Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '18

 
Kategori
Kozmetik
 

Çatlak Giderici 5 Bitkisel Yağ

Çatlak Giderici 5 Bitkisel Yağ
 

Çatlaklar hamilelik, ergenlik, kilo aldığımız veya verdiğimiz dönemler yani kısacası hayatımızın her anında maalesef peşimizi bırakmıyor. Çatlaklardan kurtulmak için de pek çok kadın gittikçe daha doğal yöntemlere meyil gösteriyor. Henüz 30lu yaşlara merdiven dayamış bir kadın olarak benim de mini mini çatlaklarım elbette var. Hem kendim hem de sizin için çatlak giderici bitkisel yağlar neler onları araştırdım.
 
Çatlak giderici 5 bitkisel yağ
 
Tatlı badem yağı
Çatlaklar denildi mi akla hemen tatlı badem yağı geliyor. Tatlı badem yağı özellikle kuşburnu tohumu ile karıştırılıp uygulanıyormuş. İki ürünü karıştırıp her gün duştan sonra çatlaklara sürmek gerekliymiş.
 
Atkuyruğu
Atkuyruğu bitkisi bir tek ölüme çare bulmuyor desek herhalde yalan olmaz. Hangi sorunu araştırsam karşıma çıkıyor bu atkuyruğu bitkisi. Cildi yenilediği için çatlak izlerinde de etkiliymiş. Verilen tarif şu şekilde: 1 litre %40 oranında alkolün içine 100 gram atkuyruğu bitkisi koyup 1 ay bekletmek ve sonra içine 8-10 damla limon suyu ve yarım litre su ekleyerek seyreltmek gerekiyor. Günde 2 kere sürülünce etkiliymiş. Bunu deneyen varsa mutlaka bana yazsın meraktayım.
 
Kalendula yağı
Kalendula yağı hücreleri yenileyici özelliği ile biliniyor. Kızarıklık ve tahrişe karşı da oldukça etkiliymiş. Cildi nemlendirdiği gibi çatlaklara da iyi geliyormuş.
 
Hint yağı
Hint yağı bu aralar nedense pek popüler. Hemen her tarifte mutlaka rastlıyorum. Hint yağını 5-10 dk masaj yaparak çatlaklı bölgeye uygulamak iyi geliyormuş. Denemeyi kolay bir yöntem. Yalnız masajdan sonra sıcak bez ile bölgeyi sarmak ve yarım saat sıcak tutmak önemliymiş.
 
Aloe vera jeli
Aloe verayı yağlar kısmında saymak istemedim ama öyle çok kişi memnun kaldım demiş ki güzellik forumlarında kayıtsız kalamadım. 
 
Aloe vera jeli tarifi:
Yarım fincan doğal zeytinyağı
Çeyrek fincan aloe vera jeli
6 kapsül E vitamini
 
Aloe vera jelini ben evde beslediğim aloe veradan alıyorum. Yaprağını kesip kaşıkla içini sıyırınca alabiliyorsunuz. Bu malzemeleri karıştırıp blenderda döndürün. Kremi masaj yaparak sürün. Deneyen olursa mutlaka yorumlarını bana göndersin.
 
Siz çatlaklar için neler kullanıyorsunuz? Doğal veya markalı ürünleri DM veya maille bana yazar mısınız?
 
Güzel günler :)
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 96
: 242
Kayıt tarihi
: 17.03.16
 
 

Gizem Aydoğan ile İyilik Güzellik ..