Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '17

 
Kategori
Kültürler
Okunma Sayısı
87
 

Çay Üzerine

Çay ile ilgili birkaç bişey yazmayı çok istedim çünkü abi herkes neden bu kadar çok çay içtiğimi, neden içinde çay geçen konularda yarım saat konuştuğumu sorup duruyor. Meseleyi kısaca yazayım da üzerine bir çay içeyim.

Elbette ki siyah çaydan bahsediyorum kendisi ben çayı çok sevmem kahve içerim, yeşil çay daha sağlıklı, demli olmasın uyku kaçırır, kansızlık yapar, sinirli yapar insanı vs. gibi söylemlere maruz kalsa da yıllardır gönüllerde en baş köşeye oturmuş demlenmektedir. Kahvaltıda meyve suyu içen bir insanın yetişme tarzını sorgularım ben arkadaş, kesin zengindir. Şaka bir tarafa çayı herkes içse de aslında çay daha çok halktır, biraz daha mahalle kültürüdür. Mesela ben hiçbir mekanda görmedim, gittiğim mahalle kahve veya çay bahçelerin de ki gibi çay tabağının kenarına 75 kuruş bırakıp, sorgusuz sualsiz sigaranı söndürüp kalkabilesin. Kahvaltıyla çay, sonrasında çay, sigarayla çay, yemekten sonra çay, esnafsın müşteri gelir çay, akşam teyzen gelir çay, çay çay çay…. Öyle fincanda falanda içmeyeceksin en seksi ve güzel kadın vücuduna benzeyen kendine has incebelli bardağına koyup öyle içeceksin. Kışın içini ısıtır, yazın hararetini alır, ramazan ayında sahurda iç susatmaz. Sadece içimi değil muhabbeti de sıcaktır.

Eyvallah kelimesi içinde hani derler ya eyvallah demek bazen teşekkür, bazen görüşürüz, bazen kabul ediş, bazen sana katılıyorum anlamına gelir diye çayda bu kelime gibidir aslında birçok anlamı vardır. Bazen hoş geldin, bazen sohbet edelim, bazen sigara içelim, bazen masa boş durmasındır…

Mesela sıcak bir çay diyaloğu ;

-O Hamdi Abi hoş geldin otur ya bir çay ısmarlayayım
+Olur valla yoruldum demli bi çayını içerim.
-Oğlum koş iki çay kap gel bize.

Bu adamlar bu anı anlatmak istediklerinde ya Hamdi Abi ile çay içtik yada geçen Mustafa‘nın yanına gittim çay falan içtik tarzında söylemler olacaktır.

Kısacası çay içmek sadece lezzetinden dolayı keyif alarak bir sıvıyı tüketmek değildir. 

Çay içmek; bir adet, bir tarz, bir jargon, bazen ısmarlama, yeri geldiğin de muhabbet, kimi zaman teklif  ama çoğu zaman da kahvaltı demektir.

Ve çok sevdiğim bir söz  muhtemelen geçmiş de benimle aynı düşünceleri paylaşan bir atamız söylemiş.Allah bu dünyayı çaysız, ahreti imansız bırakmasın. 
Gideyim de demli  bir çay içeyim yüzümdeki aptal tebessümle  yine yaz yaz canım çekti, mutlu oldum..

Görsel

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 40
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 354
Kayıt tarihi
: 26.05.16
 
 

1993 yılında Sinop ili Durağan ilçesinde doğdum. 1997 yılında ailemle birlikte İstanbul'a geldim...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster