Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

17 Nisan '15

 
Kategori
Öykü
 

Cehennemin anahtarını alan adam

Cehennemin anahtarını alan adam
 

alıntıdır


İnançlı insanlar tarih boyunca, din taciri bezirgânlar tarafından hep sömürülmüştür. Öylesine sömürülmüştür ki, bizim “Fenerciler” bunların yanında “Sütten çıkmış ak kaşık kalır” bizzat kilise ve anlı şanlı din adamları marifetiyle yürütülürmüş bu soygun. Örneğin halka para karşılığı cennetin anahtarlarını satarlarmış.

Bir gün Hristiyanlıkta Protestan mezhebinin kurucusu Martin Luther bu din bezirgânlarına başvurmuştur.

“Ben cehennemin anahtarlarını satın almak istiyorum” demiş. Din adamları bu talebi kendi aralarında görüşmüşler. Adamın deli olduğuna karar verip anahtarı eline tutuşturarak başlarından savmışlar. Luther anahtarı kaptığı gibi, soluğu şehirde almış. Sokaklarda hem koşuyor hem de bağırıyormuş. “Ey insanlar cehennemin anahtarı bende. Kapısını kilitledim. Artık kimse oraya giremeyecek siz de gidip kiliseye cennet uğruna para kaptırmayınız!”

Sevgili okurlarım nasıl düşünürsünüz bilmem ama günümüzde böyle Martin Luther’lere de çok gereksinim olduğuna inanıyorum.

 

Talihsizlik Bazen İşe Yarar

Suratı asık, üzgün, pısırık görünümlü adam saatlerce barda oturur. Önünde de bir türlü içemediği içkisi…

O sırada barın kapısı açılır. Külhan bey tavırlı Temel, sert adımlarla barın tezgâhına doğrusu yürür ve pısırık adamı iteleyerek tabureye oturur.

Hiç soru sormadan pısırık adamın önündeki içki kadehini bir dikişte boşaltır. Elinin tersiyle ağzını kuruladıktan sonra “Ne o neden böyle surat asıyorsun, Karadeniz’de gemilerin mi battı?” diye sorar Temel.

“Pısırık adam: “Bu sabah karımla kavga ettik. Beni evden kovdu. O sinirle işe geç kaldım. Patronum zaten bahane arayıp duruyordu. Beni işten attı. İşten çıktıktan sonra yolda yürürken araba çarptı. Eve gideyim belki karımla barışırım dedim. Eve gittiğimde yatakta karımı başka bir erkekle yakaladım. Artık bu kadarı fazla dedim. Kendimi öldürmeye karar verdim. Tabancayla vuracaktım. Tutukluk yaptı. Kendimi asmaya kalktım ip koptu. Doğalgazla zehirlenmeye kalktım. Onun da faturasını ödeyemediğim için kesikti. Eczaneden fare zehri aldım, buraya geldim. İçki bardağına koydum. Onu da geldin sen içtin Offfff….. offfffffff.

Eh ne diyelim; kıssadan hisse. 

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..