Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çaycuma'da Yaşayan Simonlar

Memleketim olması nedeniyle sık giderim Çaycuma'ya. Zonguldak yönünden gelirken Çaycuma yoluna döndükten sonra arabamın camları kapalı olduğu halde pis bir koku duymaya başlıyorum. Bunun nedenini biliyorum tabi. 

Çaycuma'ya yapılan SEKA kağıt fabrikası üretime başladıktan bu yana Filyos ırmağına atıklarını boşaltmakta, bu atıklar hem sudaki canlılara zarar vermekte hem de havada kokuya neden olmaktadır. Arabamda duyduğum kokuyu Çaycuma merkezine geldiğimde duymamaya başlıyorum. İnsanın burnu kokuya alışıyor ve Haliç'teki simonlar gibi Çaycuma'lılar da bu kokuyu hissetmiyorlar haliyle.

SEKA kağıt fabrikası özelleştirme usulüyle bir şirkete satıldı. Ancak atıklar aynı yöntemle ırmağa atılmaya devam ediyor.

Sosyal medyadan takip edebildiğim kadarıyla Çaycuma'da güzel şeyler yapılıyor, belediye hizmetleri takdir görüyor ama, sorun olan kokuya bir çözüm ne düşünülüyor, ne de bir öneri yapılıyor. Belediye ve kaymakamlığın nedense bu konuda ciddi bir çalışması görünmüyor.

Doğayı korumak tüm insanların ortak bir ödevidir. Devletin de bu konuda gerekli hassasiyeti göstermesi gerekmektedir. Doğal havayı solumak istiyoruz ve bu bizim hakkımız.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..