Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Çayına İki Şeker Attım Ağabey

Çayına İki Şeker Attım Ağabey
 

Salih Arıkan


Öğle arası attım kendimi dışarıya önce kırtasiyeye uğradım. Derneğe bir pankart ve bez afiş yaptırmakla ilgili görüştüm. Sonra bilgisayarcıya uğradım. Bir televizyon alayım dedim. En ucuzu beş yüz lira. Ben de sadece sesini duyacağım televizyona beş yüz lira vermeyi çok gördüm. Diz üstü bilgisayar alır diğer işlemlerimi de yapar televizyonda seyrederim.

Yurt dışında sadece radyo gibi televizyonun sesini veren cihazlar varmış. Biz sadece adını duyduk. Arkadaş beni karşıdan karşıya geçirirken biraz sohbet ettik. Otuz bin liraya da televizyon varmış. Dünya ne kadar görsellik merkezi olmuş. Menüleri okuyan görmeyenler için televizyonlar var. Onlarda üç bin beşyüz lira civarında. Yuh artık televizyona o kadar para vermem. Bilgisayardan seyrederim.

Sonra bir lokantaya girdim. Yemekleri söyledim ve sonra çay istedim. Özellikle şekersiz ve kaşıksız olsun dedim. Adam çayı getirdi. Ağabey iki tane şeker attım dedi. Bende sağ ol dedim. Çünkü bir şey söyledikmi aksi kör oluyoruz. Gerçi ben aksi kör olduğumu reddetmiyorum. Aksi ve asi biriyim. Ben on yedi nisandan beri çayımı şekersiz içiyorum. Kendi adına karar veriyor ve şekeri katıp birde karıştırıp önüme koyuyor. Ne kadar iyi biri değil mi bu körler de nankör oluyor. İyi de ben çayımı şekersiz içiyorum şeker alıp almayacağımı alacaksam kaç şeker alacağımı bana sorabilirdi. Olur mu senin adına karar veriyor bir de uyguluyor.

Bunu kimler yapıyor. Yolda yürüyoruz. Biri kolumuzdan asılıyor senin yolun burada. İyi de ben sana yol sordum mu olsun iyilik olsun bize çayımızı karıştıracak değil de saçlarımızı karıştıracak biri lazım iyi de zaten engellileri cinsiyetsiz olarak düşünmüyorlar mı yönetici karar veriyor. Sizin için yolLara sarı çizgi yaptık. İyi de bana yâ da derneklere de sordun mu ben karar verdim. İyi de benim ihtiyaçlarım farklı ben karşıdan karşıya geçmek için sesli sinyalizasyon istiyorum. Otobüslerde nereye geleceğimizi söyleyen sistemler istiyorum. Hayır, ben karar verdim sarı çizgi yapacağım millette masasını arabasını koydu ve adi maddelerden yapılan sarı çizgiler sadece firmaya faydası oldu.

Biz çayına kaç şeker atacağımıza bile karar veremeyen acizler durumuna düşüyoruz. Düşürülüyoruz. Kendi tercihlerimizle var olmak istiyoruz. Bizim ilgi ihtiyaç ve beklentilerimizi ancak bize sorarak bilebilirsiniz. Ben şeker hastasıyım ve şekerli çayı içtim gerçi zamanında az şekerli çaylarla sigara tüttürmedik. Onu da bıraktık çok şükür.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..