Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '13

 
Kategori
Mizah
 

Çekik gözlü olmak

Çekik gözlü olmak
 

Çekik gözlü bir bebek


Japonya, Kore, Türkmenistan, Bulgaristan ve türevi ülkelere gıcık kapma sebebimdir, benim çekik gözlerim...

İstisnasız her kimle karşılaşsam soruyor bana, nerelisin diye. Annem Bingöl, babam Çorum'lu, bense İstanbul doğumluyum diye cevap veriyorum. Ama bu yetmiyor hiç bir zaman. Böyle tatmin olunmuyor kesinlikle ve devamı geliyor:' Annenin annesi nereli diyorlar, ya babanın babası?'

Yahu bin kere sordum soruşturdum, bütün aile büyüklerini tek tek. Babamın babası, dedeleri falan hep Çorum'lu. Anneminse hep Bingöl. Yok işte öyle başka yerden gelme durumu. Ama insanları ikna edemiyorsun. Gözlerim çekik diye, illa ırkımda değişik başka bir soy olacak. Türk'üm işte ben, daha nasıl anlatabilirim bunu?

Bu gözler yüzünden özellikle çocuklukta neler çektiğimi bir ben bilirim. İlkokuldan ortaokul sonlarına kadar erkek çocuklarının beni her gördüklerinde 'Çiiiin, Japooon' diye bağırıp kovalamalarını, bir keresinde son anda gelen öğretmen beni kurtarmasaydı topluca beni okul duvarından az kalsın aşağı atmalarını, 18 yaşına kadar bu yüzden erkeklerden ölesiye korkmayı hep bu gözlere borçluyum.

Büyüyünce de bitmedi tabi bu. Laleli ve Beyazıt taraflarında tek başına yürüyememek mi dersiniz, beni görünce İngilizce konuşmaya başlamalar mı? Hepsini yaşadım vallahi. Bir de 'ne diyorsunuz, anlamıyorum' deyince de, 'aaa, Türkçe konuşabiliyorsunuz' şeklinde bir cevaba maruz kalmak var ya, paha biçilemez.

En kötüsü de, öz be öz türk olduğum halde, beni tanımayan, ilk defa gören insanlar tarafından yabancı sanılmak. Kendi ülkemde, başka bir ülkeden gelmişim gibi davranılması.

Geçenlerde İstanbul Arkeoloji Müzeleri'ni geziyordum. Bizim okul yarım saat etrafa bakmış ve sonrasında, amaan en nihayeti her yer taş diyerek çıkıp gitmişler. Bense eski eserlere ve tarihe olan tutkum yüzünden, öğlenin 11'nden akşamın 4'üne kadar saatlerce oraları yurt edinmişim. 

E tabi böyle olunca, güvenliğin biri başıma musallat oldu. Nerelisinle başlayan soru yağmuru tam bir saat sürdü. Anlatamadım, bir türlü inanmıyor adam. Türmenistanlı yaptı, çıktı beni.  

Bu bir saatlik sohbet süsü verilmiş sorgulamada, bende bir gerçeği farkettim yalnız. Soyumun köklerini buldum!

Biz türkler olarak Orta Asya'dan gelmedik mi sonuçta? Ama Osmanlı İmparatorluğu'na dahil olduktan sonra, fethedilen yeni topraklar ve evlenilerek oluşturulan yeni soy bağları, soylarda hafiften bir karışma yarattı doğal olarak. Ama bazılarımız bu şekilde karışmamışız demek ki. Şu halde demek ki biz taa Orta Asya'dan karışmamış olarak gelen tek Türk boyundanız!

 
Toplam blog
: 30
: 12123
Kayıt tarihi
: 30.01.13
 
 

Anadolu Üniversitesi Tarih 4. sınıfta okuyorum. Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi İktisat 4. sın..