oldu. Casper’a ambargo uyguluyorum. Başka bir tek parça daha almam. Kullanıcı olarak memnun kalmadım. Ve benim gibi birçok insan olduğunu biliyorum. Özellikle servisler konusunda firmanın denetimlerini arttırması lazım. Hizmet-Ücret konusunu tekrar incelemelerini öneririm. Hizmet yok ücret var…

-

Sonsöz; Yerli malı nasıl olsa halk alıyor diyerek hizmet kalitesini düşürmeye hiçbir markanın hakkı yoktur. Bu düşünceye sahip olan firmalar bir an önce bu düşünceleri değiştirmeleri gerekmektedir. Yoksa insanlar kullandıkları eşyalarının markasını değiştirebilir.”

-
SAMET SERBEST

S&S (Her Zaman Önde)

Serbestler@windowslive.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sizin de söylediğiniz gibi hiçbiri yerli değil. Bilgisayar dediğimiz şey 4 ana parçadan oluşur. 1-Anakart, 2-İşlemci, 3-Ram, 4-SabitDisk. Bunların yanında tabiki çeşitli kartlar CD-DVD okuyucu/yazıcılar ve monitörleri de sayabiliriz ama eğer ki bu 4 ana parçayı kendimiz üretmiyorsak o zaman oluşturulan bilgisayara "Yerli Malı" diyemeyiz. Vestel sorunsuz denmiş ama o da yerli malı değil en fazla kasasını cd romunu ve monitörünü yapmışlardır. Yıllardır toplama bilgisayar kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Çok da hesaplıdır.

Sahin Hükümen 
 13.01.2010 17:14
Cevap :
Yorumunuz için teşekkürler Sahin bey, haklısınız gerçekten lazım olan parçaları dışardan alıyoruz. Saygılarımla_____S&S  14.01.2010 10:04
 

Yorum yazacakken Gökhan Cenker (Ben Bir Garip Aşk Bestesiyim)in hakkımdaki yorumunu gördüm. Casper aslında bizim gururumuz olması gerekirken servis ağındaki eksikler yüzünden utancımız oluyor. Servisin bile tamir edebileceği arıza için ta merkeze gitmesi ayrı rezalet. Casper Nirvana marka bir bilgisayarım var. Tokat'ta oturuyorum, bilgisayar İstanbul'da tamir ediliyor. Tamirden sonra bana ulaşana kadar ciddi bir hasar görse benim durumum vahim. İçindeki dosyalarımı bana kim tazmin edecek? Yedekleme imkanım ise ne yazık ki kısıtlı. Yazın ekran arızası yüzünden 35 gün beklediğim bilgisayar birkaç ay sonra aynı arızayı yapınca tekrar yollamak zorunda kaldım. neyseki bu seferki ayrılık sadece 20 gün sürdü. Bunda aralıktaki kabuslu yazımın etkisi var diye düşünüyorum. Bir de mail ya da telefonla servise ulaşacaksanız seri nosunu mutlaka söylemeniz gerekiyor. Ayrıntılar sayfamdaki Aralık 2009 tarihli yazılardadır. Saygılarımla...

Ali Haydar ÖZKAN 
 13.01.2010 9:19
Cevap :
Yorum yazdığını için teşekkür ederim A.Haydar bey, konu ile ilgili yazınızı okudum. Size de bana da geçmiş olsun. Bundan sonra inşallah bilgisayarlar arıza çıkarmaz ve umarım firma biran önce gerekli iyileştirmeleri yapar. Saygılarımla______S&S  13.01.2010 12:07
 

aynı konuda bizim de iki laptop faciamız oldu. Yerli malını her zaman tercih ederim, ama burdaki tercihimiz tamamen fiyattı, e tabi ki ucuz etin yahnisini yedik, ağzımızda tat kalmadı. ilk laptop sizinkiyle aynı kaderi paylaştı. gitti gitti geldi, akrabalarını özlemiştir diye düşündük. 4 yıllık kullanım sonunda 6-7 ay istanbulu gezdi. fotoğraf çekseydi, biz de görüverirdik oraları. sonra ikinci aptallığımızı yapıp yine casper (türk markası ama ismi gavurca, nasıl işse bu, türkçe olmadan türk olur mu?) aldık. bunun da bir yıl sonunda önce mekanik arızası geldi, kapatma, açma yan ayağı kırıldı, sonra da ürün kurtarma yazılımına ihtiyaç duyacak şekle girdi. Ağzımız yandı, bu sefer de gittik yine ismi gavur kendi türk exper aldık. 6 aya kalmaz onu da yazarız buralarda. Saygılar, selamlar.

akkin 
 12.01.2010 6:51
Cevap :
Yorum yazdığınız için teşekkürler Akkin, bu kadar toplumda bu bilince ulaşmış herkes bu markaların hizmetini ve kalitesini biliyor ona göre alıyor. Firmalarda nasıl olsa yerli malı alırlar düşüncesinde oldukları için mağdur yine memleketini seven vatandaşlar oluyor. Ucuz dediğiniz 2 bin liraya aldım bilgisayarı o paraya iyi bir ithal bilgisayar alabilirdim. Ama artık yazımda da belirttiğim gibi bazı markalara amborgo uyguluyorum. Yoksa bunların düzeleceği yok. İsim konusunda ise çok haklısınız. Güzel bir Türk ismi olabilir. Yorum yazdığınız için teşekkür ederim. Saygılarımla______S&S  12.01.2010 12:12
 

Ben vestel kullanıyorum ve problemim yok, sevgiler.

Kadri KANPAK 
 11.01.2010 22:31
Cevap :
Yorumunuz için teşekkürler Kadri bey demek ki her yerli malı aynı olmuyormuş. Bunu bazı firmalarında yöneticilerinin öğrenmesi gerekir. Saygılarımla______S&S  12.01.2010 10:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 112
Toplam yorum
: 165
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 2638
Kayıt tarihi
: 15.09.09
 
 

Ülke meselelerine kafa yoran ulusal çıkarları korumaya çalışan düşünen bir genç. İlkelerim; Üstün..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster