Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '14

 
Kategori
Sinema
 

Cem Yılmaz’ın Pek Yakında Filminden Yeşilçam’a bir selam getirdim

Cem Yılmaz’ın Pek Yakında Filminden Yeşilçam’a bir selam getirdim
 

Çok bekledik ve bayram bayram seyretmeye gittim. Yazılanların tam aksine 5-6 metrelik bir kuyruğa girdim ve kim hangi filme bilet alıyor takip ettim. Yüzde 90 “Pek Yakında” filmine bilet aldı ve ben içsel bir huzura kavuştum. Sürekli ters anlatımlar ile filmin kötülenmesi beni çok üzmüştü. Salona girdiğimde özel olarak seyircinin boş koltuklarını saymak için ayağa kalktım ve manzara beni çok tatmin etti. Bir tek boş koltuk yoktu! Ne para benim cebime girecek ne de Cem Yılmaz babamın oğlu! Ama sektörün her dalının para kazanmasını, insanların emeklerinin karşılığını bulmasını, kamera önü gibi kamera arkasının da başarısını duymayı istiyorum.

Şimdi filme geleyim!

Gerçekten Cem Yılmaz’ı sadece talk-show yapan bir sanatçı olarak görmediğim için sanırım yüreğimin hangi tellerine dokunup, name getirecek diye çok merak ettim. İlk sahneden son sahneye kadar bin bir name geldi gönlümden. Aklımdan sık sık “Atilla Dorsay üstadımız sanırım ters tanıtım yaptı” diye geçirdim. Sanat filmi bekleyenlere söyleyeyim bu film Cannes’a gitmez! Recep İvedik ile de karşılaştıranlara da sözüm var. Her iki yapıma da haksızlık ediyorsunuz demeden duramayacağım. Her iki filmin ortak noktası oyuncu kadrosu komedyen olması, ama duygusu çok farklı filmler bunlar. Recep İvedik serisi ve Celam ile Ceren hızlı, belden aşağı bol esprili, kahramanı (bu tanımı hayatımda ilk defa kullanacağım) odun adam! Oysa Cem Yılmaz’ın “Pek Yakında” filminde tam zamanında espriler, duygunun tellerine vuran nameler ve diyaloglar, az miktarda ama küfürlü, kahramanı da sevgisini aşkla taşıyan bir adam… Yani ikisinin bir biri ile yakından uzaktan alakası yok!

Konuk oyuncu kadrosunda ( umarım unuttuğum isim yoktur) Nurgül Yeşilçay, Mazhar Alanson, Yılmaz Erdoğan, Enis Fosforoğlu, Sarp Akkaya, Aras Bulut İynemli var. Gönül destekleri ile filmde oynamışlar bu ünlüler. Helal olsun koca yüreklerinize! Bir de Cem Yılmaz babası, ağabeyi, dayısı da birer sahne vermiş filminde. Daha yazısında bu isimlere yer veren kimseyi görmedim acaba filmi seyretmediler mi? Filmin sponsoru Pepsi de maşallah her köşede vardı ama para kazanmak lazım ki yeni sinema filmi yatırımları yapılabilsin, o yüzden hoş gördüm bu durumu.

Ayrıca müzikler Mazhar Alanson imzalı ama bir şarkı var ki ne zaman dinlesem gözlerim dolar, Medcezir’in son bölümünde de Selim Serez söyledi o şarkıyı, Mehmet Güreli’nin “Kimse Bilmez” şarkısıydı o tatlı nameler. Nedense bilmem bu şarkı bana ilahi aşkı çağrıştırır ve ben gözlerim dolu dolu dinlerim, sizin de dinlemenizi ve unutmamanızı tavsiye ederim. İşte Cem Yılmaz da filmde bu şarkıyla yoluna devam etti ve kararını verdi!

Filmde karakterler oyunculuk olarak yerli yerine oturmuş. Tek bir aktör veya aktrist oynadığı rolde sırıtmıyor. Hele çocuk yıldıza bayıldım; sakin, dingin, çok akıllı! Ayrıca bu filmi eleştirirken bilmek ve duymak gereken bir şey var ki asıl önemli olan da o “Hokkabaz ve Her Şey Güzel Olacak tadında bir film” demişti Cem Yılmaz. Benden de size tavsiye eğer bu iki Cem Yılmaz filmini seyretmediyseniz lütfen önce onları bir seyredin sonra eleştirin! Yoksa sanatçının ne demek istediğine vakıf olamazsınız.

Bu filmden çok etkilendim hem ağladım hem güldüm ama hepsi tadındaydı. Yeşilçam’ın bütün emekçilerine bu film bir selam çakmış, tabi anlayana!

Hayatta anlayışınızın bol olması dileği ile…

www.televizyongazetesi.com

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

 https://www.facebook.com/pages/Ece-Er-%C4%B0le-Ba%C5%9Fba%C5%9Fa/145170645649459

 

 

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..