Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Çay içme alışkanlıkları ışığında melisa bitkisinin analizi –Bölüm 1/ Genel çay içme alışkanlıkları

Çay içme alışkanlıkları ışığında melisa bitkisinin analizi –Bölüm 1/ Genel çay içme alışkanlıkları
 

Bir çok uzmanın Melisa bitkisi ve Melisa çayı hakkında ısrarla verdiği olumlu tavsiyeler ve yaptığı dikkate değer uyarılar, ister istemez her tür çay konusunda derin tutkuları olan beni harekete geçirdi ve  çay içme alışkanlıklarıyla melisa bitkisi hakkında bir şeyler karalamaya itti…

Çünkü farkında olmadan kendi doğal hayat alışkanlıklarım gereğince, ne kadar doğru ve olması gereken davranışlar sergiliyormuşum, bunu görme imkanı buldum ve size de kendi hayat tecrübelerimi nacizane aktarmak istedim…

cay_vapur

Efendim, benim genel olarak çay alışkanlığım ‘ Paşa Gönlümün Paşa Çayı ‘ kıvamındadır. Ilık, açık ve şekersiz… Konu ister has siyah çay olsun, isterse bitki ve meyve çayları olsun, elimde olmadan çay içme prensibimi hepsine uyguluyorum…

Öncelikle melisa bitkisine ve çayına geçmeden bu çay içme alışkanlığı konusunu açayım istiyorum… ‘ Paşa Gönlümün Paşa Çayı ‘ kıvamı : Ilık, açık ve şekersiz… Madde : 1 – Ilık Çay … Çünkü ılık çay ağzımı kavurmayan ve tat alma taneciklerine zarar vermeyen kıvamıyla, bana tam dost muhabbeti tadında geliyor ve çayın aromasını hissettiren samimiyeti yanında canımı yakmayan dokunuşlarıyla günüme keyif katıyor…

çay-610x225

Madde : 2 – Açık çay … Kaçınılmaz olarak çok içiyorum çayı… Yani kendimi frenleme problemim var, söz konusu olan şey kadim dostum çay ise… O yüzden en büyük hayat katığımı daha az mide sorunlarıyla içebilmek için, çayımı kesinlikle açık tercih ediyorum…

Ve son madde… Madde : 3 – Şekersiz çay… Allah aşkına içine ne idüğü belirsiz onlarca kimyasal karıştırılan işlenmiş şekeri , o mis kokulu katkısız saf çayımın içine sanki çayımın canını alır gibi katmamı benden nasıl bekleyebilirsiniz?..

çay ve kadın

Asla ve asla böylesine hunharca bir girişimi tasvip etmiyorum ve çayın damaktan inerken o kendine has eşi benzeri olmayan lezzetiyle varlığımızın derinliklerine ilerlemesi gerektiğini düşünüyorum izninizle… Ki, uzmanlarda mümkünse çayın şekersiz içilmesi gerektiğini altını çize çize belirtiyorlar…

E çayda şeker yoksa o zaman onu karıştırmaya da gerek yok, öyle değil mi?. İşte tam da bu anda çay içmenin bir püf noktası daha çıkıyor ortaya… İlla şekerli içiyorsanız bile, çaya sıcakta etkileşime girerek ve böylelikle çayın tadını bozacak metal bir kaşık sokmamanız gerekiyor…

( yazının birinci bölümünün sonu… lütfen melisa bitkisi ve çayıyla ilgili ikinci bölümü de okuyunuz… )

http://www.hayatveinsan.com/cay-icme-aliskanliklari-isiginda-mutluluk-kaynagi-melisa-bitkisinin-analizi-bolum-1-genel-cay-icme-aliskanliklari/

 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..